Carlos Sainz si myslí, že s Toro Rosso předvádí výborné výkony a že více už pro přesvědčení Red Bullu o svých kvalitách udělat nemůže.
Mladý Španěl jezdil v Monaku skvěle, byl nejlepším pilotem ze zbytku světa za silnou trojicí Ferrari, Mercedes a Red Bull. V kvalifikaci vybojoval šestou příčku, když na Ricciarda s podstatně rychlejším vozem ztratil jen 0,164 s a v závodě ji uhájil i před dotírajícím Lewisem Hamiltonem. Příští rok by rád postoupil výše, do mateřského Red Bullu, jenže Ricciardo i Verstappen s ním mají smlouvy až do roku 2018.
"Budu pokračovat v tom, co dělám, a uvidíme, co se přihodí. Musím pokračovat v dobrých výkonech kvůli sobě, a abych Red Bullu a všem ukázal, že jsem rychlý kluk a že jednoho dne se na mě mohou spolehnout. Snad se toho dočkám dříve než později," uvádí Sainz.
Letos nasbíral už 25 bodů, zatímco jeho týmový kolega Daniil Kvjat pouze čtyři. Co by měl ještě více udělat? "Nic. Nemyslím si, že je realistické končit výše než na šestém či sedmém místě vzhledem k tomu, že nejlepší tři týmy jsou o sekundu rychlejší než my na trati, jako je Monako, a o dvě sekundy na ostatních okruzích."
"Kdy momentálně skončíme sedmí, tak to je pro nás vítězstvím. V Monaku jsme skončili šestí, protože jsme porazili Mercedes, takže jsme spokojeni. Šlo o závod, jaký jsme potřebovali. Ne každý rok se vám podaří perfektně zvládnout víkend v tom nejlepším závodu sezóny - v Monaku," spokojeně pokračuje pilot Toro Rosso.
"Byl jsem spokojený od 1. tréninku, pomalu jsem přidával, zlepšil se v kvalifikaci a odjel velmi dobrá kola. Pak jsem v závodě neudělal žádnou chybu a měl jsem jasný náskok nad středem pole, kontroloval jsem odstup od Hamiltona. Svou rychlost jsme o víkendu dobře zvládali. Monako je jedním z těch okruhů, kde opravdu chcete zazářit o něco více. Tento víkend se nám to povedlo," dodává Sainz.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.