Vrátí se Alonso zpět k Ferrari, od kterého před třemi lety odešelk McLarenu, kde se v současné době více než trápí?
O tom, kam povedou další kroky Fernanda Alonsa, budeme spekulovat asi celé léto. Nabízí se celá řada scénářů, včetně jeho dalšího setrvání v McLarenu. Pokud se ale zaměříme na konkurenceschopnost, tak se výběr případných kandidátů velmi zužuje a sám Alonso řekl, že příští rok chce bojovat o svůj třetí titul.
V současné době se mluví hlavně o Renaultu, ale občas se objeví i klepy, které naznačují, že by Alonso mohl jezdit za Mercedes či Ferrari. Například dle Bernieho Ecclestonea by právě Maranello mělo po Alonsovi sáhnout. Na otázku, koho by mělo Ferrari najmout, bývalý šéf Formule 1 odpověděl: "Alonsa. To je přeci jasné. Je jedním z nejlepších pilotů všech dob."
K situaci se vyjádřil i Flavio Briatore, který takřka před dvaceti lety objevil tohoto talentovaného pilota a zajistil mu (nejen) jeho první angažmá u stáje Minardi.
"Vždycky tam vycházel se všemi dobře, teda krom Mattiacciho. V životě nikdy nelze nic vyloučit. Alonso je v tomto jako Senna. Nemá problém jezdit v jakémkoliv týmu. Potřebuje jen vůz, se kterým bude moci vyhrávat. McLaren se do této pozice může dostat jen v případě, že změní motory. Uvidíme. Jak ukázalo Baku, i taková Force India nebo Red Bull dokáží jezdit velmi slušně," řekl pro rádio Rai kontroverzní Ital.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.