Valtteri Bottas chce být dobrým týmovým kolegou Lewise Hamiltona a u Mercedesu získat dlouhodobou smlouvu. Jeho výkony si tým ústy sportovního ředitele Tota Wolffa zatím velmi pochvaluje.
Fin, který před letošní sezónou vystřídal Nica Rosberga, zatím ve svém novém týmu podává celkem dobré výkony - v Rusku dokonce poprvé v kariéře zvítězil a na Hamiltona ztrácí 36 bodů.
Nyní míří do Ázerbájdžánu, kde by to rád zopakoval: "Miluji závodění v Baku a věřím, že nyní pro mě nastává ten čas, abych se znovu pokusil vyhrát." S Mercedesem uzavřel pouze jednoletý kontrakt, jeho velkým cílem nyní proto je si zajistit jeho prodloužení.
"Vítězství je první věc, na kterou při závodění myslím. Vím však, že na prvním místě je práce pro tým. Chci být konzistentní a vysloužit si dlouhodobou smlouvu s Mercedesem. Nebude to snadné, protože Lewis je velmi silný a Ferrari nám je hodně blízko, a někdy i dokonce lepší," uznává Bottas.
Mercedes je s jeho výkony zatím spokojený: "Je ve skvělé pozici v šampionátu. Těžko uvěřit, že se k týmu přidal teprve před nedávnem. V sedmi velkých cenách překonal veškerá očekávání. Má na kontě pole-position, vítězství a na Lewise o sobotách a nedělích pěkně tlačil. Musí to jen dát každý víkend dohromady. Jsem si jistý, že to dokáže," hodnotí sportovní ředitel Toto Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.