Carlos Sainz tvrdí, že se obětoval v první zatáčce, kde dostal smyk, aby nenarazil do Daniila Kvjata, jenž se vracel na dráhu. Jeho týmový kolega smyk Španěla nechápe, podle byly na vině nejspíše studené pneumatiky.
Ruský jezdec se hned v úvodu dostal mimo trať a vrátil se na ní těsně před Sainzem, který musel zabočit prudce vlevo, aby do něj nenarazil. Přitom se roztočil a rázem se ocitl poslední. Pokud by to dle svých slov neudělal, tak by došlo k velké havárii s jeho týmovým kolegou, na kterého se za to ale nezlobí.
"Zřejmě bych udělal totéž. Vrátil bych se na dráhu, aniž bych si dělal příliš velké starosti, protože šlo o start závodu. Jenže šlo o to, že buď zatočíte volantem a dostanete smyk, nebo vyřadíte obě auta kvůli rozdílu v rychlosti, který mezi námi byl, a kvůli všemu kolem," popisuje Sainz.
Podle Kvjata však smyk týmového kolegy neměl nic společného s tím, že se vracel na trať. "Viděl jsem něco v zrcátkách, ale myslím, že to nemělo vůbec nic společného se mnou. Asi studené pneumatiky," odkazoval na chybu Sainze.
Španěl s tím ale nesouhlasí: "Ne, pneumatiky byly zahřáté. Zkrátka jsem byl jen trochu překvapený, když se vrátil zpět, a musel jsem prudce stočit volant, abych se mu vyhnul, což mě vyhodilo do smyku. Podle mě šlo o závodní incident.
Nebudu jej kvůli tomu obviňovat, protože bych zřejmě udělal totéž. Když jste tím druhým autem, musíte se rozhodnout v rámci milisekund, zda jet naplno a možné mít kontakt se svým týmovým kolegou, nebo zahnout a dostat se do smyku," dodává Sainz.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.