Partnerství mezi japonskou automobilkou Honda a týmem McLaren je na spadnutí. Pokud by k rozchodu opravdu došlo, tak si Woking bude muset hledat nového dodavatele motorů.
S největší pravděpodobností by jím byl Mercedes, který v současné době poskytuje motory i Force Indii a Williamsu. Dle Marca Priestleyho, bývalého mechanika McLarenu, je tu ale ještě další možnost.
"Hodně se mluví o Mercedesu, převlečené Alfě Romeo (Ferrari) a Renaultu," řekl Priestley pro SkySports. "Kam ale půjdou? Já bych osobně odhadoval Mercedes, jelikož to by jim to zajistilo rychlé zlepšení. Znáte to, když si zaplatíte, tak dostanete slušný výkon," pokračoval bývalý mechanik McLarenu, který ve stáji působil v letech 2000-2009.
Nabízí se ale i Ferrari schované za Alfu Romeo. "Prezident Ferrari Sergio Marchionne se snaží dlouhá léta přilákat Alfu Romeo do Formule 1. Chce na tom vydělat, což vždycky tomuto kroku bránilo. On přijde za nějakým týmem a oni řeknou, že by do toho šli, když jim za to zaplatí. On na to ale odpoví: »Ne, to vy mi budete platit.« McLaren by asi byl ochoten zaplatit, navíc by mohly něco společně vymyslet i v rámci luxusních vozů."
Případné partnerství mezi Ferrari a McLarenem by ale vzhledem k historickému kontextu bylo hodně překvapivé. "Dokážete si vůbec představit, že by McLaren využíval motory Ferrari, respektive Alfa Romeo? Historie ukázala, že mezi těmito týmy probíhala obrovská rivalita. Toho jsem byl svědkem i já. Je ale pravdou, že Ron Dennis je pryč, takže něco už možná bylo zameteno pod koberec," zakončil Priestley.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.