Alonso je jedním z pilotů, kterým na konci letošní sezóny vyprší kontrakt. Otázkou tedy je, zda zůstane u McLarenu, či zvolí jinou alternativu, díky které by mohl pomýšlet na pódiová umístění nebo bojovat o titul.
Alonso během svého angažmá u McLarenu, které trvá již třetí rok, nezískal ani jedno pódiové umístění. A to je bez okolku řečeno mrhání talentem. Je tedy jasné, že bude horkým zbožím na trhu jezdců a může s přestupy pořádně zatočit.
Zatím není jasné, zda Alonso z Wokingu odejde, ale letošní tragická sezóna tomu přidává na váze. To dokládá i dnešní prohlášení, kdy Alonso jasně řekl, že pokud McLaren nebude do září vyhrávat, tak se s oranžovým monopostem pravděpodobně rozloučí.
Navíc Honda nepředstaví své slíbené vylepšení motoru teď o víkendu v Montrealu a další termín není znám.
“Musíme vyhrávat,” řekl dnes v Kanadě dvojnásobný mistr světa Alonso. “Pokud začneme vyhrávat do září, tak v týmu zůstanu.”
Zda se jedná o ultimátum, Alonso šalamounsky nepotvrdil: “Nikdy člověk neví a nemůže si být na 100 % jistý, navíc je teprve červen a já to ještě ani nezačal zvažovat.”
“Všichni tu chceme vyhrávat. Zakovy včerejší komentáře jsou naprosto odpovídající. Chce taky vyhrávat, chce dostat McLaren do pozice, kdy bude bojovat o titul. Po třech letech tam ale nejsme a něco se musí změnit. Já jsem se k tomuto projektu připojil, abych se stal mistrem světa, zatím tam ale nejsme.”
“Pokud se nic nemění a vy nejste stále konkurenceschopní, tak je možná nejvyšší čas vystřídat místo. To je vše, co mohu nyní říci. Dokud si sám v klidu nesednu, to bude někdy v září či říjnu, tak nemohu nic potvrdit,” zakončil Alonso.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.