Co na současnou kritickou situaci a varování ze strany McLarenu i Fernanda Alonsa říká dodavatel motorů Honda?
Mezi Hondou a McLarenem to v posledních dnech přímo vře. Japonská automobilka nestihla připravit pro Kanadu balíček vylepšení pohonné jednotky a navíc měl včera Alonso opět problémy během prvního tréninku.
Respektovaný magazín Auto Bild dokonce napsal, že ukončení partnerství mezi Wokingem a Japonci je již hotovou věcí a že McLaren přejde na motory Mercedes.
Na tvrdou kritiku šéfa skupiny McLaren Zaka Browna nyní reaguje i sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa: "Je velmi smolné, že je nejsme schopni přesvědčit, že na to máme. Co se týče výsledků, tak je jasné, že se potřebujeme markantně zlepšit jak po výkonnostní stránce, tak i samotnou spolehlivost. Musíme pro to udělat vše a my to uděláme. Samozřejmě, že jsme spolu v kontaktu, dokonce jsme spolu mluvili dnes ráno a je jasné, že panuje velká frustrace na obou stranách. Jediné, co můžeme dělat, je pracovat na plné obrátky. Naše cíle se zatím nemění."
Představení balíčku vylepšení zatím nemá pevné datum: "Až budeme připravení, tak balíek představíme. Bohužel to nebude tady. V Japonsku se ale maximálně snažíme, aby to bylo co nejdříve," zakončil v Kanadě Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.