Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k Velké ceně Ázerbájdžánu, v níž měl dle svých slov velkou šanci na vítězství, nakonec však musel kvůli technickému problému odstoupit.
S rychlým Williamsem jsem mohl závod vyhrátVe Velké ceně Ázerbájdžánu byl okamžik, kdy jsem si pomyslel, že půjde o jeden z nejpamětihodnějších závodů mé kariéry. Místo toho byl výsledek pouze takový, že jsem se zařadil na seznam těch, kteří do cíle nedojeli.
V tréninku a v kvalifikaci jsem měl z rychlostí svého vozu Williams velmi dobrý pocit. Byl jsem si jistý tím, že se snadno kvalifikujeme do nejlepší desítky, což výsledky potvrdily.
Co jsem si ale v tu chvíli nedokázal představit, bylo to, že bych mohl být nakonec v pozici, abych velkou cenu vyhrál. Tato příležitost se objevila až při přerušení červenými vlajkami.
Po několika kolech závodu jsem si uvědomil, že bych mohl začít doufat v něco víc, než jen dojezd do cíle na bodech. Snadno jsem předjel dvě Force Indie a Kimiho Räikkönena a při přerušení závodu jezdil jsem na třetí pozici za Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Tehdy jsem samozřejmě nevěděl, že budou čelit nečekaným problémům, a byl jsem si jistý tím, že po červených vlajkách zmizí daleko přede mnou. Ale v tu chvíli mě opravdu těšilo pomyšlení na pódium.
Ale když jsme se dostali zpět na dráhu, tak jsem hned cítil, že něco na autě nefunguje správně. Doufal jsem, že to je něco, co se bude dát opravit, brzdy jsem si však uvědomil, že jde o konečnou mechanickou poruchu. Když jsem se dostal do boxů, tak jsme zjistili, co bylo příčinou problému: tlumič odpružení.
Stroll přebírá má nastavení, přizpůsobuje se jim a opět bodujeMůj závod tedy skončil velkým zklamáním. Zbývající kola jsem ale sledoval z garáže, kde jsme s týmem oslavili první pódium mého týmového kolegy Lance Strolla v F1. Samozřejmě by se mi líbilo, kdybych na něm byl já, ale s nečekanými věcmi nemůžu bojovat. Nakonec jsem měl radost za celý tým i za Lance.
Poté, co získal své první body v Kanadě, sebevědomí Lanceho vzrostlo. A já jsem rád, že se rozhodl použít mé volby pro nastavení a přizpůsobil jim svůj jízdní styl. Začal používat má nastavení první den a dokázal se tomu velmi dobře přizpůsobit, aniž by se dopouštěl chyb. První závody sezóny byly pro Lance velmi náročné, jsem však opravdu rád, že se nyní rok začal po Montrealu a Baku vyvíjet jinak.
Reakce Vettela mě překvapilaF1 očividně opustila Baku s dlouhými diskusemi o incidentech v závodě, samozřejmě o okamžiku mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem. Viděl jsem obrázky v televizi a kromě možnosti, že jel Lewis pomalu, což pro Sebastiana bylo trochu nečekané, mě stejně jeho reakce překvapila.
Nyní tvrdě pracujeme na přípravě na Velkou cenu Rakouska a Red Bull Ring je okruhem, kde se Williamsu vždy dařilo. Měli bychom mít na voze nějaká vylepšení a doufám, že svou rychlost budeme moci potvrdit bojem o pozice poblíž pódia. Chci si vynahradit to, o co jsem přišel v posledních dvou závodech, v nichž jsem nemohl sklidit odměnu za velmi dobré výkony.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.