Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k Velké ceně Ázerbájdžánu, v níž měl dle svých slov velkou šanci na vítězství, nakonec však musel kvůli technickému problému odstoupit.
S rychlým Williamsem jsem mohl závod vyhrátVe Velké ceně Ázerbájdžánu byl okamžik, kdy jsem si pomyslel, že půjde o jeden z nejpamětihodnějších závodů mé kariéry. Místo toho byl výsledek pouze takový, že jsem se zařadil na seznam těch, kteří do cíle nedojeli.
V tréninku a v kvalifikaci jsem měl z rychlostí svého vozu Williams velmi dobrý pocit. Byl jsem si jistý tím, že se snadno kvalifikujeme do nejlepší desítky, což výsledky potvrdily.
Co jsem si ale v tu chvíli nedokázal představit, bylo to, že bych mohl být nakonec v pozici, abych velkou cenu vyhrál. Tato příležitost se objevila až při přerušení červenými vlajkami.
Po několika kolech závodu jsem si uvědomil, že bych mohl začít doufat v něco víc, než jen dojezd do cíle na bodech. Snadno jsem předjel dvě Force Indie a Kimiho Räikkönena a při přerušení závodu jezdil jsem na třetí pozici za Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Tehdy jsem samozřejmě nevěděl, že budou čelit nečekaným problémům, a byl jsem si jistý tím, že po červených vlajkách zmizí daleko přede mnou. Ale v tu chvíli mě opravdu těšilo pomyšlení na pódium.
Ale když jsme se dostali zpět na dráhu, tak jsem hned cítil, že něco na autě nefunguje správně. Doufal jsem, že to je něco, co se bude dát opravit, brzdy jsem si však uvědomil, že jde o konečnou mechanickou poruchu. Když jsem se dostal do boxů, tak jsme zjistili, co bylo příčinou problému: tlumič odpružení.
Stroll přebírá má nastavení, přizpůsobuje se jim a opět bodujeMůj závod tedy skončil velkým zklamáním. Zbývající kola jsem ale sledoval z garáže, kde jsme s týmem oslavili první pódium mého týmového kolegy Lance Strolla v F1. Samozřejmě by se mi líbilo, kdybych na něm byl já, ale s nečekanými věcmi nemůžu bojovat. Nakonec jsem měl radost za celý tým i za Lance.
Poté, co získal své první body v Kanadě, sebevědomí Lanceho vzrostlo. A já jsem rád, že se rozhodl použít mé volby pro nastavení a přizpůsobil jim svůj jízdní styl. Začal používat má nastavení první den a dokázal se tomu velmi dobře přizpůsobit, aniž by se dopouštěl chyb. První závody sezóny byly pro Lance velmi náročné, jsem však opravdu rád, že se nyní rok začal po Montrealu a Baku vyvíjet jinak.
Reakce Vettela mě překvapilaF1 očividně opustila Baku s dlouhými diskusemi o incidentech v závodě, samozřejmě o okamžiku mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem. Viděl jsem obrázky v televizi a kromě možnosti, že jel Lewis pomalu, což pro Sebastiana bylo trochu nečekané, mě stejně jeho reakce překvapila.
Nyní tvrdě pracujeme na přípravě na Velkou cenu Rakouska a Red Bull Ring je okruhem, kde se Williamsu vždy dařilo. Měli bychom mít na voze nějaká vylepšení a doufám, že svou rychlost budeme moci potvrdit bojem o pozice poblíž pódia. Chci si vynahradit to, o co jsem přišel v posledních dvou závodech, v nichž jsem nemohl sklidit odměnu za velmi dobré výkony.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.