Po dalším faux pas v Kanadě, kdy Alonsovi na průběžném desátém místě odešel motor dvě kola před cílem, to vypadá, že McLaren ukončí partnerství s Hondou.
Dle britského periodika Daily Mail je partnerství mezi Hondou a McLarenem na spadnutí. Od příštího roku by měl Wokingu dodávat motory Daimler. McLaren tak doufá, že si tímto krokem udrží Fernanda Alonso.
Detaily smlouvy by prý měly být oznámeny ještě před letní přestávkou, je ale velmi málo pravděpodobné, že by McLaren nasadil motory od Mercedesu ještě letos.
Je tu ale celá řada překážek, které bude muset McLaren vyřešit. Primárně jsou to peníze. Honda totiž do kasy britské stáje přispívala 90ti miliony eur na platy. Sám Alonso vydělává nějakých 25 miliónů eur ročně a pokud by u McLarenu zůstal, tak by jeho plat měl v příštím roce narůst o další 3 miliony.
Tento deficit by prý měl ze svého financovat Mansour Ojjeh, který v současné době drží 25% podíl v Technologické skupině McLaren. V Kanadě byl navíc viděn, jak horlivě diskutuje s Toto Wolffem a Niki Laudou.
Pak je tu i myšlenka exkluzivity, se kterou před třemi lety přišel Ron Dennis. McLaren by se stal "jen" dalším ze zákaznických týmů, a neměl by tak jako první přístup k vylepšením. Například, Williams a Force India dostaly své vylepšení až v Kanadě, Mercedes ho nasadil ale již v Barceloně. Tento krok navíc bude stát McLaren nějakých 12 miliónů eur ročně. Od Hondy dostávali motory gratis.
I tak se ale v současné krizi jedná o jediné schůdné řešení a pokud je pravda, že McLaren má v současné době jedno z nejlepších šasi, tak je klidně možné, že by stáj novozélandského zakladatele Bruce McLarena mohla v příštím roce bojovat o zajímavé výsledky. Vždyť taková Force India se v neděli málem sáhla na pódium.
Jak na situaci bude reagovat Honda, je těžké předvídat. Příští rok má totiž japonská automobilka dodávat motory i švýcarské stáji Sauber. Mercedes odmítl situaci jakkoliv komentovat.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.