Podle Valtteriho Bottase z Mercedesu čeká Red Bull v Kanadě podstatně těžší závod, svůj výkon z Monaka už jen tak nezopakují.
Výpadek Lewise Hamiltona v kvalifikaci, správná strategie v případě Daniela Ricciarda, ale i slušná rychlost vozu RB13 v ulicích Monte Carla, to vše přispělo k tomu, že rakouská stáj minulý víkend porazila Mercedes.
Podle Bottase ale podobný kousek letos už nezopakuje: "Počítám s tím, že jde jen o Monako, protože to je tak výjimečnou tratí. Celo to je o přítlaku a mechanické přilnavosti, také o dobrém autě přes obrubníky a při změnách směru. Kanada je úplně jiná, je plná středně-rychlých zatáček a šikan."
Myslím si, že dříve či později budou konkurenceschopní. Jsou silným týmem a dokážou postavit velmi rychlá auta, takže bychom je neměli podceňovat. Ale podotýkám, že Kanada pro ně bude trochu obtížnější," uvádí finský pilot.
Proč v Monaku bitvu o pódium s Red Bullem prohrál? "Určitě to bylo zklamání, protože jsme měli na třetí místo, rozhodně jsme měli i smůlu ve srovnání s Red Bullem a Ricciardem. Zatímco já jsem se zasekl za Sainzem s přehřívajícími se brzdami, Daniel zajížděl dobré časy.
Red Bull měl velmi dobré tempo, chtěli si na nás vyšlápnout. Viděli příležitost a využili ji, takže to je zklamání takto přijít o několik bodů. Určitě nejsme spokojeni s množstvím bodů, s nimiž opouštíme Monako," vrací se Bottas k poslednímu závodu.
Pokud by byl o něco rychlejší v kvalifikaci, tak by podle něj víkend vypadal úplně jinak. V ní skončil třetí se ztrátou 0,045 s na vítěze, na druhé místo mu chyběly dokonce jen 2 tisíciny vteřiny. "Myslím, že šlo o jedno z nejlepších kvalifikačních kol, které jsem kdy zajel, alespoň to bylo to nejlepší kolo tady, připadalo mi velmi dobré. Neděle mohla být úplně jiná, kdyby bylo o 5 setin lepší, ale už je to za námi, a vždy můžete říkat 'kdyby,'" dodává Bottas.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.