Dvojnásobný mistr světa se nachází v ne úplně dobré situaci. Je ve skvělé formě, ale jezdí za poslední tým současného bodování Poháru konstruktérů. Alonso svých rozhodnutí ale nelituje.
Alonso před třemi lety opustil Maranello, aby se přidal k Wokingu, který tenkrát znovu zahájil spolupráci s automobilkou Honda. Ta stáji dodává pohonné jednotky. Bohužel ani ve třetí sezóně není Honda schopna připravit spolehlivý a výkonný motor. Letos je situace dokonce tak zoufalá, že McLaren je bez jediného bodu na posledním místě v Poháru konstruktérů. Ferrari naopak vede.
"Změnil jsem tým, protože jsem v srdci cítil, že je to tak správně. Před 18 lety jsem s tátou cestoval v karavanu po Itálii a jezdili jsme motokáry. Mohl jsem skončit na kase v supermarketu u nás v Oviedu. Dneska si jezdím do Ameriky a lidé mě poznávají na každém rohu," řekl Španěl pro britský Daily Mail.
"Nesouhlasím s názory typu: je to škoda, Alonso měl udělat tohle a támhleto. Skončil jsem 97 krát na pódiu a mám 2 tituly, takže to asi dělám dobře," dodal Alonso.
Po výborném výkonu ve Staré cihelně se šéf Andretti snažil Alonsa zlanařit, aby si vyzkoušel Indy na plný úvazek. Alonsovo srdce ale bije pro F1 a třetí titul je prioritou.
"Mojí prioritou je Formule 1, chci vyhrát třetí titul. Mou vedlejší prioritou je užívat si Indy 500 a budu v tom pokračovat. Jsem spokojený, jediná věc, která mě štve, je, že nemohu bojovat na čele. To je vlastně to jediné, co pilot chce a je to dost frustrující," zakončil Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.