V úterý proběhly ve španělské Valencii soukromé testy, které pořádal Renault. Do kokpitu přelakovaného Lotusu z roku 2012 nasedl vývojový pilot Sergej Sirotkin a Robert Kubica.
Renault se žádnými daty nepochlubil, ale dle reportérů italského periodika La Gazetta dello Sport byl rychlejší polský pilot, který si v roce 2011 prožil nepříjemnou nehodu v rallye a poranil si ruku, se kterou byl již osmnáctkrát na operaci.
"Vypadá to, že Kubica byl rychlejší než oficiální testovací pilot Sergej Sirotkin," řekl Luigi Perna, "Limitovaná pohyblivost jeho pravé ruky, která byla již osmnáctkrát operována, je sice překážkou, ale Kubica se to naučil kompenzovat," dodal Perna.
Jedinou změnou na voze prý byla řadící páka na volantu, která byla uzpůsobena pro ovládání jednou rukou, v Robertově případě levou. Dle Perny je navíc Kubica ve skvělé formě, před rokem prý "začal trénovat jako blázen na kole, začal plavat a shodil více jak deset kilo."
"Následujícím cílem by pro něj měl být další test či možnost zajet si volný trénink během velké ceny. Rozhodně návrat Roberta Kubici již není nemyslitelný," zakončil Perna.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.