Vrátí se Alonso zpět k Ferrari, od kterého před třemi lety odešelk McLarenu, kde se v současné době více než trápí?
O tom, kam povedou další kroky Fernanda Alonsa, budeme spekulovat asi celé léto. Nabízí se celá řada scénářů, včetně jeho dalšího setrvání v McLarenu. Pokud se ale zaměříme na konkurenceschopnost, tak se výběr případných kandidátů velmi zužuje a sám Alonso řekl, že příští rok chce bojovat o svůj třetí titul.
V současné době se mluví hlavně o Renaultu, ale občas se objeví i klepy, které naznačují, že by Alonso mohl jezdit za Mercedes či Ferrari. Například dle Bernieho Ecclestonea by právě Maranello mělo po Alonsovi sáhnout. Na otázku, koho by mělo Ferrari najmout, bývalý šéf Formule 1 odpověděl: "Alonsa. To je přeci jasné. Je jedním z nejlepších pilotů všech dob."
K situaci se vyjádřil i Flavio Briatore, který takřka před dvaceti lety objevil tohoto talentovaného pilota a zajistil mu (nejen) jeho první angažmá u stáje Minardi.
"Vždycky tam vycházel se všemi dobře, teda krom Mattiacciho. V životě nikdy nelze nic vyloučit. Alonso je v tomto jako Senna. Nemá problém jezdit v jakémkoliv týmu. Potřebuje jen vůz, se kterým bude moci vyhrávat. McLaren se do této pozice může dostat jen v případě, že změní motory. Uvidíme. Jak ukázalo Baku, i taková Force India nebo Red Bull dokáží jezdit velmi slušně," řekl pro rádio Rai kontroverzní Ital.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.