Kevin Magnussen se u Haasu cítí lépe než u předchozích dvou stájí, v nichž ve Formuli 1 dříve působil. Proč?
Dánský pilot v F1 strávil čtyři roky, během kterých si vyzkoušel už tři různé týmy. Před letošním působením u Haasu již závodil u Renaultu a McLarenu - obě stáje přitom kritizovaly jeho pracovní morálku. Magnussen se ale hájil tím, že se mu v této oblasti u nich nikdy nedostalo negativní zpětné vazby a že nyní je se svým zaměstnavatelem spokojenější než kdykoliv dříve.
"Pro jezdce je u Haasu mnohem zdravější prostředí, alespoň taková je moje zkušenost, než to, co jsem opravdu dříve zažil u velkých týmů, velkých společností, které se ve sportu trápily," uvádí Magnussen s odkazem na Renault a McLaren, za které dříve závodil.
"Když jste v místě, které se trápí, tak je na jezdce vyvíjen obrovský tlak. K McLarenu, což je velký tým, jsem přišel s velmi málo zkušenostmi, a tlak byl ohromný. Cítím, že tady je mnohem nižší, ale motivace je velmi, velmi vysoká. Jde o místo, kde jste mnohem šťastnější," pokračuje pilot Haasu.
"Rád bych byl pot větším tlakem, ale jen kvůli boji o pole-position nebo o vítězství v závodech. V F1 se můžete setkat s tímto druhem tlaku, kdy někdo zkrátka musí být obviněn - a jezdci se obviňují snadno. Někdy neseme vinu, ale ne vždy. A v určitých situacích to může být těžké," vysvětluje Magnussen, jenž s Haasem podepsal víceletou smlouvu.
Díky tomu má pevný základ, na němž může stavět: "Je to příjemné, že nemusíte mluvit o negativních věcech, jako je to, když si vás nevyberou pro příští rok. A je fajn se soustředit na závodění a přicházet pozitivně naladěn, mít se na co těšit."
"Já se vlastně mohu těžit na příští rok, stavět na tom a stanovit si určité cíle pro budoucnost, spíše než se pokoušet přehánět své úsilí. Můžu jezdit na závody a užívat si to, co dělám nejlépe. Jsem ve velmi dobrém místě," pochvaluje si 24letý Dán.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.