Po dalším faux pas v Kanadě, kdy Alonsovi na průběžném desátém místě odešel motor dvě kola před cílem, to vypadá, že McLaren ukončí partnerství s Hondou.
Dle britského periodika Daily Mail je partnerství mezi Hondou a McLarenem na spadnutí. Od příštího roku by měl Wokingu dodávat motory Daimler. McLaren tak doufá, že si tímto krokem udrží Fernanda Alonso.
Detaily smlouvy by prý měly být oznámeny ještě před letní přestávkou, je ale velmi málo pravděpodobné, že by McLaren nasadil motory od Mercedesu ještě letos.
Je tu ale celá řada překážek, které bude muset McLaren vyřešit. Primárně jsou to peníze. Honda totiž do kasy britské stáje přispívala 90ti miliony eur na platy. Sám Alonso vydělává nějakých 25 miliónů eur ročně a pokud by u McLarenu zůstal, tak by jeho plat měl v příštím roce narůst o další 3 miliony.
Tento deficit by prý měl ze svého financovat Mansour Ojjeh, který v současné době drží 25% podíl v Technologické skupině McLaren. V Kanadě byl navíc viděn, jak horlivě diskutuje s Toto Wolffem a Niki Laudou.
Pak je tu i myšlenka exkluzivity, se kterou před třemi lety přišel Ron Dennis. McLaren by se stal "jen" dalším ze zákaznických týmů, a neměl by tak jako první přístup k vylepšením. Například, Williams a Force India dostaly své vylepšení až v Kanadě, Mercedes ho nasadil ale již v Barceloně. Tento krok navíc bude stát McLaren nějakých 12 miliónů eur ročně. Od Hondy dostávali motory gratis.
I tak se ale v současné krizi jedná o jediné schůdné řešení a pokud je pravda, že McLaren má v současné době jedno z nejlepších šasi, tak je klidně možné, že by stáj novozélandského zakladatele Bruce McLarena mohla v příštím roce bojovat o zajímavé výsledky. Vždyť taková Force India se v neděli málem sáhla na pódium.
Jak na situaci bude reagovat Honda, je těžké předvídat. Příští rok má totiž japonská automobilka dodávat motory i švýcarské stáji Sauber. Mercedes odmítl situaci jakkoliv komentovat.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.