Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda komentuje rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace (FIA) posoudit náraz Sebastiana Vettela do Lewise Hamiltona a případně zvážit dodatečný trest.
FIA bude Vettelův prohřešek řešit v pondělí 3. července. Její prezident Jean Todt byl totiž nespokojený s tím, že má německý pilot na krku po necelém roce další incident - loni v Mexiku totiž vulgárně v rádiu urážel ředitele závodu Charlieho Whitinga.
Niki Lauda okomentoval rozhodnutí Vettela narazit do Hamiltona jako "neuvěřitelné. Ještě horší je to, že Vettel na tom odmítá jakýkoliv podíl viny, i když tak je to v jeho případě vždycky. Dokážu pochopit naštvání Lewise, já jsem také naštvaný. Proč zkrátka jen neřekne: 'Byla to moje chyba, podělal jsem to?'"
Šéf Mercedesu souhlasí s tím, že FIA záležitost znovu prošetří. Desetisekundovou "stop & go" penalizaci pro Vettela v průběhu Velké ceny Ázerbájdžánu totiž považuje za "vtip." Cílem velké ceny projel před Hamiltonem na čtvrtém místě.
Dvě třetiny z 1700 hlasujících čtenářů v naší anketě uvedly, že by pilota Ferrari za jeho počínání diskvalifikovali. Ten v šampionátu sice vede o 14 bodů, pokud však FIA přistoupí k dalšímu trestu, snadno o svou výhodu může přijít. Rozhodnutí se dozvíme příští týden před Velkou cenou Rakouska.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.