V posledních šedesáti minutách volných jízd byl nejrychlejší Sebastian Vettel na Ferrari s časem 1:12,572.
V Kanadě panuje takřka bezvětří a obloha je slunečná.Teplota vzduchu v 10 hodin dopoledne místního času dosahuje 20 stupňů, trať je o 9 stupňů teplejší.
Jako první se na trati objevují oba vozy Ferrari a Romain Grosjean na Haasu, toho následuje i jeho stájový kolega Kevin Magnussen.
Vettelův vůz po instalačním kole zajíždí, ale na trati se objevuje Fernando Alonso ve svém oranžovém MCL32. Po jednom kole ale též zajíždí zpět na boxovou zídku.
Prvním pilotem s měřeným časem je tak Ricciardo na ultra-měkké směsi, jehož kolo má hodnotu 1:21,907. Tento čas následně vylepšuje o více jak 5 vteřin (1:16,784).
Australana takřka 15 minut po začátku posledního volného tréninku na zítřejší velkou cenu překonává Vettel s časem 1:14,533, též na ultra-měkké směsi.
Svá první měřená kola začínají zajíždět i jezdci Force Indie, Hulk a Iceman. Nikomu se ale nedaří překonat nastavené maximum Sebastiana Vettela. Pole je rozdělené v současné době na dva tábory - piloty na ultra-měkké a super-měkké směsi. Je tedy jasné, že se pomalu ale jistě již týmy chystají své vozy na (pro nás) večerní kvalifikaci.
Čtyřnásobného mistra světa po půl hodině kroužení nikdo nepřekonává, nejblíže je tomu Hamilton, který na super-měkké ztrácí 501 tisícin sekundy.
Časomíra je neúprosná a blížíme se do poslední třetiny, kdy by jezdci měli začít zajíždět kvalifikační časy a dá se očekávat, že se zase o něco zrychlí.
To se také stává, ale nikdo z pilotů není schopen překonat časy stále zrychlujícího se Němce. Druhý Kimi ztrácí takřka 3 desetiny a třetí Hamilton 354 tisícin.
Vettel se tedy na konec stává nejrychlejším jezdcem třetího volného tréninku s časem 1:12,572 na ultra-měkké směsi.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.