Carlos Sainz si myslí, že s Toro Rosso předvádí výborné výkony a že více už pro přesvědčení Red Bullu o svých kvalitách udělat nemůže.
Mladý Španěl jezdil v Monaku skvěle, byl nejlepším pilotem ze zbytku světa za silnou trojicí Ferrari, Mercedes a Red Bull. V kvalifikaci vybojoval šestou příčku, když na Ricciarda s podstatně rychlejším vozem ztratil jen 0,164 s a v závodě ji uhájil i před dotírajícím Lewisem Hamiltonem. Příští rok by rád postoupil výše, do mateřského Red Bullu, jenže Ricciardo i Verstappen s ním mají smlouvy až do roku 2018.
"Budu pokračovat v tom, co dělám, a uvidíme, co se přihodí. Musím pokračovat v dobrých výkonech kvůli sobě, a abych Red Bullu a všem ukázal, že jsem rychlý kluk a že jednoho dne se na mě mohou spolehnout. Snad se toho dočkám dříve než později," uvádí Sainz.
Letos nasbíral už 25 bodů, zatímco jeho týmový kolega Daniil Kvjat pouze čtyři. Co by měl ještě více udělat? "Nic. Nemyslím si, že je realistické končit výše než na šestém či sedmém místě vzhledem k tomu, že nejlepší tři týmy jsou o sekundu rychlejší než my na trati, jako je Monako, a o dvě sekundy na ostatních okruzích."
"Kdy momentálně skončíme sedmí, tak to je pro nás vítězstvím. V Monaku jsme skončili šestí, protože jsme porazili Mercedes, takže jsme spokojeni. Šlo o závod, jaký jsme potřebovali. Ne každý rok se vám podaří perfektně zvládnout víkend v tom nejlepším závodu sezóny - v Monaku," spokojeně pokračuje pilot Toro Rosso.
"Byl jsem spokojený od 1. tréninku, pomalu jsem přidával, zlepšil se v kvalifikaci a odjel velmi dobrá kola. Pak jsem v závodě neudělal žádnou chybu a měl jsem jasný náskok nad středem pole, kontroloval jsem odstup od Hamiltona. Svou rychlost jsme o víkendu dobře zvládali. Monako je jedním z těch okruhů, kde opravdu chcete zazářit o něco více. Tento víkend se nám to povedlo," dodává Sainz.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.