Robert Kubica se po vážném poranění ruky z vrátil po více jak pěti letech do kokpitu Formule 1. Před pár týdny měl možnost na okruhu ve Valencii testovat v přelakovaném Lotusu E20 z roku 2012, a to po boku testovacího pilota Renaultu Segeje Sirotkina.
Tato událost spustila vlnu spekulací a samotné vedení Renaultu přiznalo, že je Robertův výkon překvapil, a dokonce je jeho tempo odpovídající standardům současné královny motorsportu.
Co by případně mohlo nahrávat Kubicovi do karet, je bídná forma Joylona Palmera. I tak ale zůstává vedení týmu francouzské automobilky vlažnější a spíše uklidňuje situaci.
"Vím, že tento sport je plný spekulací a klepů. Musíme být hodně opatrní, jelikož se tu bavíme o chlapíkovi, kterého máme všichni rádi. Má skvělou reputaci a navíc si prošel složitým obdobím. Měli bychom tak všichni být velmi opatrní. Ano, zajel si test, ale nechceme tady vytvářet žádná velká očekávání, a to i směrem k Robertovi," řekl šéf stáje Abiteboul.
Má Robert Kubica u Renaultu vůbec šanci? "Podívejte se, jednou na to dojde a budeme muset začít řešit kontrakty pro příští rok. S Nicem máme dlouhodobý kontrakt a Joylon má smlouvu na celý rok 2017. Až to budeme řešit, tak budeme zvažovat vše. A pokud by Robert zapadal do našeho plánu, tak ho zvážíme. V současné době to tak není. Musí toho ještě hodně udělat, aby se dostal na náš list," dodal Abiteboul.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.