Dle důvěryhodných zdrojů irského motoristického magazínu Topgear.ie by měl Robert Kubica nahradit Joylona Palmera při tréninku na VC Itálie. Renault ale tyto spekulace nakonec vyvrátil.
AKTUALIZACE: Šéf Renaultu Cyril Abiteboul spekulace vyvrátil. Novinářům v Baku odpověděl: "Tady je má odpověď na vaši otázku: rozhodně ne. Nevím, odkud se tato fáma šíří, ale já ji mohu vyvrátit."
Konkrétně by se mělo jednat o první či druhý páteční trénink během prvního zářijového víkendu, kdy se Velká cena Itálie pojede. Bude to po Belgii hned druhá Grand Prix po letní pauze.
Pro Kubicu by to tak byla již druhá možnost vyzkoušet si monopost F1 od své rallye nehody v roce 2011. Začátkem června měl totiž polský jezdec možnost testovat ve Valencii, kde se společně se Sergejem Sirotkinem svezl v monopostu Lotus E20 ze sezóny 2012. A dle některých novinářů dokonce svými časy testovacího pilota Renaultu překonal. Samotné vedení stáje pak prohlásilo, že Kubicova rychlost je odpovídající dnešním standardům.
Renault sice vyvrátil, že by byl Kubica na prvním místě v jejich hledáčku, ale nic se prý nedá vyloučit. Navíc sám šéf stáje Cyril Abiteboul na adresu Palmera prohlásil: "Je tu Jo a ještě jeden pilot. Nyní se soustředím na Joylona, ale musí začít něco jezdit."
A právě Palmer je mužem v ohrožení. Se svým stájovým kolegou Hulkem prohrává 0:18 na body a je pod obrovským tlakem médií. Včera při rozhovoru pro rádio BBC 5 na otázku redaktorky ohledně jeho plánu na zlepšení formy odpověděl: "Budu se teď asi vyhýbat takovýmto rozhovorům pro BBC. Není to nikdy příjemný začátek víkendu. Ve čtvrtek sem přijdu a všichni se jen říkají, jak bídně jezdím a ptají se, co s tím hodlám dělat."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.