Alan Permane z Renaultu se rozpovídal o uplynulých testech ve Valencii, kde se v monopostu z roku 2012 proháněl Robert Kubica a testovací pilot Sergej Sirotkin.
Robert Kubica měl možnost opět naskočit do monopostu Formule 1, při testech ve Valencii dokázal odjet 115 kol a dle novinářů byl prý dokonce rychlejší než současný vývojový pilot Renaultu Sergej Sirotkin.
Tyto události samozřejmě spustily vlnu spekulací ohledně návratu Roberta Kubici do vrcholového motorsportu. Polák měl letos jezdit WEC, ale své angažmá na poslední chvíli odvolal.
Není tedy vázán žádným kontraktem a spíše se poohlíží a zkouší různé monoposty. Tím nejzajímavějším je samozřejmě Formule 1 a podle sportovního ředitele Renaultu se mu ve přelakovaném Lotusu E20 z roku 2012 velmi dařilo.
"O jeho rychlosti nemám pochyb. Nevěděl jsem - a myslím si, že on také ne, zda to zvládne fyzicky a zda vydrží jezdit taktové velké vzdálenosti. Něco má najeto, jezdil na simulátoru a v autě GP3, poctivě se tedy připravoval. Nevěděli jsme ale, jaká pak bude realita. Upřímně, šlo to výborně," okomentoval výkony dvaatřicetiletého Poláka sportovní ředitel Renaultu.
Dočkáme se tedy Robertova návratu? "Ze statistik a dat, co jsem viděl, je jasné, že na to má rychlost. Řeknu to takhle, ve Valencii odvedl skvělou práci. Jsou tu ale i další okruhy a je otázkou, zda by na nich byl limitován. Jedině on ví, jak na tom je."
Kubica prý s Renaultem spolupracuje již několik měsíců, stáj se to ale snažila držet pod pokličkou z důvodů velkého zájmu médií: "Nechtěli jsme způsobit mediální bouři. Jakmile začal jezdit, všichni se začali zajímat.
Lidé Roberta milují a soucítí s ním kvůli tomu, co se mu stalo. On je docela klidný, nemá problém komunikovat s lidmi. My sami jsme pak na něj nechtěli vyvíjet žádný tlak. Chtěli jsme mu jen zpříjemnit den, nic jsme nečekali, prostě jsme jen chtěli, aby si zajezdil."
Další spolupráce a testování Renault nevylučuje: "Nyní nemáme naplánovaného nic konkrétního. Nevylučuji, že se tak ale nestane v budoucnu," zakončil Permane.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.