Robert Kubica se po včerejším testu s vozem F1 ve Valencii na okruhu Ricarda Torma svěřil se svými pocity. Jeho výkonnost rovněž zhodnotil sportovní ředitel Renaultu Alan Permane.
"Doufám, že to byl pro všechny dobrý den, snad viděli něco z mého staršího já, z roku 2010. Pro mě šlo z citového hlediska o důležitý den. Mimo padok jsem strávil dlouhý dobu a prošel jsem obtížnými obdobími. Pracoval jsem tvrdě a před několika lety jsem cítil, že by tohle nebylo možné. Mám smíšené pocity. Jsem hrdý na to, co jsem dnes dokázal. Zároveň to ale také ukazuje, co jsem ztratil," popisuje Kubica.
"Nevím, co přinese budoucnost, vím však jedno: po více než jednoroční práci na přípravě jsem jezdil za obtížných podmínek s dobrým tempem a konzistentně. Po šesti letech to není lehké, ale vím, že bych mohl odvádět svou práci a že můžu být spokojený. Této příležitosti si cením. Renault mi umožnil první test v F1 v roce 2005, proto oceňuji další test, jehož se mi dostalo tentokrát," pokračuje 32letý Polák.
A jak hodnotí jeho výkon Renault? Časy sice nezveřejnil, Kubicu však pochválil: "Bylo to příjemné vidět Roberta zpět ve voze Formule 1. Den probíhal hladce. Snažili jsme se zhustit závodní víkend do jednoho dne, což pro něj bylo zajímavé."
"Robert se trochu změnil, je trochu jemnější a netlačil tak na to, když se dotazoval na veškeré detaily o nastavení vozu. Ale jeho komentáře a zpětná vazba pro nás všechny byly jako návrat v času. Po šesti letech to je těžké naskočit do vozu F1. Z jeho strany šlo o skvělý výkon," popisuje ředitel Renaultu.
Další testy s Kubicou ale francouzský tým nemá v plánu: "Šlo o jednorázovou záležitost. Jeho čas s Renaultem byl tak náhle zkrácen a my jsme vnímali, že nás s ním čeká hezká budoucnost. Tým byl ve Valencii testovat se Sergejem Sirotkinem, takže šlo o perfektní příležitost poskytnout Robertovi den ve voze a našim způsobem přispět k jeho zotavení," dodává Permane.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.