Renault sice uvedl, že žádné větší vylepšení své pohonné jednotky letos už nepředstaví, ale Carlos Sainz přesto věří, že k pokrokům dojde.
"Upřímně, další velké vylepšení přijde až příští rok. To budeme mít kompletně nový koncept. Způsobí to rozdíl, ale jak už jsem řekl - až v roce 2018!" překvapivě prohlásil v Kanadě ředitel Renaultu Cyril Abiteboul. Red Bull se přitom s Toro Rosso doufal ve větší skok ve výkonu už letos.
Jezdec Toro Rosso Carlos Sainz na to reagoval slovy: "Ze strany Renaultu očekáváme vylepšení. Nevyvíjíme na ně tlak, protože víme, že to nevede k ničemu dobrému. Jsme partnery a budeme čekat tak dlouho, jak to bude nutné. Jsem si však jistý, že přijdou na způsob, jak zvýšit efektivitu motoru."
Mladý Španěl je v šampionátu s 25 body devátý, v Kanadě ale havaroval hned v úvodu závodu, když neviděl Romaina Grosjeana vedle sebe a poté ve smyku sestřelil Felipeho Massu. "Musím říct, že jsem ten Haas vpravo vedle sebe vůbec neviděl. Zkrátka byl v mrtvém úhlu mých zrcátek, takže jsem nevěděl, že tam je," komentoval důvod své nehody.
Mezi Sainzem a Kvjatem to vřeNapjaté vztahy má i se svým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem poté, co si v sobotu stěžoval na neférový přístup, když mu měl poskytnout aerodynamický stín na rovince.
"V každém závodě měníme pořadí výjezdu aut a všichni v týmu to vědí. Z mé strany to je jasné, takže pokud sebere odvahu, měl by za mnou přijít a říct mi to. Jenže se zdá, že raději ke mně promlouvá přes novináře. Z mé strany k tomu nemám co říct. Vím, že jsem se choval správně. V Baku by měl být za mnou, ale teď si nejsem jistý, jestli s ním chci spolupracovat po tom všem, co řekl. Nevím, jestli v kvalifikaci chceme spolupracovat," objasnil Kvjat.
Tým si před příštím závodem bude muset se svými jezdci promluvit, Toro Rosso však není jediné, které řeší potíže se svými soutěživými jezdci. Nutnost přehodnocení svého přístupu k nim po Velké ceně Kanady otevřeně připustila i Force India (více zde).
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.