Alonso je jedním z pilotů, kterým na konci letošní sezóny vyprší kontrakt. Otázkou tedy je, zda zůstane u McLarenu, či zvolí jinou alternativu, díky které by mohl pomýšlet na pódiová umístění nebo bojovat o titul.
Alonso během svého angažmá u McLarenu, které trvá již třetí rok, nezískal ani jedno pódiové umístění. A to je bez okolku řečeno mrhání talentem. Je tedy jasné, že bude horkým zbožím na trhu jezdců a může s přestupy pořádně zatočit.
Zatím není jasné, zda Alonso z Wokingu odejde, ale letošní tragická sezóna tomu přidává na váze. To dokládá i dnešní prohlášení, kdy Alonso jasně řekl, že pokud McLaren nebude do září vyhrávat, tak se s oranžovým monopostem pravděpodobně rozloučí.
Navíc Honda nepředstaví své slíbené vylepšení motoru teď o víkendu v Montrealu a další termín není znám.
“Musíme vyhrávat,” řekl dnes v Kanadě dvojnásobný mistr světa Alonso. “Pokud začneme vyhrávat do září, tak v týmu zůstanu.”
Zda se jedná o ultimátum, Alonso šalamounsky nepotvrdil: “Nikdy člověk neví a nemůže si být na 100 % jistý, navíc je teprve červen a já to ještě ani nezačal zvažovat.”
“Všichni tu chceme vyhrávat. Zakovy včerejší komentáře jsou naprosto odpovídající. Chce taky vyhrávat, chce dostat McLaren do pozice, kdy bude bojovat o titul. Po třech letech tam ale nejsme a něco se musí změnit. Já jsem se k tomuto projektu připojil, abych se stal mistrem světa, zatím tam ale nejsme.”
“Pokud se nic nemění a vy nejste stále konkurenceschopní, tak je možná nejvyšší čas vystřídat místo. To je vše, co mohu nyní říci. Dokud si sám v klidu nesednu, to bude někdy v září či říjnu, tak nemohu nic potvrdit,” zakončil Alonso.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.