Mercedes má podle svého jezdce Valtteriho Bottase v kvalifikačním režimu stále tu nejvýkonnější pohonnou jednotku. V závodě je podle něj situace s Ferrari vyrovnaná.
Stříbrné šípy se pyšní tím nejlepším motorem od poslední změny pravidel před sezónou 2014, kdy se přešlo z 2,4litrových atmosfér na 1,6litrové přeplňované hybridy. Po čtyřech letech se na něj konečně dotáhlo Ferrari.
"Rozdíl je minimální, pokud vůbec nějaký. Myslím, že Ferrari není silnější než my, jsme si však velmi vyrovnaní. Možná v kvalifikaci jsme o něco silnější, ale ne o moc," tvrdí Bottas na propagační akci Petronasu, jenž pro Mercedes připravuje paliva a maziva. A novou směs přivezl i do Kanady, kde svému odběrateli pomohl k vítězství.
"Měli jsme nový benzín a o něco vyšší výkon. Jako jezdec to vždy pocítíte. Jde o drobné věci, ale F1 je o drobných detailech a každý z nich pomáhá, obzvlášť v tomto těsné souboji s Ferrari. V některých kvalifikacích jsem byl za Sebastianem [Vettelem] o několik tisícin či setin, v bitvě tedy pomůže cokoliv," pokračuje Bottas.
Podle něj ani Mercedes ani Ferrari nebudou mít v nadcházejících závodech výrazněji navrch. A k dalšímu měření sil dojde již tento týden v Ázerbájdžánu.
"Dojde na další těsný souboj s Ferrari. Myslím si, že to bude trendem pro několik závodů. Věřím, že to bude znovu jen o setinách, o tom, aby vše dobře fungovalo. V Baku je důležité prožít bezchybný víkend," dodává finský pilot Mercedesu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.