Partnerství mezi japonskou automobilkou Honda a týmem McLaren je na spadnutí. Pokud by k rozchodu opravdu došlo, tak si Woking bude muset hledat nového dodavatele motorů.
S největší pravděpodobností by jím byl Mercedes, který v současné době poskytuje motory i Force Indii a Williamsu. Dle Marca Priestleyho, bývalého mechanika McLarenu, je tu ale ještě další možnost.
"Hodně se mluví o Mercedesu, převlečené Alfě Romeo (Ferrari) a Renaultu," řekl Priestley pro SkySports. "Kam ale půjdou? Já bych osobně odhadoval Mercedes, jelikož to by jim to zajistilo rychlé zlepšení. Znáte to, když si zaplatíte, tak dostanete slušný výkon," pokračoval bývalý mechanik McLarenu, který ve stáji působil v letech 2000-2009.
Nabízí se ale i Ferrari schované za Alfu Romeo. "Prezident Ferrari Sergio Marchionne se snaží dlouhá léta přilákat Alfu Romeo do Formule 1. Chce na tom vydělat, což vždycky tomuto kroku bránilo. On přijde za nějakým týmem a oni řeknou, že by do toho šli, když jim za to zaplatí. On na to ale odpoví: »Ne, to vy mi budete platit.« McLaren by asi byl ochoten zaplatit, navíc by mohly něco společně vymyslet i v rámci luxusních vozů."
Případné partnerství mezi Ferrari a McLarenem by ale vzhledem k historickému kontextu bylo hodně překvapivé. "Dokážete si vůbec představit, že by McLaren využíval motory Ferrari, respektive Alfa Romeo? Historie ukázala, že mezi těmito týmy probíhala obrovská rivalita. Toho jsem byl svědkem i já. Je ale pravdou, že Ron Dennis je pryč, takže něco už možná bylo zameteno pod koberec," zakončil Priestley.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.