Ve tři hodiny našeho času začal druhý volný trénink na Velkou cenu Azerbajdžánu. Jako první na trati se objevili piloti Haasu, Palmer a Daniil Kvjat na Toro Rosso.
Joylon Palmer na měkké směsi zajel vůbec první měřený čas s hodnotou 1:50,033, ale hned byl o více jak 2 vteřiny překonán Magnussenem. Na trať ale v této chvíli začaly vyjíždět vozy Red Bullu a Ferrari, které zajížděly časy okolo 1:44 min. Nejrychlejší Verstappen po dvaceti minutách tréninku držel nejrychlejší čas s hodnotou 1:39,998.
Na trati se vcelku rychle objevil i Sergio Peréz, který během prvního tréninku naboural svou růžovku. Do rádia samozřejmě děkoval týmu: "Díky, kluci."
Po první půlhodině vypadalo pořadí na špici následovně: 1. Verstappen, 2. Ricciardo, 3. Peréz, 4. Bottas, 5. Ocon, 6 .Hamilton, 7. Kimi, 8. Stroll, 9. Kvjat a 10. Sainz.
Tempo pak zklidnil virtuální safaty car, který byl nasazen kvůli úlomku. Ten nahlásil Sebastian Vettel do týmového rádia. To ale zdrželo trénink jen na pár minut a vozy mohly za zapadajícího slunce směle pokračovat.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set: #Raikkonen could've been 2nd pic.twitter.com/N0DNXUzHSH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2017Jak se trénink posunul do své druhé třetiny, tak týmy začaly nasazovat super-měkkou směs a časy se opět zlepšily. Na špici se znovu dostal Max Verstappen s časem 1:43,362. Druhý Iceman ztrácel 127 tisícin.
V druhé polovině havaroval v 8. zatáčce Joylon Palmer a dočkali jsme se červených vlajek, když byl žlutý Renault odklízen z trati. Ricciardo byl pak ve vysílačce varován, aby si dával v T8 pozor.
.@Max33Verstappen OK, but a busy night for @redbullracing engineers... #AzerbaijanGP ?? #F1 pic.twitter.com/P4cdGB8Tvr
— Formula 1 (@F1) 23. června 2017
No a přišla i velmi "neobvyklá" událost - Alonsovi odešel motor. Časy se ke konci moc nehýbaly, jelikož většina týmů testovala rychlost pro závod. V úplném závěru ještě havaroval Max Verstappen, a to v první zatáčce, kdy vůbec nedokázal zatočit.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Max. Speeds & Speed Trap: Ocon (powered by #Mercedes) over 354kph, Raikkonen 353kph, Vandoorne (#Honda) -35kph behind pic.twitter.com/KgTJw5IFXt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2017Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.