Romain Grosjean nerad odpovídá na otázky týkající se brzd, s kterými se u Haasu dlouhodobě trápí. V Baku ale prozradil, že se kvůli nim na závodním okruhu dokonce obává o svou vlastní bezpečnost.
Haas již druhý rok řeší potíže s brzdami, Grosjeanovy stížnosti na ně jsou během závodních tréninků na každodenním pořádku. Tým si po Brembu vyzkoušel také řešení Carbon Industrie, situace se ale stále moc nelepší.
Francouzský pilot v Baku v pátek na otázku, jaké byly brzdy odpověděl, že toto téma nehodlá vůbec komentovat. Na doplňující dotaz, zda je to tak špatné, zopakoval: "Bez komentáře," a odešel.
Haas dokonce v oficiálních prohlášeních jeho výrok neobvykle vynechal, jak jste si mohli povšimnout v našem tradičním článku s vyjádřeními všech pilotů a zástupců týmů. U Grosjeana stálo pouze: "Nedošlo na žádné pozávodní komentáře."
Pro domácí Canal + byl pak Romain přeci jen o něco vstřícnější: "Po celý víkend jsme neměli nejmenší naději na úspěch. Teď si musíme položit otázky a najít odpovědi," svěřoval se zklamaně.
Závažnost problémů amerického týmu s brzdami dokládá slovy: "Je to nepřijatelné, když se stejný problém na jednom autě během pěti částí víkendu nevyřeší. V jednu chvíli jsem měl dokonce obavy o svou vlastní bezpečnost. Situace je jednoduše nebezpečná!"
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.