Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k Velké ceně Ázerbájdžánu, v níž měl dle svých slov velkou šanci na vítězství, nakonec však musel kvůli technickému problému odstoupit.
S rychlým Williamsem jsem mohl závod vyhrátVe Velké ceně Ázerbájdžánu byl okamžik, kdy jsem si pomyslel, že půjde o jeden z nejpamětihodnějších závodů mé kariéry. Místo toho byl výsledek pouze takový, že jsem se zařadil na seznam těch, kteří do cíle nedojeli.
V tréninku a v kvalifikaci jsem měl z rychlostí svého vozu Williams velmi dobrý pocit. Byl jsem si jistý tím, že se snadno kvalifikujeme do nejlepší desítky, což výsledky potvrdily.
Co jsem si ale v tu chvíli nedokázal představit, bylo to, že bych mohl být nakonec v pozici, abych velkou cenu vyhrál. Tato příležitost se objevila až při přerušení červenými vlajkami.
Po několika kolech závodu jsem si uvědomil, že bych mohl začít doufat v něco víc, než jen dojezd do cíle na bodech. Snadno jsem předjel dvě Force Indie a Kimiho Räikkönena a při přerušení závodu jezdil jsem na třetí pozici za Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Tehdy jsem samozřejmě nevěděl, že budou čelit nečekaným problémům, a byl jsem si jistý tím, že po červených vlajkách zmizí daleko přede mnou. Ale v tu chvíli mě opravdu těšilo pomyšlení na pódium.
Ale když jsme se dostali zpět na dráhu, tak jsem hned cítil, že něco na autě nefunguje správně. Doufal jsem, že to je něco, co se bude dát opravit, brzdy jsem si však uvědomil, že jde o konečnou mechanickou poruchu. Když jsem se dostal do boxů, tak jsme zjistili, co bylo příčinou problému: tlumič odpružení.
Stroll přebírá má nastavení, přizpůsobuje se jim a opět bodujeMůj závod tedy skončil velkým zklamáním. Zbývající kola jsem ale sledoval z garáže, kde jsme s týmem oslavili první pódium mého týmového kolegy Lance Strolla v F1. Samozřejmě by se mi líbilo, kdybych na něm byl já, ale s nečekanými věcmi nemůžu bojovat. Nakonec jsem měl radost za celý tým i za Lance.
Poté, co získal své první body v Kanadě, sebevědomí Lanceho vzrostlo. A já jsem rád, že se rozhodl použít mé volby pro nastavení a přizpůsobil jim svůj jízdní styl. Začal používat má nastavení první den a dokázal se tomu velmi dobře přizpůsobit, aniž by se dopouštěl chyb. První závody sezóny byly pro Lance velmi náročné, jsem však opravdu rád, že se nyní rok začal po Montrealu a Baku vyvíjet jinak.
Reakce Vettela mě překvapilaF1 očividně opustila Baku s dlouhými diskusemi o incidentech v závodě, samozřejmě o okamžiku mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem. Viděl jsem obrázky v televizi a kromě možnosti, že jel Lewis pomalu, což pro Sebastiana bylo trochu nečekané, mě stejně jeho reakce překvapila.
Nyní tvrdě pracujeme na přípravě na Velkou cenu Rakouska a Red Bull Ring je okruhem, kde se Williamsu vždy dařilo. Měli bychom mít na voze nějaká vylepšení a doufám, že svou rychlost budeme moci potvrdit bojem o pozice poblíž pódia. Chci si vynahradit to, o co jsem přišel v posledních dvou závodech, v nichž jsem nemohl sklidit odměnu za velmi dobré výkony.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.