Alonso je jedním z pilotů, kterým na konci letošní sezóny vyprší kontrakt. Otázkou tedy je, zda zůstane u McLarenu, či zvolí jinou alternativu, díky které by mohl pomýšlet na pódiová umístění nebo bojovat o titul.
Alonso během svého angažmá u McLarenu, které trvá již třetí rok, nezískal ani jedno pódiové umístění. A to je bez okolku řečeno mrhání talentem. Je tedy jasné, že bude horkým zbožím na trhu jezdců a může s přestupy pořádně zatočit.
Zatím není jasné, zda Alonso z Wokingu odejde, ale letošní tragická sezóna tomu přidává na váze. To dokládá i dnešní prohlášení, kdy Alonso jasně řekl, že pokud McLaren nebude do září vyhrávat, tak se s oranžovým monopostem pravděpodobně rozloučí.
Navíc Honda nepředstaví své slíbené vylepšení motoru teď o víkendu v Montrealu a další termín není znám.
“Musíme vyhrávat,” řekl dnes v Kanadě dvojnásobný mistr světa Alonso. “Pokud začneme vyhrávat do září, tak v týmu zůstanu.”
Zda se jedná o ultimátum, Alonso šalamounsky nepotvrdil: “Nikdy člověk neví a nemůže si být na 100 % jistý, navíc je teprve červen a já to ještě ani nezačal zvažovat.”
“Všichni tu chceme vyhrávat. Zakovy včerejší komentáře jsou naprosto odpovídající. Chce taky vyhrávat, chce dostat McLaren do pozice, kdy bude bojovat o titul. Po třech letech tam ale nejsme a něco se musí změnit. Já jsem se k tomuto projektu připojil, abych se stal mistrem světa, zatím tam ale nejsme.”
“Pokud se nic nemění a vy nejste stále konkurenceschopní, tak je možná nejvyšší čas vystřídat místo. To je vše, co mohu nyní říci. Dokud si sám v klidu nesednu, to bude někdy v září či říjnu, tak nemohu nic potvrdit,” zakončil Alonso.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.