Valtteri Bottas chce být dobrým týmovým kolegou Lewise Hamiltona a u Mercedesu získat dlouhodobou smlouvu. Jeho výkony si tým ústy sportovního ředitele Tota Wolffa zatím velmi pochvaluje.
Fin, který před letošní sezónou vystřídal Nica Rosberga, zatím ve svém novém týmu podává celkem dobré výkony - v Rusku dokonce poprvé v kariéře zvítězil a na Hamiltona ztrácí 36 bodů.
Nyní míří do Ázerbájdžánu, kde by to rád zopakoval: "Miluji závodění v Baku a věřím, že nyní pro mě nastává ten čas, abych se znovu pokusil vyhrát." S Mercedesem uzavřel pouze jednoletý kontrakt, jeho velkým cílem nyní proto je si zajistit jeho prodloužení.
"Vítězství je první věc, na kterou při závodění myslím. Vím však, že na prvním místě je práce pro tým. Chci být konzistentní a vysloužit si dlouhodobou smlouvu s Mercedesem. Nebude to snadné, protože Lewis je velmi silný a Ferrari nám je hodně blízko, a někdy i dokonce lepší," uznává Bottas.
Mercedes je s jeho výkony zatím spokojený: "Je ve skvělé pozici v šampionátu. Těžko uvěřit, že se k týmu přidal teprve před nedávnem. V sedmi velkých cenách překonal veškerá očekávání. Má na kontě pole-position, vítězství a na Lewise o sobotách a nedělích pěkně tlačil. Musí to jen dát každý víkend dohromady. Jsem si jistý, že to dokáže," hodnotí sportovní ředitel Toto Wolff.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.