Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier prozradil, že tým dosahuje v aerodynamickém vývoji vozu MCL32 vysoké 95% úspěšnosti. Ve svém úsilí nepolevuje, i když se teď čeká hlavně na zlepšení pohonné jednotky Hondy.
McLaren nasadil ve Španělsku letošní třetí aerodynamický balík, Honda upravila palivový a sací systém, což pomohlo zvýšit výkon přibližně o 10 koní, na Mercedes ji přesto stále schází zhruba dvanáctinásobek.
Další aerodynamické novinky pak britská stáj přivezla před 2 týdny do Monaka, což pomohlo oběma jezdcům postoupit do závěrečné části kvalifikace. Před startem ale doplatili na penalizace, Jenson Button po výměně dalších komponent pohonné jednotky začínal dokonce z boxové uličky. Oba piloti v průběhu velké ceny havarovali a McLaren na body ani tam nedosáhl.
S aerodynamickým vývojem je tým ale velmi spokojen: "Jde o krok, který jsme chtěli dosáhnout. Korelace je úžasná. Máme 95 % toho, co jsme očekávali, což je skvělé. Nyní našemu procesu věříme. Nejde jen o aerodynamiku, zahrnuje to také šasi, zavěšení - všechno odpovídá procesům," říká Boullier.
"Pokaždé, když někde nasadíme nějakou velkou novinku, tak víme, co očekávat. Přirozenou tendencí je odchylka, my jsme však spokojeni s tím, že díky novým procesům dosahujeme to, co jsme chtěli. Nyní můžeme věřit způsobu, kterým pracujeme," pokračuje šéf McLarenu.
Vylepšení McLarenu nasazené ve dvou krocích ve Španělsku a v Monaku dostalo šasi na takovou výkonnostní úroveň, s níž by se dostal před týmy středu pole - pokud by dokázala svůj výkon a spolehlivost zlepšit i Honda. Toro Rosso STR12 při tvorbě přítlaku vytváří vysoký odpor, proto svůj úspěch na běžných okruzích těžko zopakuje, zatímco Force India, Haas, Renault a Williams všichni těží z vyšší výkonnosti motoru.
Současná verze balíku MCL32 poskytne McLarenu měřítko, podle něhož bude posuzovat další letošní aerodynamický vývoj: "Stanovili jsme si referenci. Teď tedy víme, co jsme dosáhli. Pro nás šlo o interní cíle zjistit, jestli naše procedury a procesy fungují. A ony fungují, takže teď hodně věříme své schopnosti splnit další cíle. Auto budeme dále vyvíjet, s platformou jsme však spokojeni," dodává Boullier.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.