Max Verstappen ani dva týdny po závodním víkendu v Monaku není spokojený s tím, jakou strategii v jeho případě zvolil Red Bull.
Ve Velké ceně Monaka jezdil čtvrtý a dotíral na třetího Valtteriho Bottase, jeho týmový kolega byl až za ním. Rakouská stáj Maxe povolala k dřívější zastávce v boxech, zatímco Ricciardo vydržel na dráze o 6 kol déle a po výměně pneumatik se objevil před Verstappenem i pilotem Mercedesu.
Šéf týmu Christian Horner strategická rozhodnutí svého týmu obhajoval, podle něj bylo přirozené, že byl Verstappen naštvaný. Vše zametl pod koberec s tím, že jde o emoce po dojezdu do cíle a že mu vše po závodě vysvětlí.
Jenže včera v Montrealu Verstappen naznačil, že je kvůli tomu na tým stále naštvaný. Na otázku, jak moc je spokojený s vysvětlením, které mu Red Bull ohledně strategií poskytl, jen odsekl, že "o tom nechce moc mluvit."
"Samozřejmě, že s tím stále nejsem spokojený, ale abych byl upřímný, tak tu situaci už nezměníte. Po Velké ceně Monaka jsem na závodění fakt moc nemyslel, věnoval jsem se svým věcem. Užíval jsem si svůj čas s přáteli a s rodinou, a opět jsme tady: abychom se pokusili odvést lepší práci," komentuje Verstappen situaci v Red Bullu.
Podle něj z kokpitu nebylo jasné, která strategie je lepší, proto "se jen řídil instrukcemi" svého týmu. Věděl během závodu, že zůstane na trati déle je výhodnější? "Mně se to velmi obtížně posuzuje, protože nevím, co se kolem mě děje - nevím, kdo zastavuje. Abych byl upřímný, tak se jen držím pokynů. Řekl jsem si, že o tom už nebudu chtít dále přemýšlet. Je to už uzavřená věc," dodává Verstappen, jehož o víkendu čeká 47. velká cena kariéry.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.