Podle Valtteriho Bottase z Mercedesu čeká Red Bull v Kanadě podstatně těžší závod, svůj výkon z Monaka už jen tak nezopakují.
Výpadek Lewise Hamiltona v kvalifikaci, správná strategie v případě Daniela Ricciarda, ale i slušná rychlost vozu RB13 v ulicích Monte Carla, to vše přispělo k tomu, že rakouská stáj minulý víkend porazila Mercedes.
Podle Bottase ale podobný kousek letos už nezopakuje: "Počítám s tím, že jde jen o Monako, protože to je tak výjimečnou tratí. Celo to je o přítlaku a mechanické přilnavosti, také o dobrém autě přes obrubníky a při změnách směru. Kanada je úplně jiná, je plná středně-rychlých zatáček a šikan."
Myslím si, že dříve či později budou konkurenceschopní. Jsou silným týmem a dokážou postavit velmi rychlá auta, takže bychom je neměli podceňovat. Ale podotýkám, že Kanada pro ně bude trochu obtížnější," uvádí finský pilot.
Proč v Monaku bitvu o pódium s Red Bullem prohrál? "Určitě to bylo zklamání, protože jsme měli na třetí místo, rozhodně jsme měli i smůlu ve srovnání s Red Bullem a Ricciardem. Zatímco já jsem se zasekl za Sainzem s přehřívajícími se brzdami, Daniel zajížděl dobré časy.
Red Bull měl velmi dobré tempo, chtěli si na nás vyšlápnout. Viděli příležitost a využili ji, takže to je zklamání takto přijít o několik bodů. Určitě nejsme spokojeni s množstvím bodů, s nimiž opouštíme Monako," vrací se Bottas k poslednímu závodu.
Pokud by byl o něco rychlejší v kvalifikaci, tak by podle něj víkend vypadal úplně jinak. V ní skončil třetí se ztrátou 0,045 s na vítěze, na druhé místo mu chyběly dokonce jen 2 tisíciny vteřiny. "Myslím, že šlo o jedno z nejlepších kvalifikačních kol, které jsem kdy zajel, alespoň to bylo to nejlepší kolo tady, připadalo mi velmi dobré. Neděle mohla být úplně jiná, kdyby bylo o 5 setin lepší, ale už je to za námi, a vždy můžete říkat 'kdyby,'" dodává Bottas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.