V posledních šedesáti minutách volných jízd byl nejrychlejší Sebastian Vettel na Ferrari s časem 1:12,572.
V Kanadě panuje takřka bezvětří a obloha je slunečná.Teplota vzduchu v 10 hodin dopoledne místního času dosahuje 20 stupňů, trať je o 9 stupňů teplejší.
Jako první se na trati objevují oba vozy Ferrari a Romain Grosjean na Haasu, toho následuje i jeho stájový kolega Kevin Magnussen.
Vettelův vůz po instalačním kole zajíždí, ale na trati se objevuje Fernando Alonso ve svém oranžovém MCL32. Po jednom kole ale též zajíždí zpět na boxovou zídku.
Prvním pilotem s měřeným časem je tak Ricciardo na ultra-měkké směsi, jehož kolo má hodnotu 1:21,907. Tento čas následně vylepšuje o více jak 5 vteřin (1:16,784).
Australana takřka 15 minut po začátku posledního volného tréninku na zítřejší velkou cenu překonává Vettel s časem 1:14,533, též na ultra-měkké směsi.
Svá první měřená kola začínají zajíždět i jezdci Force Indie, Hulk a Iceman. Nikomu se ale nedaří překonat nastavené maximum Sebastiana Vettela. Pole je rozdělené v současné době na dva tábory - piloty na ultra-měkké a super-měkké směsi. Je tedy jasné, že se pomalu ale jistě již týmy chystají své vozy na (pro nás) večerní kvalifikaci.
Čtyřnásobného mistra světa po půl hodině kroužení nikdo nepřekonává, nejblíže je tomu Hamilton, který na super-měkké ztrácí 501 tisícin sekundy.
Časomíra je neúprosná a blížíme se do poslední třetiny, kdy by jezdci měli začít zajíždět kvalifikační časy a dá se očekávat, že se zase o něco zrychlí.
To se také stává, ale nikdo z pilotů není schopen překonat časy stále zrychlujícího se Němce. Druhý Kimi ztrácí takřka 3 desetiny a třetí Hamilton 354 tisícin.
Vettel se tedy na konec stává nejrychlejším jezdcem třetího volného tréninku s časem 1:12,572 na ultra-měkké směsi.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.