Magazín Forbes vydal svůj tradiční roční přehled nejlépe placených sportovců světa. Do první dvacítky se vešli hned tři piloti Formule 1.
To, že se ve Formuli 1 točí obrovské peníze, je známý fakt. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton je například v současné době nejbohatším britským sportovcem. Jak si ale piloti nejrychlejších vozů vedou v porovnání s fotbalisty a dalšími sportovci?
Nejlépe placeným sportovcem, včetně příjmů za reklamu, je v současné době Cristiano Ronaldo s ročními příjmy 93 miliónů dolarů. Na druhém místě žebříčku Forbes se umístila basketbalová legenda LeBron James s 86 miliony. Na třetím místě je pak argentinský čutálista Lionel Messi s 80 miliony.
Co se týče Formule 1, tak nejlépe na tom je Hamilton. Ten se umístil na desátém místě s příjmy 46 miliónů dolarů. Většina peněz je od Mercedesu (38 miliónů), zbytek pak z reklamy.
Na čtrnáctém místě se umístil další mistr světa, a to Sebastian Vettel jezdící za italské Ferrari. Čtyřnásobný mistr svět si letos přijde na 38,5 miliónů dolarů. Z Maranella dostane stejně jako Hamilton, příjmy za reklamu jsou ale oproti Britovi minimální, v číslech jen 500 000 dolarů.
Dvacítku nejlépe placených sportovců pak uzavírá Fernando Alonso. Tomu z Wokingu chodí šek na 34 miliónů dolarů. Další 2 pak přidá ještě díky reklamě.
Odkaz na celý žebříček zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.