Magazín Forbes vydal svůj tradiční roční přehled nejlépe placených sportovců světa. Do první dvacítky se vešli hned tři piloti Formule 1.
To, že se ve Formuli 1 točí obrovské peníze, je známý fakt. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton je například v současné době nejbohatším britským sportovcem. Jak si ale piloti nejrychlejších vozů vedou v porovnání s fotbalisty a dalšími sportovci?
Nejlépe placeným sportovcem, včetně příjmů za reklamu, je v současné době Cristiano Ronaldo s ročními příjmy 93 miliónů dolarů. Na druhém místě žebříčku Forbes se umístila basketbalová legenda LeBron James s 86 miliony. Na třetím místě je pak argentinský čutálista Lionel Messi s 80 miliony.
Co se týče Formule 1, tak nejlépe na tom je Hamilton. Ten se umístil na desátém místě s příjmy 46 miliónů dolarů. Většina peněz je od Mercedesu (38 miliónů), zbytek pak z reklamy.
Na čtrnáctém místě se umístil další mistr světa, a to Sebastian Vettel jezdící za italské Ferrari. Čtyřnásobný mistr svět si letos přijde na 38,5 miliónů dolarů. Z Maranella dostane stejně jako Hamilton, příjmy za reklamu jsou ale oproti Britovi minimální, v číslech jen 500 000 dolarů.
Dvacítku nejlépe placených sportovců pak uzavírá Fernando Alonso. Tomu z Wokingu chodí šek na 34 miliónů dolarů. Další 2 pak přidá ještě díky reklamě.
Odkaz na celý žebříček zde.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.