Alan Permane z Renaultu se rozpovídal o uplynulých testech ve Valencii, kde se v monopostu z roku 2012 proháněl Robert Kubica a testovací pilot Sergej Sirotkin.
Robert Kubica měl možnost opět naskočit do monopostu Formule 1, při testech ve Valencii dokázal odjet 115 kol a dle novinářů byl prý dokonce rychlejší než současný vývojový pilot Renaultu Sergej Sirotkin.
Tyto události samozřejmě spustily vlnu spekulací ohledně návratu Roberta Kubici do vrcholového motorsportu. Polák měl letos jezdit WEC, ale své angažmá na poslední chvíli odvolal.
Není tedy vázán žádným kontraktem a spíše se poohlíží a zkouší různé monoposty. Tím nejzajímavějším je samozřejmě Formule 1 a podle sportovního ředitele Renaultu se mu ve přelakovaném Lotusu E20 z roku 2012 velmi dařilo.
"O jeho rychlosti nemám pochyb. Nevěděl jsem - a myslím si, že on také ne, zda to zvládne fyzicky a zda vydrží jezdit taktové velké vzdálenosti. Něco má najeto, jezdil na simulátoru a v autě GP3, poctivě se tedy připravoval. Nevěděli jsme ale, jaká pak bude realita. Upřímně, šlo to výborně," okomentoval výkony dvaatřicetiletého Poláka sportovní ředitel Renaultu.
Dočkáme se tedy Robertova návratu? "Ze statistik a dat, co jsem viděl, je jasné, že na to má rychlost. Řeknu to takhle, ve Valencii odvedl skvělou práci. Jsou tu ale i další okruhy a je otázkou, zda by na nich byl limitován. Jedině on ví, jak na tom je."
Kubica prý s Renaultem spolupracuje již několik měsíců, stáj se to ale snažila držet pod pokličkou z důvodů velkého zájmu médií: "Nechtěli jsme způsobit mediální bouři. Jakmile začal jezdit, všichni se začali zajímat.
Lidé Roberta milují a soucítí s ním kvůli tomu, co se mu stalo. On je docela klidný, nemá problém komunikovat s lidmi. My sami jsme pak na něj nechtěli vyvíjet žádný tlak. Chtěli jsme mu jen zpříjemnit den, nic jsme nečekali, prostě jsme jen chtěli, aby si zajezdil."
Další spolupráce a testování Renault nevylučuje: "Nyní nemáme naplánovaného nic konkrétního. Nevylučuji, že se tak ale nestane v budoucnu," zakončil Permane.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.