Jaká je úspěšnost vývoje McLarenu? Nejde jen o aerodynamiku

Stoffel Vandoorne v Monaku
Stoffel Vandoorne v Monaku, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 5. června 2017 6:20
Sdílej:

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier prozradil, že tým dosahuje v aerodynamickém vývoji vozu MCL32 vysoké 95% úspěšnosti. Ve svém úsilí nepolevuje, i když se teď čeká hlavně na zlepšení pohonné jednotky Hondy.

McLaren nasadil ve Španělsku letošní třetí aerodynamický balík, Honda upravila palivový a sací systém, což pomohlo zvýšit výkon přibližně o 10 koní, na Mercedes ji přesto stále schází zhruba dvanáctinásobek.

Další aerodynamické novinky pak britská stáj přivezla před 2 týdny do Monaka, což pomohlo oběma jezdcům postoupit do závěrečné části kvalifikace. Před startem ale doplatili na penalizace, Jenson Button po výměně dalších komponent pohonné jednotky začínal dokonce z boxové uličky. Oba piloti v průběhu velké ceny havarovali a McLaren na body ani tam nedosáhl.

S aerodynamickým vývojem je tým ale velmi spokojen: "Jde o krok, který jsme chtěli dosáhnout. Korelace je úžasná. Máme 95 % toho, co jsme očekávali, což je skvělé. Nyní našemu procesu věříme. Nejde jen o aerodynamiku, zahrnuje to také šasi, zavěšení - všechno odpovídá procesům," říká Boullier.

"Pokaždé, když někde nasadíme nějakou velkou novinku, tak víme, co očekávat. Přirozenou tendencí je odchylka, my jsme však spokojeni s tím, že díky novým procesům dosahujeme to, co jsme chtěli. Nyní můžeme věřit způsobu, kterým pracujeme," pokračuje šéf McLarenu.

Vylepšení McLarenu nasazené ve dvou krocích ve Španělsku a v Monaku dostalo šasi na takovou výkonnostní úroveň, s níž by se dostal před týmy středu pole - pokud by dokázala svůj výkon a spolehlivost zlepšit i Honda. Toro Rosso STR12 při tvorbě přítlaku vytváří vysoký odpor, proto svůj úspěch na běžných okruzích těžko zopakuje, zatímco Force India, Haas, Renault a Williams všichni těží z vyšší výkonnosti motoru.

Současná verze balíku MCL32 poskytne McLarenu měřítko, podle něhož bude posuzovat další letošní aerodynamický vývoj: "Stanovili jsme si referenci. Teď tedy víme, co jsme dosáhli. Pro nás šlo o interní cíle zjistit, jestli naše procedury a procesy fungují. A ony fungují, takže teď hodně věříme své schopnosti splnit další cíle. Auto budeme dále vyvíjet, s platformou jsme však spokojeni," dodává Boullier.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.