Sebastian Vettel by se měl zklidnit a trochu přemýšlet před tím, než něco udělá, myslí si jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo.
Za záměrný náraz do lídra závodu Lewise Hamiltona byla Vettelovi minulou neděli v Baku udělena 10sekundová penalizace "stop & go," při níž musí jezdec zastavit na předepsanou dobu v boxech.
Ricciardo, jenž Vettela dobře zná z dob jejich vzájemného působení u Red Bullu v sezóně 2014, ho popisuje slovy: "Seb zřejmě někdy nepřemýšlí před tím, než něco udělá. Pohání ho k tomu vášeň a touha. Je ten typ, co chce někdy věci zkrátka hned vyřešit."
Mladý Australan Velkou cenu Ázerbájdžánu vyhrál po chaotickém průběhu, který zahrnoval tři výjezdy safety-caru, řadu nehod, přerušení a překvapivý problém s opěrkou hlavy u Hamiltona, jenž tak přišel o vedení.
"Já Seba hodně respektují za jeho pevnou povahu a lásku ke sportu, což pramení ve velkou vášeň a někdy v agresivitu. Líbí se mi to na něm a respektuji to. Ale dnes jste viděli... ať je to do rádia... někdy zkrátka zešílí. Možná jde o, jak se to říká? Vypětí okamžiku? Je na to lepší slovo," pokračuje Ricciardo.
Vettel Hamiltonovi vyčítal, že záměrně zabrzdil na výjezdu, aby mu způsobil problémy. Když si ale komisaři prošli data, zjistili nejen to, že se pilot Mercedesu brzdového pedálu ani nedotkl, ale že ani úplně nepovolil ten plynový.
"Podívejte, ať už Lewis zpomalil nebo ne, měl naprosté právo udávat tempo. Byl ve vedení a na akceleraci bylo příliš brzy. Nebudete restartovat ze zatáčky č. 15. Seb byl zkrátka moc nabuzený," hodnotí Ricciardo.
Komisaři Vettelovi kromě penalizace v závodě udělili tři trestné body, celkem má tedy na svém kontě již devět puntíků. Pokud by v Rakousku dostal další tři, automaticky by dostal zákaz startovat v Silverstone o týden později.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.