Pokud pravidelně sledujete přenosy z tréninků, tak jistě víte, že Romain Grosjean patří mezi nejkritičtější piloty a veškeré niance reportuje na boxovou zídku. Poslední dobou si hodně stěžuje na pneumatiky.
Pirelli pro letošek změnilo filozofii při přípravě směsí. Italský výrobce se zaměřil primárně na nižší degradaci a letos tak běžně vidíme, jak piloti využívají strategie pouze s jednou zastávkou.
Problémem je ale dle Grosjeana teplotní rámec, ve kterém pneumatiky dobře fungují. Jedná se prý o rozptyl zhruba čtyř stupňů. Mimo něj gumy ztrácí přilnavost a není to v pořádku.
"Jezdit s dnešními auty je zábava, ale jen v případě, že vše funguje. Pokud je to naopak, tak to není žádná legrace," řekl francouzský pilot. "Během tréninků v Monaku jsem neměl žádnou přilnavost, přední jsem vůbec nemohl dostat do správného teplotního okna. Říkal jsem si, že tohle již není zábava. Do zatáčky vjíždíte a nevíte, jestli to dáte, nebo skončíte ve zdi," dodal pilot amerického Haasu.
Sobotní kvalifikace na Azurovém pobřeží se prý nesla v podobném duchu: "V Q1 jsem je tam nikdy nedostal, vůbec jsem nevěděl, kde jsem. Věděl jsem už u Kasina, že nebudu v nejlepší desítce, ale takovou sprchu jsem nečekal. V druhé části to již bylo lepší, měl jsem silné první kolo, gumy jely dobře, ale pak v Q3 to byla zase hrůza. Teplotní rámec je nějaké čtyři stupně, což je směšné. I když data ukazují změnu 2-3 stupně, tak pocitově je ten rozdíl obrovský."
Problémy s pneumatikami má letos většina týmů a nejvíce na tom tratí Mercedes bojující proti Ferrari o titul. Stříbrné šípy ne a ne najít dobré nastavení, aby si vše sedlo, jak by mělo.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.