Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k Velké ceně Ázerbájdžánu, v níž měl dle svých slov velkou šanci na vítězství, nakonec však musel kvůli technickému problému odstoupit.
S rychlým Williamsem jsem mohl závod vyhrátVe Velké ceně Ázerbájdžánu byl okamžik, kdy jsem si pomyslel, že půjde o jeden z nejpamětihodnějších závodů mé kariéry. Místo toho byl výsledek pouze takový, že jsem se zařadil na seznam těch, kteří do cíle nedojeli.
V tréninku a v kvalifikaci jsem měl z rychlostí svého vozu Williams velmi dobrý pocit. Byl jsem si jistý tím, že se snadno kvalifikujeme do nejlepší desítky, což výsledky potvrdily.
Co jsem si ale v tu chvíli nedokázal představit, bylo to, že bych mohl být nakonec v pozici, abych velkou cenu vyhrál. Tato příležitost se objevila až při přerušení červenými vlajkami.
Po několika kolech závodu jsem si uvědomil, že bych mohl začít doufat v něco víc, než jen dojezd do cíle na bodech. Snadno jsem předjel dvě Force Indie a Kimiho Räikkönena a při přerušení závodu jezdil jsem na třetí pozici za Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.
Tehdy jsem samozřejmě nevěděl, že budou čelit nečekaným problémům, a byl jsem si jistý tím, že po červených vlajkách zmizí daleko přede mnou. Ale v tu chvíli mě opravdu těšilo pomyšlení na pódium.
Ale když jsme se dostali zpět na dráhu, tak jsem hned cítil, že něco na autě nefunguje správně. Doufal jsem, že to je něco, co se bude dát opravit, brzdy jsem si však uvědomil, že jde o konečnou mechanickou poruchu. Když jsem se dostal do boxů, tak jsme zjistili, co bylo příčinou problému: tlumič odpružení.
Stroll přebírá má nastavení, přizpůsobuje se jim a opět bodujeMůj závod tedy skončil velkým zklamáním. Zbývající kola jsem ale sledoval z garáže, kde jsme s týmem oslavili první pódium mého týmového kolegy Lance Strolla v F1. Samozřejmě by se mi líbilo, kdybych na něm byl já, ale s nečekanými věcmi nemůžu bojovat. Nakonec jsem měl radost za celý tým i za Lance.
Poté, co získal své první body v Kanadě, sebevědomí Lanceho vzrostlo. A já jsem rád, že se rozhodl použít mé volby pro nastavení a přizpůsobil jim svůj jízdní styl. Začal používat má nastavení první den a dokázal se tomu velmi dobře přizpůsobit, aniž by se dopouštěl chyb. První závody sezóny byly pro Lance velmi náročné, jsem však opravdu rád, že se nyní rok začal po Montrealu a Baku vyvíjet jinak.
Reakce Vettela mě překvapilaF1 očividně opustila Baku s dlouhými diskusemi o incidentech v závodě, samozřejmě o okamžiku mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem. Viděl jsem obrázky v televizi a kromě možnosti, že jel Lewis pomalu, což pro Sebastiana bylo trochu nečekané, mě stejně jeho reakce překvapila.
Nyní tvrdě pracujeme na přípravě na Velkou cenu Rakouska a Red Bull Ring je okruhem, kde se Williamsu vždy dařilo. Měli bychom mít na voze nějaká vylepšení a doufám, že svou rychlost budeme moci potvrdit bojem o pozice poblíž pódia. Chci si vynahradit to, o co jsem přišel v posledních dvou závodech, v nichž jsem nemohl sklidit odměnu za velmi dobré výkony.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.