Renault tvrdí, že na dynamometru konečně dosahuje svých cílů pro spolehlivost jednotlivých dílů své pohonné jednotky, přitom se mu z ní daří také dostávat více výkonu.
Max Verstappen s Red Bullem sice musel v Baku znovu odstoupit, všechny poruchy se však týkaly dílů komponent starší specifikace. Z Viry, kde probíhá testování nové verze, ale přicházejí dobré zprávy.
"Můžeme potvrdit, že mez Kanadou a Baku jsme dosáhli úrovně spolehlivosti, kterou chceme mít. Cokoliv tedy nyní přivezeme, je to, co chceme mít - je to prověřeno na 5000 km. Samozřejmě, že stále musíme hrát s díly, které jsme nasadili dříve v tomto roce. Proto se někdy ještě potýkáme s drobnými chybkami, neduhy a selháními. Musíme však pracovat takto a zajistit, že se můžeme posunout kupředu," říká pro motorsport.com technický ředitel Rémi Taffin.
Renault bude přesto usilovat, aby si společně se svými zákazníky (Red Bull a Toro Rosso) letos vystačil se čtyřmi motory na sezónu, proto chce novou specifikaci nasadit až v Británii nebo v Maďarsku.
"Všechno to je o spolehlivosti, která nám očividně zabrala o 2 měsíce více, než jsme chtěli. Teď z toho aspoň můžeme těžit a v Baku jsme mohli z motoru získat výkonnost, která se pro tento typ dráhy hodila," pokračuje Taffin. Francouzský tým tam využil nové módy motoru a nastavení, které pomohly ke zrychlení zhruba o dvě desetiny sekundy na kolo.
Další kroky vpřed podle něj mohou učinit s každou větší hardwarovou změnou ve zbývajících závodech, než dojde k velkému skoku před sezónou 2018.
"Když máte problémy se spolehlivostí a dokážete je vyřešit, tak potom na daný díl můžete vlastně více tlačit. Proto dochází k těmto krokům. Když jste v úzkých a musíte věci elektronicky tlumit, pak můžete výkon navyšovat celkem snadno, když získáte zpět spolehlivost. K tomu došlo [v Baku]. Někdy to vypadá jako magická věc. V této době nemusíte v oblasti hardwaru motoru měnit velké věci kvůli tomu, abyste dosáhli velkých pokroků," vysvětluje Taffin.
Díky softwarovým nastavením, lepšímu palivu a plánovaným hardwarovým změnám pro rok 2018 se podle něj ještě letos dostaví další zlepšení: "V druhé části sezóny se budeme snažit stavět na té správné úrovni spolehlivosti, abychom z motoru dostali maximum. To také znamená maximum z pohonné jednotky, abychom získali více elektrické energie z jejího úložiště, atd."
"Uvidíme, jestli dokážeme uspíšit některé novinky. Budeme mít určitá nová paliva či maziva, která pomohou, a pokud budeme mít nějaké nové kousky, pro něž nám od počátku sezóny zbývá prostor, nasadíme je. Stále se hodně soustředíme na plnění našeho plánu a zajistili, že náš motor pro příští rok bude akorát. Půjde o motor, který má k tomu letošnímu blízko - snadněji se z jednoho na druhý přenášejí nápady," prozrazuje zástupce Renaultu.
Podle něj potíže se spolehlivostí v úvodní části letošní sezóny zastínily jejich úspěšné stahování náskoku Mercedesu a Ferrari: "Když jsme přes zimu zápasili se spolehlivostí, nedocházelo k tomu jen na trati, ale také na dynamometru. Proto zpomalujete i pokrok. I když máte velmi dobrou CFD korelaci, tak je jednou musíte nasadit. To nám škodilo. Jakmile jsme to kolem pátého závodu vyřešili, mohli jsme věnovat více hodin našemu motoru a odvádět více práce na stolici - a tohle jsme získali [vylepšení v Baku]."
Problém se týkal motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K), v jehož případě se museli vrátit k loňské, těžíš verzi: "Nebylo prioritou ji [specifikaci 2017] dostat zpět do auta co nejdříve, protože jsme měli řešení, které jsme využívali od prvního závodu.
Stále je naším cílem ji letos nasadit. Máme verzi, kterou provozujeme na dynamometru. Když se tam tedy podíváte, tak tam jezdíme jen s MGU-K 2017. Jde jen o to najít ten správný okamžik, kdy ji nasadíme zpět," dodává Taffin.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.