Šéfové Force Indie svým pilotům oznámí, že jejich ázerbájdžánská kolize je pro tým nepřijatelná, protože přišli o obrovskou šanci na zisk skvělého výsledku. Jejich počínání na dráze si znovu "profesionálním způsobem" projdou.
V Baku spolu Pérez a Ocon bojovali nejen o pódium, jenže došlo na vzájemnou kolizi. K prvnímu kontaktu došlo po restartu v zatáčce č. 1 (Pérez najel vlevo do Ocona ve snaze bránit svou pozici), ještě horší následoval za zatáčkou č. 2, kde Francouz zachytil svým levým zadním kolem o pravé přední Sergiovo.
Způsobil si tím defekt, zničil si podlahu, T-křidélko, brzdový kanálek, dokázal ale dojet do boxů, zatímco Pérez musel odstoupit kvůli prasklé spojovací tyči řízení.
Vedení stáje si oba jezdce zavolá na kobereček, kde jim dá jasně najevo svůj názor a stanoví jim pravidla: "Nejhorší věcí, kterou můžete udělat, je narazit do svého týmového kolegy, protože to dává ostatním týmům takové příležitosti, které by mít neměly.
Je to dost těžké, protože jde o městský okruh. Kdekoliv jinde by Checo mohl trochu uhnout a oba by byli v pohodě. Jenže tam měl stěnu. Rozhodně si to znovu projdeme profesionálním způsobem, promluvíme o tom s piloty a řekneme jim, že tohle je nepřijatelné. Nemůžou do sebe navzájem narážet," říká provozní ředitel Otmar Szafnauer.
"Je to hodně špatné, když narazíte soupeře, protože si tím můžete poškodit vlastní závod, ale už vůbec ne do svého týmového kolegy, protože tím se můžete vyřadit oba. Oni tomu rozumí, jsou to inteligentní kluci," nepochybuje o svých jezdcích zástupce vedení Force Indie.
Komu přisuzuje větší vinu za jejich vzájemnou kolizi? "Díval jsem se na to, je to tak 50:50 nebo 55:45. Musím si to ještě lépe prohlédnout. Checo neodstartoval tak, jak měl. Esteban měl lepší start, a pak mu nenechal dost místa," odpovídá Szafnauer.
Měla podle něj Force India v Baku na vítězství? "Já si to nemyslím. V tu chvíli jsem si to myslel, ale teď už ne. Vettel dostal penalizaci kvůli tomu restartu, takže bychom jej porazili. A Ricciarda taky.
Jenže pokud bychom nezpůsobili to přerušení, tak by se Hamiltonovi neuvolnila opěrka hlavy - nevyhráli bychom tedy. Takže byli bychom, mohli bychom, měli jsme... Stále bychom byli druzí nebo třetí," dodává provozní ředitel Force Indie.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.