Po dalším faux pas v Kanadě, kdy Alonsovi na průběžném desátém místě odešel motor dvě kola před cílem, to vypadá, že McLaren ukončí partnerství s Hondou.
Dle britského periodika Daily Mail je partnerství mezi Hondou a McLarenem na spadnutí. Od příštího roku by měl Wokingu dodávat motory Daimler. McLaren tak doufá, že si tímto krokem udrží Fernanda Alonso.
Detaily smlouvy by prý měly být oznámeny ještě před letní přestávkou, je ale velmi málo pravděpodobné, že by McLaren nasadil motory od Mercedesu ještě letos.
Je tu ale celá řada překážek, které bude muset McLaren vyřešit. Primárně jsou to peníze. Honda totiž do kasy britské stáje přispívala 90ti miliony eur na platy. Sám Alonso vydělává nějakých 25 miliónů eur ročně a pokud by u McLarenu zůstal, tak by jeho plat měl v příštím roce narůst o další 3 miliony.
Tento deficit by prý měl ze svého financovat Mansour Ojjeh, který v současné době drží 25% podíl v Technologické skupině McLaren. V Kanadě byl navíc viděn, jak horlivě diskutuje s Toto Wolffem a Niki Laudou.
Pak je tu i myšlenka exkluzivity, se kterou před třemi lety přišel Ron Dennis. McLaren by se stal "jen" dalším ze zákaznických týmů, a neměl by tak jako první přístup k vylepšením. Například, Williams a Force India dostaly své vylepšení až v Kanadě, Mercedes ho nasadil ale již v Barceloně. Tento krok navíc bude stát McLaren nějakých 12 miliónů eur ročně. Od Hondy dostávali motory gratis.
I tak se ale v současné krizi jedná o jediné schůdné řešení a pokud je pravda, že McLaren má v současné době jedno z nejlepších šasi, tak je klidně možné, že by stáj novozélandského zakladatele Bruce McLarena mohla v příštím roce bojovat o zajímavé výsledky. Vždyť taková Force India se v neděli málem sáhla na pódium.
Jak na situaci bude reagovat Honda, je těžké předvídat. Příští rok má totiž japonská automobilka dodávat motory i švýcarské stáji Sauber. Mercedes odmítl situaci jakkoliv komentovat.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.