Romain Grosjean nerad odpovídá na otázky týkající se brzd, s kterými se u Haasu dlouhodobě trápí. V Baku ale prozradil, že se kvůli nim na závodním okruhu dokonce obává o svou vlastní bezpečnost.
Haas již druhý rok řeší potíže s brzdami, Grosjeanovy stížnosti na ně jsou během závodních tréninků na každodenním pořádku. Tým si po Brembu vyzkoušel také řešení Carbon Industrie, situace se ale stále moc nelepší.
Francouzský pilot v Baku v pátek na otázku, jaké byly brzdy odpověděl, že toto téma nehodlá vůbec komentovat. Na doplňující dotaz, zda je to tak špatné, zopakoval: "Bez komentáře," a odešel.
Haas dokonce v oficiálních prohlášeních jeho výrok neobvykle vynechal, jak jste si mohli povšimnout v našem tradičním článku s vyjádřeními všech pilotů a zástupců týmů. U Grosjeana stálo pouze: "Nedošlo na žádné pozávodní komentáře."
Pro domácí Canal + byl pak Romain přeci jen o něco vstřícnější: "Po celý víkend jsme neměli nejmenší naději na úspěch. Teď si musíme položit otázky a najít odpovědi," svěřoval se zklamaně.
Závažnost problémů amerického týmu s brzdami dokládá slovy: "Je to nepřijatelné, když se stejný problém na jednom autě během pěti částí víkendu nevyřeší. V jednu chvíli jsem měl dokonce obavy o svou vlastní bezpečnost. Situace je jednoduše nebezpečná!"
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.