Ve tři hodiny našeho času začal druhý volný trénink na Velkou cenu Azerbajdžánu. Jako první na trati se objevili piloti Haasu, Palmer a Daniil Kvjat na Toro Rosso.
Joylon Palmer na měkké směsi zajel vůbec první měřený čas s hodnotou 1:50,033, ale hned byl o více jak 2 vteřiny překonán Magnussenem. Na trať ale v této chvíli začaly vyjíždět vozy Red Bullu a Ferrari, které zajížděly časy okolo 1:44 min. Nejrychlejší Verstappen po dvaceti minutách tréninku držel nejrychlejší čas s hodnotou 1:39,998.
Na trati se vcelku rychle objevil i Sergio Peréz, který během prvního tréninku naboural svou růžovku. Do rádia samozřejmě děkoval týmu: "Díky, kluci."
Po první půlhodině vypadalo pořadí na špici následovně: 1. Verstappen, 2. Ricciardo, 3. Peréz, 4. Bottas, 5. Ocon, 6 .Hamilton, 7. Kimi, 8. Stroll, 9. Kvjat a 10. Sainz.
Tempo pak zklidnil virtuální safaty car, který byl nasazen kvůli úlomku. Ten nahlásil Sebastian Vettel do týmového rádia. To ale zdrželo trénink jen na pár minut a vozy mohly za zapadajícího slunce směle pokračovat.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set: #Raikkonen could've been 2nd pic.twitter.com/N0DNXUzHSH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2017Jak se trénink posunul do své druhé třetiny, tak týmy začaly nasazovat super-měkkou směs a časy se opět zlepšily. Na špici se znovu dostal Max Verstappen s časem 1:43,362. Druhý Iceman ztrácel 127 tisícin.
V druhé polovině havaroval v 8. zatáčce Joylon Palmer a dočkali jsme se červených vlajek, když byl žlutý Renault odklízen z trati. Ricciardo byl pak ve vysílačce varován, aby si dával v T8 pozor.
.@Max33Verstappen OK, but a busy night for @redbullracing engineers... #AzerbaijanGP ?? #F1 pic.twitter.com/P4cdGB8Tvr
— Formula 1 (@F1) 23. června 2017
No a přišla i velmi "neobvyklá" událost - Alonsovi odešel motor. Časy se ke konci moc nehýbaly, jelikož většina týmů testovala rychlost pro závod. V úplném závěru ještě havaroval Max Verstappen, a to v první zatáčce, kdy vůbec nedokázal zatočit.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Max. Speeds & Speed Trap: Ocon (powered by #Mercedes) over 354kph, Raikkonen 353kph, Vandoorne (#Honda) -35kph behind pic.twitter.com/KgTJw5IFXt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2017Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.