Rubens Barrichello se 18. června chystá na svůj první start v 24hodinovce Le Mans. V neděli si poprvé vyzkoušel Dallaru P217, s níž bude startovat.
Brazilský pilot nastoupí po boku vítěze Le Mans z roku 2001, Jana Lammerse, a Fritze van Eerda v třídě LMP2 v týmu Nederland s vozem Dallara P217-Gibson.
Pětačtyřicetiletý Barrichello, jenž drží rekord v počtu startu v F1 - na svém kontě má 322 velkých cen, si včera již vyzkoušel 13,6 km dlouhý okruh La Sarthe během oficiálního testovacího dne.
Jako nováček musel zvládnout minimálně 10 okruhů, aby se kvalifikoval pro start v 85. ročníku slavné 24hodinovky Le Mans. Se svým týmem jich nakonec ujeli 86, přičemž dosáhli 22. absolutně nejrychlejšího času (16. ve své třídě). Absolutně nejrychlejší kolo předvedl Kamuj Kobajaši s Toyotou TS050 - Hybrid: mělo hodnotu 3:18,132 min.
Proč se Barrichello rozhodl startovat v Le Mans? "Sledoval jsem ten závod v televizi už tak dlouho. Absolvoval jsem Monako a Indianapolis a myslím si, že Le Mans je něco důležitého, co by mělo být součástí mé kariéry. Nejdůležitější je ale fakt, že dělám to, co miluji," odpovídá.
"Když jsem závodil v F1, lidé mi po 19 letech říkali, že bych měl přestat, protože jsem toho udělal už tak moc. Ale já přestanu, když už ježdění nebudu mít rád. Teď jezdím více, než když jsem byl v F1 - sériově vyráběná auta, motokáry, takže jsem stále soutěživým člověkem. Šance na Le Mans je proto velmi příjemná, protože mám moc rád to, co dělám.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.