Šéfové Force Indie svým pilotům oznámí, že jejich ázerbájdžánská kolize je pro tým nepřijatelná, protože přišli o obrovskou šanci na zisk skvělého výsledku. Jejich počínání na dráze si znovu "profesionálním způsobem" projdou.
V Baku spolu Pérez a Ocon bojovali nejen o pódium, jenže došlo na vzájemnou kolizi. K prvnímu kontaktu došlo po restartu v zatáčce č. 1 (Pérez najel vlevo do Ocona ve snaze bránit svou pozici), ještě horší následoval za zatáčkou č. 2, kde Francouz zachytil svým levým zadním kolem o pravé přední Sergiovo.
Způsobil si tím defekt, zničil si podlahu, T-křidélko, brzdový kanálek, dokázal ale dojet do boxů, zatímco Pérez musel odstoupit kvůli prasklé spojovací tyči řízení.
Vedení stáje si oba jezdce zavolá na kobereček, kde jim dá jasně najevo svůj názor a stanoví jim pravidla: "Nejhorší věcí, kterou můžete udělat, je narazit do svého týmového kolegy, protože to dává ostatním týmům takové příležitosti, které by mít neměly.
Je to dost těžké, protože jde o městský okruh. Kdekoliv jinde by Checo mohl trochu uhnout a oba by byli v pohodě. Jenže tam měl stěnu. Rozhodně si to znovu projdeme profesionálním způsobem, promluvíme o tom s piloty a řekneme jim, že tohle je nepřijatelné. Nemůžou do sebe navzájem narážet," říká provozní ředitel Otmar Szafnauer.
"Je to hodně špatné, když narazíte soupeře, protože si tím můžete poškodit vlastní závod, ale už vůbec ne do svého týmového kolegy, protože tím se můžete vyřadit oba. Oni tomu rozumí, jsou to inteligentní kluci," nepochybuje o svých jezdcích zástupce vedení Force Indie.
Komu přisuzuje větší vinu za jejich vzájemnou kolizi? "Díval jsem se na to, je to tak 50:50 nebo 55:45. Musím si to ještě lépe prohlédnout. Checo neodstartoval tak, jak měl. Esteban měl lepší start, a pak mu nenechal dost místa," odpovídá Szafnauer.
Měla podle něj Force India v Baku na vítězství? "Já si to nemyslím. V tu chvíli jsem si to myslel, ale teď už ne. Vettel dostal penalizaci kvůli tomu restartu, takže bychom jej porazili. A Ricciarda taky.
Jenže pokud bychom nezpůsobili to přerušení, tak by se Hamiltonovi neuvolnila opěrka hlavy - nevyhráli bychom tedy. Takže byli bychom, mohli bychom, měli jsme... Stále bychom byli druzí nebo třetí," dodává provozní ředitel Force Indie.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.