Teplotní rámec letošních gum je směšný. Nevíte, jestli neskončíte ve zdi, tvrdí Grosjean

Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku
Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku, foto: Haas F1 Team
Albert Hadáček 10. června 2017 11:33
Sdílej:

Pokud pravidelně sledujete přenosy z tréninků, tak jistě víte, že Romain Grosjean patří mezi nejkritičtější piloty a veškeré niance reportuje na boxovou zídku. Poslední dobou si hodně stěžuje na pneumatiky.

Pirelli pro letošek změnilo filozofii při přípravě směsí. Italský výrobce se zaměřil primárně na nižší degradaci a letos tak běžně vidíme, jak piloti využívají strategie pouze s jednou zastávkou.

Problémem je ale dle Grosjeana teplotní rámec, ve kterém pneumatiky dobře fungují. Jedná se prý o rozptyl zhruba čtyř stupňů. Mimo něj gumy ztrácí přilnavost a není to v pořádku.

"Jezdit s dnešními auty je zábava, ale jen v případě, že vše funguje. Pokud je to naopak, tak to není žádná legrace," řekl francouzský pilot. "Během tréninků v Monaku jsem neměl žádnou přilnavost, přední jsem vůbec nemohl dostat do správného teplotního okna. Říkal jsem si, že tohle již není zábava. Do zatáčky vjíždíte a nevíte, jestli to dáte, nebo skončíte ve zdi," dodal pilot amerického Haasu.

Sobotní kvalifikace na Azurovém pobřeží se prý nesla v podobném duchu: "V Q1 jsem je tam nikdy nedostal, vůbec jsem nevěděl, kde jsem. Věděl jsem už u Kasina, že nebudu v nejlepší desítce, ale takovou sprchu jsem nečekal. V druhé části to již bylo lepší, měl jsem silné první kolo, gumy jely dobře, ale pak v Q3 to byla zase hrůza. Teplotní rámec je nějaké čtyři stupně, což je směšné. I když data ukazují změnu 2-3 stupně, tak pocitově je ten rozdíl obrovský."

Problémy s pneumatikami má letos většina týmů a nejvíce na tom tratí Mercedes bojující proti Ferrari o titul. Stříbrné šípy ne a ne najít dobré nastavení, aby si vše sedlo, jak by mělo.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.