I když loni ohlásil svůj odchod do důchodu, tak po svém návratu a šesti letošních závodech dostal Felipe Massa chuť ve Formuli 1 pokračovat i příští rok.
Letos zatím nasbíral 20 bodů a jasně předčí svého týmového kolegu Lance Strolla, jenž byl klasifikován pouze třikrát a zatím je bez bodu osmnáctý. Na otázku, zda je pro něj současná forma důvodem, proč v F1 pokračovat, brazilský pilot odpovídá: "Ano. Pokud by byla šance, že to tak zůstane nebo že to zůstane podle mě správné, pak zůstanu. Jinak ne. Totéž jsem říkal loni."
Massa si užívá jízdu s novou generací vozů, které jsou fyzicky náročnější na ovládání, a sám cítí, že podává dobré výkony: "Jsem uvolněnější, nejsem pod tlakem, snažím se to jen užívat. Totéž jsem dělal minulý rok, ale nevím, možná se věci změnily k lepšímu. To, jak se cítím a jak pracuji, je celkem uvolněné."
"Jsem si jistý, že můžu odvést dobrou práci. Cítím, že to jde dobře. Mám tohle auto rád, mnohem více vyhovuje mému jízdnímu stylu. Jsem s ním spokojený, s tím, jak jezdím, jak se cítím a s prací, kterou s týmem děláme. Nejdůležitější je pokusit se nepřicházet o body," pokračuje pro motorsport.com pilot Williamsu, jenž letos skóroval ve čtyřech ze šesti velkých cen.
A kdy se rozhodne, zda v F1 setrvá i příští rok? "Momentálně o ničem moc nepřemýšlím. Jen si užívám závod za závodem. Uvidíme, co se přihodí. Nemám ponětí o tom, co se stane," dodává Massa.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.