Robert Kubica v úterý ve Valencii úspěšně absolvoval test s Renaultem. Dostane v F1 další šanci?
Dvaatřicetiletý Polák ujel na okruhu ve Valencii 115 kol, což odpovídá vzdálenosti přibližně 1,5 násobku velké ceny. K dispozici měl pět roků starý Lotus E20, s nímž Kimi Räikkönen tehdy vyhrál Velkou cenu Abú Zabí, poháněl jej 2,4litrový osmiválec.
"Stěžoval si na přilnavost, nedotáčivost, přítlak, a po 115 kolech měl ten nejširší úsměv," komentoval Kubicův výkon francouzský tým na Twitteru.
Robert complained about grip, understeer, downforce and had the biggest smile on after his 115 laps!! ? #Kubica pic.twitter.com/dOqJCc0iez
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 6, 2017Test zahrnoval jízdy s vyšším množstvím benzínu, kvalifikační simulace i nácvik startů. Renault byl s jeho výkonem spokojený, označil ho doslova za "skvělý."
Za jeho volantem se objevil poprvé od své nehody v roce 2011, kdy v předsezónním období havaroval v italské rallye a téměř přišel o ruku. Z ujeté vzdálenosti se dá usuzovat, že se v kokpitu cítil dobře i přes fyzické nároky vozu F1.
Tomuto testu předcházely jízdy s vozy GP3, Formule 3 a LMP2. K úspěšnému testu mu popřála celá řada jezdců F1 včetně Fernanda Alonsa či Marka Webbera.
Best news I've heard all week..??? https://t.co/UEmHGAkk3m
— Mark Webber (@AussieGrit) June 6, 2017?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? https://t.co/yvqPrOsFKl
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 6, 2017Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.