Pokud pravidelně sledujete přenosy z tréninků, tak jistě víte, že Romain Grosjean patří mezi nejkritičtější piloty a veškeré niance reportuje na boxovou zídku. Poslední dobou si hodně stěžuje na pneumatiky.
Pirelli pro letošek změnilo filozofii při přípravě směsí. Italský výrobce se zaměřil primárně na nižší degradaci a letos tak běžně vidíme, jak piloti využívají strategie pouze s jednou zastávkou.
Problémem je ale dle Grosjeana teplotní rámec, ve kterém pneumatiky dobře fungují. Jedná se prý o rozptyl zhruba čtyř stupňů. Mimo něj gumy ztrácí přilnavost a není to v pořádku.
"Jezdit s dnešními auty je zábava, ale jen v případě, že vše funguje. Pokud je to naopak, tak to není žádná legrace," řekl francouzský pilot. "Během tréninků v Monaku jsem neměl žádnou přilnavost, přední jsem vůbec nemohl dostat do správného teplotního okna. Říkal jsem si, že tohle již není zábava. Do zatáčky vjíždíte a nevíte, jestli to dáte, nebo skončíte ve zdi," dodal pilot amerického Haasu.
Sobotní kvalifikace na Azurovém pobřeží se prý nesla v podobném duchu: "V Q1 jsem je tam nikdy nedostal, vůbec jsem nevěděl, kde jsem. Věděl jsem už u Kasina, že nebudu v nejlepší desítce, ale takovou sprchu jsem nečekal. V druhé části to již bylo lepší, měl jsem silné první kolo, gumy jely dobře, ale pak v Q3 to byla zase hrůza. Teplotní rámec je nějaké čtyři stupně, což je směšné. I když data ukazují změnu 2-3 stupně, tak pocitově je ten rozdíl obrovský."
Problémy s pneumatikami má letos většina týmů a nejvíce na tom tratí Mercedes bojující proti Ferrari o titul. Stříbrné šípy ne a ne najít dobré nastavení, aby si vše sedlo, jak by mělo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.