Robert Kubica se po vážném poranění ruky z vrátil po více jak pěti letech do kokpitu Formule 1. Před pár týdny měl možnost na okruhu ve Valencii testovat v přelakovaném Lotusu E20 z roku 2012, a to po boku testovacího pilota Renaultu Segeje Sirotkina.
Tato událost spustila vlnu spekulací a samotné vedení Renaultu přiznalo, že je Robertův výkon překvapil, a dokonce je jeho tempo odpovídající standardům současné královny motorsportu.
Co by případně mohlo nahrávat Kubicovi do karet, je bídná forma Joylona Palmera. I tak ale zůstává vedení týmu francouzské automobilky vlažnější a spíše uklidňuje situaci.
"Vím, že tento sport je plný spekulací a klepů. Musíme být hodně opatrní, jelikož se tu bavíme o chlapíkovi, kterého máme všichni rádi. Má skvělou reputaci a navíc si prošel složitým obdobím. Měli bychom tak všichni být velmi opatrní. Ano, zajel si test, ale nechceme tady vytvářet žádná velká očekávání, a to i směrem k Robertovi," řekl šéf stáje Abiteboul.
Má Robert Kubica u Renaultu vůbec šanci? "Podívejte se, jednou na to dojde a budeme muset začít řešit kontrakty pro příští rok. S Nicem máme dlouhodobý kontrakt a Joylon má smlouvu na celý rok 2017. Až to budeme řešit, tak budeme zvažovat vše. A pokud by Robert zapadal do našeho plánu, tak ho zvážíme. V současné době to tak není. Musí toho ještě hodně udělat, aby se dostal na náš list," dodal Abiteboul.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.