Dle důvěryhodných zdrojů irského motoristického magazínu Topgear.ie by měl Robert Kubica nahradit Joylona Palmera při tréninku na VC Itálie. Renault ale tyto spekulace nakonec vyvrátil.
AKTUALIZACE: Šéf Renaultu Cyril Abiteboul spekulace vyvrátil. Novinářům v Baku odpověděl: "Tady je má odpověď na vaši otázku: rozhodně ne. Nevím, odkud se tato fáma šíří, ale já ji mohu vyvrátit."
Konkrétně by se mělo jednat o první či druhý páteční trénink během prvního zářijového víkendu, kdy se Velká cena Itálie pojede. Bude to po Belgii hned druhá Grand Prix po letní pauze.
Pro Kubicu by to tak byla již druhá možnost vyzkoušet si monopost F1 od své rallye nehody v roce 2011. Začátkem června měl totiž polský jezdec možnost testovat ve Valencii, kde se společně se Sergejem Sirotkinem svezl v monopostu Lotus E20 ze sezóny 2012. A dle některých novinářů dokonce svými časy testovacího pilota Renaultu překonal. Samotné vedení stáje pak prohlásilo, že Kubicova rychlost je odpovídající dnešním standardům.
Renault sice vyvrátil, že by byl Kubica na prvním místě v jejich hledáčku, ale nic se prý nedá vyloučit. Navíc sám šéf stáje Cyril Abiteboul na adresu Palmera prohlásil: "Je tu Jo a ještě jeden pilot. Nyní se soustředím na Joylona, ale musí začít něco jezdit."
A právě Palmer je mužem v ohrožení. Se svým stájovým kolegou Hulkem prohrává 0:18 na body a je pod obrovským tlakem médií. Včera při rozhovoru pro rádio BBC 5 na otázku redaktorky ohledně jeho plánu na zlepšení formy odpověděl: "Budu se teď asi vyhýbat takovýmto rozhovorům pro BBC. Není to nikdy příjemný začátek víkendu. Ve čtvrtek sem přijdu a všichni se jen říkají, jak bídně jezdím a ptají se, co s tím hodlám dělat."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.