Carlos Sainz tvrdí, že se obětoval v první zatáčce, kde dostal smyk, aby nenarazil do Daniila Kvjata, jenž se vracel na dráhu. Jeho týmový kolega smyk Španěla nechápe, podle byly na vině nejspíše studené pneumatiky.
Ruský jezdec se hned v úvodu dostal mimo trať a vrátil se na ní těsně před Sainzem, který musel zabočit prudce vlevo, aby do něj nenarazil. Přitom se roztočil a rázem se ocitl poslední. Pokud by to dle svých slov neudělal, tak by došlo k velké havárii s jeho týmovým kolegou, na kterého se za to ale nezlobí.
"Zřejmě bych udělal totéž. Vrátil bych se na dráhu, aniž bych si dělal příliš velké starosti, protože šlo o start závodu. Jenže šlo o to, že buď zatočíte volantem a dostanete smyk, nebo vyřadíte obě auta kvůli rozdílu v rychlosti, který mezi námi byl, a kvůli všemu kolem," popisuje Sainz.
Podle Kvjata však smyk týmového kolegy neměl nic společného s tím, že se vracel na trať. "Viděl jsem něco v zrcátkách, ale myslím, že to nemělo vůbec nic společného se mnou. Asi studené pneumatiky," odkazoval na chybu Sainze.
Španěl s tím ale nesouhlasí: "Ne, pneumatiky byly zahřáté. Zkrátka jsem byl jen trochu překvapený, když se vrátil zpět, a musel jsem prudce stočit volant, abych se mu vyhnul, což mě vyhodilo do smyku. Podle mě šlo o závodní incident.
Nebudu jej kvůli tomu obviňovat, protože bych zřejmě udělal totéž. Když jste tím druhým autem, musíte se rozhodnout v rámci milisekund, zda jet naplno a možné mít kontakt se svým týmovým kolegou, nebo zahnout a dostat se do smyku," dodává Sainz.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.