Dle důvěryhodných zdrojů irského motoristického magazínu Topgear.ie by měl Robert Kubica nahradit Joylona Palmera při tréninku na VC Itálie. Renault ale tyto spekulace nakonec vyvrátil.
AKTUALIZACE: Šéf Renaultu Cyril Abiteboul spekulace vyvrátil. Novinářům v Baku odpověděl: "Tady je má odpověď na vaši otázku: rozhodně ne. Nevím, odkud se tato fáma šíří, ale já ji mohu vyvrátit."
Konkrétně by se mělo jednat o první či druhý páteční trénink během prvního zářijového víkendu, kdy se Velká cena Itálie pojede. Bude to po Belgii hned druhá Grand Prix po letní pauze.
Pro Kubicu by to tak byla již druhá možnost vyzkoušet si monopost F1 od své rallye nehody v roce 2011. Začátkem června měl totiž polský jezdec možnost testovat ve Valencii, kde se společně se Sergejem Sirotkinem svezl v monopostu Lotus E20 ze sezóny 2012. A dle některých novinářů dokonce svými časy testovacího pilota Renaultu překonal. Samotné vedení stáje pak prohlásilo, že Kubicova rychlost je odpovídající dnešním standardům.
Renault sice vyvrátil, že by byl Kubica na prvním místě v jejich hledáčku, ale nic se prý nedá vyloučit. Navíc sám šéf stáje Cyril Abiteboul na adresu Palmera prohlásil: "Je tu Jo a ještě jeden pilot. Nyní se soustředím na Joylona, ale musí začít něco jezdit."
A právě Palmer je mužem v ohrožení. Se svým stájovým kolegou Hulkem prohrává 0:18 na body a je pod obrovským tlakem médií. Včera při rozhovoru pro rádio BBC 5 na otázku redaktorky ohledně jeho plánu na zlepšení formy odpověděl: "Budu se teď asi vyhýbat takovýmto rozhovorům pro BBC. Není to nikdy příjemný začátek víkendu. Ve čtvrtek sem přijdu a všichni se jen říkají, jak bídně jezdím a ptají se, co s tím hodlám dělat."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.