Sauber očekává s novými díly velké zlepšení. Kdy je nasadí?

Marcus Ericsson se Sauberem C36 v Kanadě
Marcus Ericsson se Sauberem C36 v Kanadě, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 21. června 2017 06:35
Sdílej:

Sauber není spokojený se svou rychlostí, proto připravuje další balík aerodynamických vylepšení, která by jej měly posunout dopředu.

Švýcarská stáj, která využívá rok starý motor Ferrari, si uvědomuje, že jejímu monopostu C36 schází aerodynamický přítlak, proto usilovně pracuje na jeho modifikaci. Tím chce také částečně kompenzovat také deficit loňské pohonné jednotky.

"Auto není tam, kde by mělo být, a technický tým teď musí zlepšit jeho konkurenceschopnost. To je jasný cíl. Ví o tom a nyní je na nich, aby se už pokusili udělat další krok s balíkem, který chceme nasadit kolem Silverstone a Spielbergu," popisuje Moniša Kaltenbornová.

"Něco budeme mít ve Spielbergu, pak také v Silverstone a v Budapešti, mělo by jít o velký krok vpřed. Pak uvidíme, kam nás to posune," popisuje šéfka Sauberu, jenž je nyní v šampionátu na devátém místě díky čtyřem bodům získaným Pascalem Wehrleinem ve Španělsku - hůře na tom už je pouze McLaren, který na své letošní body stále čeká.

Švýcaři by chtěli udělat výrazný pokrok a zasáhnout do boje uprostřed pole. "Musí to být náš cíl. Nestanovili jsme si žádné pevné pozice, protože nebylo dost času na to, abychom se na to vážně podívali, ale střed pole je to, kde chceme být. Uvidíme, jak daleko se dostaneme.

Věřím v to, ale k tomu nedojde jen na základě mé důvěry. Pro náš technický tým jde o výzvu a oni ji přijímají. Teď budou muset ukázat, že ji dokážou zvládnout," očekává Kaltenbornová. Tým má podle ní po loňské dohodě s Longbow Finances dostatek zdrojů pro financování vývoje.

"Chvíli to trvá, než se to projeví. Úplně na začátku jsme to zcela netrefili, ale když se podíváte na aerodynamiku, tak s tou jsme měli potíže. Přitom bych řekla, že nemáme špatný aerodynamický tunel. Mají tedy všechny nástroje a teď je to na nich," dodává Kaltenbornová, které dle posledních zpráv Sauber překvapivě opouští. Kdo ji nahradí, to zatím tým neuvedl.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.