Šéf Toro Rosso Franz Tost promluvil o svých pilotech a budoucích plánech týmu.
Carlos Sainz působí u týmu třetím rokem, zatímco Daniil Kvjat se k Toro Rosso vrátil minulý rok poté, co byl před závodem ve Španělsku nahrazen Maxem Verstappenem.
Carlos se netají tím, že by chtěl také k Red Bullu, dle svých slov už více udělat nemůže pro to, aby mateřský tým přesvědčil o svých kvalitách. Jenže tam mají oba piloti platné kontrakty i na příští rok.
Šéf týmu Tost se nyní vyjádřil, že by si chtěl ponechat jej i jeho současného ruského týmového kolegu: "Rozhodnutí je na Red Bullu, musíme si počkat. Ale pokud by pokračovali s námi, tak by to bylo fantastické. Kolem nás není moc týmu, které by byly lepší než my."
"Oni [Kvjat a Sainz] jsou stále mladí a my jim stále pomáháme s rozvojem. Mají 22 a 23 let. To není věk, kdy můžete říct, že patříte mezi staré jezdce. Uvidíme, jak se rozhodne Red Bull, ale kdyby u nás zůstali, tak si myslím, že by celý tým byl více než šťastný," pokračuje šéf Toro Rosso.
Pokud se některý z jeho jezdců uplatní u Red Bullu, pak je spokojený: "Tohle je jedním z cílů Toro Rosso, dát prostor mladým jezdcům Red Bullu. Tohle máme rád, a proto nás těší, když získají místo u Red Bullu, jelikož to znamená, že tým odvedl dobrou práci, že jsou připraveni odejít a vyhrávat závody. A tohle bychom rádi viděli."
Na své místo u Toro Rosso čeká další z talentovaných mladíků - Pierre Gasly. Podle Tosta ale rozhodnutí o případných změnách nepadne dříve než po skončení letní přestávky: "Jak už jsem řekl, záleží to na rozhodnutí Red Bullu. To ale padne někdy v září nebo v říjnu."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.