Robert Kubica se po včerejším testu s vozem F1 ve Valencii na okruhu Ricarda Torma svěřil se svými pocity. Jeho výkonnost rovněž zhodnotil sportovní ředitel Renaultu Alan Permane.
"Doufám, že to byl pro všechny dobrý den, snad viděli něco z mého staršího já, z roku 2010. Pro mě šlo z citového hlediska o důležitý den. Mimo padok jsem strávil dlouhý dobu a prošel jsem obtížnými obdobími. Pracoval jsem tvrdě a před několika lety jsem cítil, že by tohle nebylo možné. Mám smíšené pocity. Jsem hrdý na to, co jsem dnes dokázal. Zároveň to ale také ukazuje, co jsem ztratil," popisuje Kubica.
"Nevím, co přinese budoucnost, vím však jedno: po více než jednoroční práci na přípravě jsem jezdil za obtížných podmínek s dobrým tempem a konzistentně. Po šesti letech to není lehké, ale vím, že bych mohl odvádět svou práci a že můžu být spokojený. Této příležitosti si cením. Renault mi umožnil první test v F1 v roce 2005, proto oceňuji další test, jehož se mi dostalo tentokrát," pokračuje 32letý Polák.
A jak hodnotí jeho výkon Renault? Časy sice nezveřejnil, Kubicu však pochválil: "Bylo to příjemné vidět Roberta zpět ve voze Formule 1. Den probíhal hladce. Snažili jsme se zhustit závodní víkend do jednoho dne, což pro něj bylo zajímavé."
"Robert se trochu změnil, je trochu jemnější a netlačil tak na to, když se dotazoval na veškeré detaily o nastavení vozu. Ale jeho komentáře a zpětná vazba pro nás všechny byly jako návrat v času. Po šesti letech to je těžké naskočit do vozu F1. Z jeho strany šlo o skvělý výkon," popisuje ředitel Renaultu.
Další testy s Kubicou ale francouzský tým nemá v plánu: "Šlo o jednorázovou záležitost. Jeho čas s Renaultem byl tak náhle zkrácen a my jsme vnímali, že nás s ním čeká hezká budoucnost. Tým byl ve Valencii testovat se Sergejem Sirotkinem, takže šlo o perfektní příležitost poskytnout Robertovi den ve voze a našim způsobem přispět k jeho zotavení," dodává Permane.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.