Magazín Forbes vydal svůj tradiční roční přehled nejlépe placených sportovců světa. Do první dvacítky se vešli hned tři piloti Formule 1.
To, že se ve Formuli 1 točí obrovské peníze, je známý fakt. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton je například v současné době nejbohatším britským sportovcem. Jak si ale piloti nejrychlejších vozů vedou v porovnání s fotbalisty a dalšími sportovci?
Nejlépe placeným sportovcem, včetně příjmů za reklamu, je v současné době Cristiano Ronaldo s ročními příjmy 93 miliónů dolarů. Na druhém místě žebříčku Forbes se umístila basketbalová legenda LeBron James s 86 miliony. Na třetím místě je pak argentinský čutálista Lionel Messi s 80 miliony.
Co se týče Formule 1, tak nejlépe na tom je Hamilton. Ten se umístil na desátém místě s příjmy 46 miliónů dolarů. Většina peněz je od Mercedesu (38 miliónů), zbytek pak z reklamy.
Na čtrnáctém místě se umístil další mistr světa, a to Sebastian Vettel jezdící za italské Ferrari. Čtyřnásobný mistr svět si letos přijde na 38,5 miliónů dolarů. Z Maranella dostane stejně jako Hamilton, příjmy za reklamu jsou ale oproti Britovi minimální, v číslech jen 500 000 dolarů.
Dvacítku nejlépe placených sportovců pak uzavírá Fernando Alonso. Tomu z Wokingu chodí šek na 34 miliónů dolarů. Další 2 pak přidá ještě díky reklamě.
Odkaz na celý žebříček zde.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.