Maxovi Verstappenovi dělá starosti o konkurenceschopnost svého týmu i v příští sezóně kvůli prohlášení Renaultu, že letos už nepřijde s žádným větším vylepšením pohonné jednotky.
Red Bull i přes zlepšení svého vozu a dosažení tří pódií v řadě za sebou v posledních závodech na Mercedes a Ferrari stále dost ztrácí - v šampionátu konstruktérů po sedmi podnicích už přes 100 bodů.
Tým věřil, že Renault letos přijde se znatelným vylepšením svého motoru, podobně jako minulý rok, Cyril Abiteboul je však svým prohlášením v Kanadě pořádně zchladil - letos se ho už nedočkají: "Upřímně, další velký upgrade přijde až příští rok. Tehdy budeme mít zcela nový koncept, který způsobí rozdíl. Ale jak jsem řekl - až v roce 2018."
To ve Verstappenovi, jenž v neděli musel odstoupit kvůli závadě francouzské pohonné jednotky, vzbuzuje značné obavy: "Chci vyhrávat a myslím, že tým vyhrávat může. Auto je o něco lepší, ale letos nepřijde žádný nový model [motoru], jak jste se dočetli."
Very disappointed, that after such a great start, with a podium in sight, we retired after losing all power. A big shame. ?? #CanadianGP pic.twitter.com/y5uK7HwpSs
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) June 11, 2017"Slibovali ho, pokud jde o vylepšení, tak jsme se jich dočkali jen málo. To je velké zklamání, dělám si starosti o příští rok. Letos jsme chtěli bojovat o titul, ale od toho jsme hodně vzdáleni," uznává holandský pilot, jenž je z průběhu sezóny hodně zklamaný.
Renault ale prohlásil, že žádné velké zlepšení letos nesliboval - to podle nich tvrdila pouze rakouská stáj. Vývoj pohonné jednotky neukončil, letos ale nasadí jen několik menších vylepšení, jež mají řešit spíše spolehlivost. Šéf Red Bullu Christian Horner přesto doufá, že příští týden v Baku budou mít "o něco více výkonnosti."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.