Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul pořádně zchladil Red Bull, když uvedl, že s dalším větším vylepšením motoru přijdou až v roce 2018.
Rakouský tým od svého dodavatele očekával výkonnější verzi původně už v Kanadě, pak se však objevily na dynamometru potíže se spolehlivostí. Dokonce se ukázalo, že i ten výkonnostní přínos je sotva poloviční - měl se pohybovat kolem jedná až dvou desetin sekundy na kolo.
Renault pak uvedl, že s novou specifikací přijdou koncem července, zatímco Red Bull dále tvrdil, že vylepšení očekává už v Baku. "Že tam přijdeme s vylepšením, to prohlásil Red Bull. Vylepšení představujeme neustále, v každém závodě dosahujeme určitého drobného pokroku," říká Abiteboul.
"Minulý rok jsme vtvořili obrovská očekávání a přišli jsme s vylepšením, které mělo velký dopad. To ale nemůžeme opakovat každý rok. Teď je to o neustálých vylepšeních, jež způsobí celkový rozdíl, nejedná se však o žádné magické vylepšení. V každém závodě se motor stává spolehlivějším s tím, jak postupuje program na dynamometru," pokračuje šéf Renaultu.
Velkého nárůstu výkonnosti mezi závody se Red Bull tedy letos nedočká: "Upřímně, další velké vylepšení přijde až příští rok. To budeme mít kompletně nový koncept. Způsobí to rozdíl, ale jak už jsem řekl - v roce 2018!" opakuje Abiteboul.
Renault zaostává za výrobci Mercedes a Ferrari, jejich motory mohou v kvalifikaci navíc využívat zvláštní módy s extra výkonem. Těšit ho může pouze fakt, že není nejhorší - s velkou ztrátou za ním je čtvrtý výrobce - japonská Honda.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.