Robert Kubica se po vážném poranění ruky z vrátil po více jak pěti letech do kokpitu Formule 1. Před pár týdny měl možnost na okruhu ve Valencii testovat v přelakovaném Lotusu E20 z roku 2012, a to po boku testovacího pilota Renaultu Segeje Sirotkina.
Tato událost spustila vlnu spekulací a samotné vedení Renaultu přiznalo, že je Robertův výkon překvapil, a dokonce je jeho tempo odpovídající standardům současné královny motorsportu.
Co by případně mohlo nahrávat Kubicovi do karet, je bídná forma Joylona Palmera. I tak ale zůstává vedení týmu francouzské automobilky vlažnější a spíše uklidňuje situaci.
"Vím, že tento sport je plný spekulací a klepů. Musíme být hodně opatrní, jelikož se tu bavíme o chlapíkovi, kterého máme všichni rádi. Má skvělou reputaci a navíc si prošel složitým obdobím. Měli bychom tak všichni být velmi opatrní. Ano, zajel si test, ale nechceme tady vytvářet žádná velká očekávání, a to i směrem k Robertovi," řekl šéf stáje Abiteboul.
Má Robert Kubica u Renaultu vůbec šanci? "Podívejte se, jednou na to dojde a budeme muset začít řešit kontrakty pro příští rok. S Nicem máme dlouhodobý kontrakt a Joylon má smlouvu na celý rok 2017. Až to budeme řešit, tak budeme zvažovat vše. A pokud by Robert zapadal do našeho plánu, tak ho zvážíme. V současné době to tak není. Musí toho ještě hodně udělat, aby se dostal na náš list," dodal Abiteboul.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.