Sauber není spokojený se svou rychlostí, proto připravuje další balík aerodynamických vylepšení, která by jej měly posunout dopředu.
Švýcarská stáj, která využívá rok starý motor Ferrari, si uvědomuje, že jejímu monopostu C36 schází aerodynamický přítlak, proto usilovně pracuje na jeho modifikaci. Tím chce také částečně kompenzovat také deficit loňské pohonné jednotky.
"Auto není tam, kde by mělo být, a technický tým teď musí zlepšit jeho konkurenceschopnost. To je jasný cíl. Ví o tom a nyní je na nich, aby se už pokusili udělat další krok s balíkem, který chceme nasadit kolem Silverstone a Spielbergu," popisuje Moniša Kaltenbornová.
"Něco budeme mít ve Spielbergu, pak také v Silverstone a v Budapešti, mělo by jít o velký krok vpřed. Pak uvidíme, kam nás to posune," popisuje šéfka Sauberu, jenž je nyní v šampionátu na devátém místě díky čtyřem bodům získaným Pascalem Wehrleinem ve Španělsku - hůře na tom už je pouze McLaren, který na své letošní body stále čeká.
Švýcaři by chtěli udělat výrazný pokrok a zasáhnout do boje uprostřed pole. "Musí to být náš cíl. Nestanovili jsme si žádné pevné pozice, protože nebylo dost času na to, abychom se na to vážně podívali, ale střed pole je to, kde chceme být. Uvidíme, jak daleko se dostaneme.
Věřím v to, ale k tomu nedojde jen na základě mé důvěry. Pro náš technický tým jde o výzvu a oni ji přijímají. Teď budou muset ukázat, že ji dokážou zvládnout," očekává Kaltenbornová. Tým má podle ní po loňské dohodě s Longbow Finances dostatek zdrojů pro financování vývoje.
"Chvíli to trvá, než se to projeví. Úplně na začátku jsme to zcela netrefili, ale když se podíváte na aerodynamiku, tak s tou jsme měli potíže. Přitom bych řekla, že nemáme špatný aerodynamický tunel. Mají tedy všechny nástroje a teď je to na nich," dodává Kaltenbornová, které dle posledních zpráv Sauber překvapivě opouští. Kdo ji nahradí, to zatím tým neuvedl.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.