Carlos Sainz tvrdí, že se obětoval v první zatáčce, kde dostal smyk, aby nenarazil do Daniila Kvjata, jenž se vracel na dráhu. Jeho týmový kolega smyk Španěla nechápe, podle byly na vině nejspíše studené pneumatiky.
Ruský jezdec se hned v úvodu dostal mimo trať a vrátil se na ní těsně před Sainzem, který musel zabočit prudce vlevo, aby do něj nenarazil. Přitom se roztočil a rázem se ocitl poslední. Pokud by to dle svých slov neudělal, tak by došlo k velké havárii s jeho týmovým kolegou, na kterého se za to ale nezlobí.
"Zřejmě bych udělal totéž. Vrátil bych se na dráhu, aniž bych si dělal příliš velké starosti, protože šlo o start závodu. Jenže šlo o to, že buď zatočíte volantem a dostanete smyk, nebo vyřadíte obě auta kvůli rozdílu v rychlosti, který mezi námi byl, a kvůli všemu kolem," popisuje Sainz.
Podle Kvjata však smyk týmového kolegy neměl nic společného s tím, že se vracel na trať. "Viděl jsem něco v zrcátkách, ale myslím, že to nemělo vůbec nic společného se mnou. Asi studené pneumatiky," odkazoval na chybu Sainze.
Španěl s tím ale nesouhlasí: "Ne, pneumatiky byly zahřáté. Zkrátka jsem byl jen trochu překvapený, když se vrátil zpět, a musel jsem prudce stočit volant, abych se mu vyhnul, což mě vyhodilo do smyku. Podle mě šlo o závodní incident.
Nebudu jej kvůli tomu obviňovat, protože bych zřejmě udělal totéž. Když jste tím druhým autem, musíte se rozhodnout v rámci milisekund, zda jet naplno a možné mít kontakt se svým týmovým kolegou, nebo zahnout a dostat se do smyku," dodává Sainz.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.