Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k Velké ceně Ázerbájdžánu, v níž měl dle svých slov velkou šanci na vítězství, nakonec však musel kvůli technickému problému odstoupit.
S rychlým Williamsem jsem mohl závod vyhrátVe Velké ceně Ázerbájdžánu byl okamžik, kdy jsem si pomyslel, že půjde o jeden z nejpamětihodnějších závodů mé kariéry. Místo toho byl výsledek pouze takový, že jsem se zařadil na seznam těch, kteří do cíle nedojeli.
V tréninku a v kvalifikaci jsem měl z rychlostí svého vozu Williams velmi dobrý pocit. Byl jsem si jistý tím, že se snadno kvalifikujeme do nejlepší desítky, což výsledky potvrdily.
Co jsem si ale v tu chvíli nedokázal představit, bylo to, že bych mohl být nakonec v pozici, abych velkou cenu vyhrál. Tato příležitost se objevila až při přerušení červenými vlajkami.
Po několika kolech závodu jsem si uvědomil, že bych mohl začít doufat v něco víc, než jen dojezd do cíle na bodech. Snadno jsem předjel dvě Force Indie a Kimiho Räikkönena a při přerušení závodu jezdil jsem na třetí pozici za Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Tehdy jsem samozřejmě nevěděl, že budou čelit nečekaným problémům, a byl jsem si jistý tím, že po červených vlajkách zmizí daleko přede mnou. Ale v tu chvíli mě opravdu těšilo pomyšlení na pódium.
Ale když jsme se dostali zpět na dráhu, tak jsem hned cítil, že něco na autě nefunguje správně. Doufal jsem, že to je něco, co se bude dát opravit, brzdy jsem si však uvědomil, že jde o konečnou mechanickou poruchu. Když jsem se dostal do boxů, tak jsme zjistili, co bylo příčinou problému: tlumič odpružení.
Stroll přebírá má nastavení, přizpůsobuje se jim a opět bodujeMůj závod tedy skončil velkým zklamáním. Zbývající kola jsem ale sledoval z garáže, kde jsme s týmem oslavili první pódium mého týmového kolegy Lance Strolla v F1. Samozřejmě by se mi líbilo, kdybych na něm byl já, ale s nečekanými věcmi nemůžu bojovat. Nakonec jsem měl radost za celý tým i za Lance.
Poté, co získal své první body v Kanadě, sebevědomí Lanceho vzrostlo. A já jsem rád, že se rozhodl použít mé volby pro nastavení a přizpůsobil jim svůj jízdní styl. Začal používat má nastavení první den a dokázal se tomu velmi dobře přizpůsobit, aniž by se dopouštěl chyb. První závody sezóny byly pro Lance velmi náročné, jsem však opravdu rád, že se nyní rok začal po Montrealu a Baku vyvíjet jinak.
Reakce Vettela mě překvapilaF1 očividně opustila Baku s dlouhými diskusemi o incidentech v závodě, samozřejmě o okamžiku mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem. Viděl jsem obrázky v televizi a kromě možnosti, že jel Lewis pomalu, což pro Sebastiana bylo trochu nečekané, mě stejně jeho reakce překvapila.
Nyní tvrdě pracujeme na přípravě na Velkou cenu Rakouska a Red Bull Ring je okruhem, kde se Williamsu vždy dařilo. Měli bychom mít na voze nějaká vylepšení a doufám, že svou rychlost budeme moci potvrdit bojem o pozice poblíž pódia. Chci si vynahradit to, o co jsem přišel v posledních dvou závodech, v nichž jsem nemohl sklidit odměnu za velmi dobré výkony.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.