Alan Permane z Renaultu se rozpovídal o uplynulých testech ve Valencii, kde se v monopostu z roku 2012 proháněl Robert Kubica a testovací pilot Sergej Sirotkin.
Robert Kubica měl možnost opět naskočit do monopostu Formule 1, při testech ve Valencii dokázal odjet 115 kol a dle novinářů byl prý dokonce rychlejší než současný vývojový pilot Renaultu Sergej Sirotkin.
Tyto události samozřejmě spustily vlnu spekulací ohledně návratu Roberta Kubici do vrcholového motorsportu. Polák měl letos jezdit WEC, ale své angažmá na poslední chvíli odvolal.
Není tedy vázán žádným kontraktem a spíše se poohlíží a zkouší různé monoposty. Tím nejzajímavějším je samozřejmě Formule 1 a podle sportovního ředitele Renaultu se mu ve přelakovaném Lotusu E20 z roku 2012 velmi dařilo.
"O jeho rychlosti nemám pochyb. Nevěděl jsem - a myslím si, že on také ne, zda to zvládne fyzicky a zda vydrží jezdit taktové velké vzdálenosti. Něco má najeto, jezdil na simulátoru a v autě GP3, poctivě se tedy připravoval. Nevěděli jsme ale, jaká pak bude realita. Upřímně, šlo to výborně," okomentoval výkony dvaatřicetiletého Poláka sportovní ředitel Renaultu.
Dočkáme se tedy Robertova návratu? "Ze statistik a dat, co jsem viděl, je jasné, že na to má rychlost. Řeknu to takhle, ve Valencii odvedl skvělou práci. Jsou tu ale i další okruhy a je otázkou, zda by na nich byl limitován. Jedině on ví, jak na tom je."
Kubica prý s Renaultem spolupracuje již několik měsíců, stáj se to ale snažila držet pod pokličkou z důvodů velkého zájmu médií: "Nechtěli jsme způsobit mediální bouři. Jakmile začal jezdit, všichni se začali zajímat.
Lidé Roberta milují a soucítí s ním kvůli tomu, co se mu stalo. On je docela klidný, nemá problém komunikovat s lidmi. My sami jsme pak na něj nechtěli vyvíjet žádný tlak. Chtěli jsme mu jen zpříjemnit den, nic jsme nečekali, prostě jsme jen chtěli, aby si zajezdil."
Další spolupráce a testování Renault nevylučuje: "Nyní nemáme naplánovaného nic konkrétního. Nevylučuji, že se tak ale nestane v budoucnu," zakončil Permane.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.