Pokud si Fernando Alonso už své působení ve Formuli 1 neužívá, pak je podle Felipeho Massy nejvyšší čas, aby ji opustil.
Španělský pilot ve službách McLarenu je frustrovaný kvůli nedostatečně výkonné a nespolehlivé pohonné jednotky Honda. Po své jednorázově epizodě v Indy si postěžoval také na prostředí v F1, protože "v ní všichni hledají nějaké spory" a kvůli tomu, že je pořadí na čele předvídatelné: "Předem víte, kdo bude mezi prvními patnácti v závodě a v kvalifikaci."
Massa si toho všímá a pro El Confidencial komentuje: "Fernando si stěžuje na F1, protože nemá dobré auto. F1 je stejná jako byla v 80. letech. Nyní se s Liberty ubíráme správným směrem, abychom přilákali lidi, ale s vozy jsme stále nepohnuli, protože rozdíly mezi Mercedesem, Ferrari a zbytkem jsou příliš velké.
Malým týmům by měla být dána větší šance, ale to nebude možné, dokud nebude podepsána další Concordská dohoda v roce 2020," uvědomuje si brazilský pilot ve službách Williamsu.
Nadešel tedy čas, aby Alonso opustil F1? "Myslím, že to záleží na mnoha věcech. Alo pokud neprožíváte dobré období, pak je nejlepší odejít. Vypadá to, že si toho momentálně moc neužívá, takže to možná udělá. Třeba půjde do jiného týmu nebo se vrhne na jiné výzvy mimo F1, to nevíme," dodává Massa.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.