Maxovi Verstappenovi dělá starosti o konkurenceschopnost svého týmu i v příští sezóně kvůli prohlášení Renaultu, že letos už nepřijde s žádným větším vylepšením pohonné jednotky.
Red Bull i přes zlepšení svého vozu a dosažení tří pódií v řadě za sebou v posledních závodech na Mercedes a Ferrari stále dost ztrácí - v šampionátu konstruktérů po sedmi podnicích už přes 100 bodů.
Tým věřil, že Renault letos přijde se znatelným vylepšením svého motoru, podobně jako minulý rok, Cyril Abiteboul je však svým prohlášením v Kanadě pořádně zchladil - letos se ho už nedočkají: "Upřímně, další velký upgrade přijde až příští rok. Tehdy budeme mít zcela nový koncept, který způsobí rozdíl. Ale jak jsem řekl - až v roce 2018."
To ve Verstappenovi, jenž v neděli musel odstoupit kvůli závadě francouzské pohonné jednotky, vzbuzuje značné obavy: "Chci vyhrávat a myslím, že tým vyhrávat může. Auto je o něco lepší, ale letos nepřijde žádný nový model [motoru], jak jste se dočetli."
Very disappointed, that after such a great start, with a podium in sight, we retired after losing all power. A big shame. ?? #CanadianGP pic.twitter.com/y5uK7HwpSs
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) June 11, 2017"Slibovali ho, pokud jde o vylepšení, tak jsme se jich dočkali jen málo. To je velké zklamání, dělám si starosti o příští rok. Letos jsme chtěli bojovat o titul, ale od toho jsme hodně vzdáleni," uznává holandský pilot, jenž je z průběhu sezóny hodně zklamaný.
Renault ale prohlásil, že žádné velké zlepšení letos nesliboval - to podle nich tvrdila pouze rakouská stáj. Vývoj pohonné jednotky neukončil, letos ale nasadí jen několik menších vylepšení, jež mají řešit spíše spolehlivost. Šéf Red Bullu Christian Horner přesto doufá, že příští týden v Baku budou mít "o něco více výkonnosti."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.