V posledních šedesáti minutách volných jízd byl nejrychlejší Sebastian Vettel na Ferrari s časem 1:12,572.
V Kanadě panuje takřka bezvětří a obloha je slunečná.Teplota vzduchu v 10 hodin dopoledne místního času dosahuje 20 stupňů, trať je o 9 stupňů teplejší.
Jako první se na trati objevují oba vozy Ferrari a Romain Grosjean na Haasu, toho následuje i jeho stájový kolega Kevin Magnussen.
Vettelův vůz po instalačním kole zajíždí, ale na trati se objevuje Fernando Alonso ve svém oranžovém MCL32. Po jednom kole ale též zajíždí zpět na boxovou zídku.
Prvním pilotem s měřeným časem je tak Ricciardo na ultra-měkké směsi, jehož kolo má hodnotu 1:21,907. Tento čas následně vylepšuje o více jak 5 vteřin (1:16,784).
Australana takřka 15 minut po začátku posledního volného tréninku na zítřejší velkou cenu překonává Vettel s časem 1:14,533, též na ultra-měkké směsi.
Svá první měřená kola začínají zajíždět i jezdci Force Indie, Hulk a Iceman. Nikomu se ale nedaří překonat nastavené maximum Sebastiana Vettela. Pole je rozdělené v současné době na dva tábory - piloty na ultra-měkké a super-měkké směsi. Je tedy jasné, že se pomalu ale jistě již týmy chystají své vozy na (pro nás) večerní kvalifikaci.
Čtyřnásobného mistra světa po půl hodině kroužení nikdo nepřekonává, nejblíže je tomu Hamilton, který na super-měkké ztrácí 501 tisícin sekundy.
Časomíra je neúprosná a blížíme se do poslední třetiny, kdy by jezdci měli začít zajíždět kvalifikační časy a dá se očekávat, že se zase o něco zrychlí.
To se také stává, ale nikdo z pilotů není schopen překonat časy stále zrychlujícího se Němce. Druhý Kimi ztrácí takřka 3 desetiny a třetí Hamilton 354 tisícin.
Vettel se tedy na konec stává nejrychlejším jezdcem třetího volného tréninku s časem 1:12,572 na ultra-měkké směsi.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.