Robert Kubica v úterý ve Valencii úspěšně absolvoval test s Renaultem. Dostane v F1 další šanci?
Dvaatřicetiletý Polák ujel na okruhu ve Valencii 115 kol, což odpovídá vzdálenosti přibližně 1,5 násobku velké ceny. K dispozici měl pět roků starý Lotus E20, s nímž Kimi Räikkönen tehdy vyhrál Velkou cenu Abú Zabí, poháněl jej 2,4litrový osmiválec.
"Stěžoval si na přilnavost, nedotáčivost, přítlak, a po 115 kolech měl ten nejširší úsměv," komentoval Kubicův výkon francouzský tým na Twitteru.
Robert complained about grip, understeer, downforce and had the biggest smile on after his 115 laps!! ? #Kubica pic.twitter.com/dOqJCc0iez
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 6, 2017Test zahrnoval jízdy s vyšším množstvím benzínu, kvalifikační simulace i nácvik startů. Renault byl s jeho výkonem spokojený, označil ho doslova za "skvělý."
Za jeho volantem se objevil poprvé od své nehody v roce 2011, kdy v předsezónním období havaroval v italské rallye a téměř přišel o ruku. Z ujeté vzdálenosti se dá usuzovat, že se v kokpitu cítil dobře i přes fyzické nároky vozu F1.
Tomuto testu předcházely jízdy s vozy GP3, Formule 3 a LMP2. K úspěšnému testu mu popřála celá řada jezdců F1 včetně Fernanda Alonsa či Marka Webbera.
Best news I've heard all week..??? https://t.co/UEmHGAkk3m
— Mark Webber (@AussieGrit) June 6, 2017?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? https://t.co/yvqPrOsFKl
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 6, 2017Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.