Sebastian Vettel by se měl zklidnit a trochu přemýšlet před tím, než něco udělá, myslí si jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo.
Za záměrný náraz do lídra závodu Lewise Hamiltona byla Vettelovi minulou neděli v Baku udělena 10sekundová penalizace "stop & go," při níž musí jezdec zastavit na předepsanou dobu v boxech.
Ricciardo, jenž Vettela dobře zná z dob jejich vzájemného působení u Red Bullu v sezóně 2014, ho popisuje slovy: "Seb zřejmě někdy nepřemýšlí před tím, než něco udělá. Pohání ho k tomu vášeň a touha. Je ten typ, co chce někdy věci zkrátka hned vyřešit."
Mladý Australan Velkou cenu Ázerbájdžánu vyhrál po chaotickém průběhu, který zahrnoval tři výjezdy safety-caru, řadu nehod, přerušení a překvapivý problém s opěrkou hlavy u Hamiltona, jenž tak přišel o vedení.
"Já Seba hodně respektují za jeho pevnou povahu a lásku ke sportu, což pramení ve velkou vášeň a někdy v agresivitu. Líbí se mi to na něm a respektuji to. Ale dnes jste viděli... ať je to do rádia... někdy zkrátka zešílí. Možná jde o, jak se to říká? Vypětí okamžiku? Je na to lepší slovo," pokračuje Ricciardo.
Vettel Hamiltonovi vyčítal, že záměrně zabrzdil na výjezdu, aby mu způsobil problémy. Když si ale komisaři prošli data, zjistili nejen to, že se pilot Mercedesu brzdového pedálu ani nedotkl, ale že ani úplně nepovolil ten plynový.
"Podívejte, ať už Lewis zpomalil nebo ne, měl naprosté právo udávat tempo. Byl ve vedení a na akceleraci bylo příliš brzy. Nebudete restartovat ze zatáčky č. 15. Seb byl zkrátka moc nabuzený," hodnotí Ricciardo.
Komisaři Vettelovi kromě penalizace v závodě udělili tři trestné body, celkem má tedy na svém kontě již devět puntíků. Pokud by v Rakousku dostal další tři, automaticky by dostal zákaz startovat v Silverstone o týden později.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.