Mladá kanadská puška Lance Stroll nezažívá zrovna ideální debutovou sezonu a dost často se kvůli svému pozadí stává terčem kritiků.
Před pár dny osmnáctiletý Stroll řekl, že si z kritiky na jeho osobu a hlavně tedy jeho jezdecké schopnosti hlavu nedělá. Situace se ale každým výrokem lehce vyhrocuje a ke slovu se nyní dostal i otec Lance Strolla, který osvětluje situaci a brání svého syna.
“Já na něj netlačím. Jediný tlak, který je na něj vyvíjen, je ten, který na sebe vyvíjí on sám. Já jsem jen jeho otec. Tým platí celou řadu profesionálů, kteří tyto situace řeší a stáj je s jeho chováním a pokrokem spokojen,” řekl pro kanadský deník Le Journal de Montreal miliardář Lawrence Stroll.
"Je jasné, že tu vždy bude určitá žárlivost, ale je třeba připomenout, že Lance si svoji sedačku vyjezdil. Vyhrál všechny série, ve kterých byl a získal dostatek bodů pro zisk superlicence. Letošek je asi tím nejhorším rokem pro začátečníky, takže týmy mají pro většinu situací pochopení. Nemůžete po osmnáctiletém klučinovi chtít, aby si vše zařídil sám,” dodal Stroll starší.
Sběratel starších modelů Ferrari Lawrence dále poukazuje na fakt, že jeho syn není jediným pilotem, za kterým stojí někdo s nemalým finančním zázemím. Kanaďan se odkazuje na Sergia Peréze, kterého financuje majitel telekomunikační společnosti Telmex Carlos Slim. Ten byl mezi lety 2010-2013 nejbohatším mužem světa. “To tu snad není žádný pilot, do kterého nebyly investovány miliony. Mým příkladem je Sergio Peréz. Ten se tu vzal jak?”
Na otázku ohledně porovnání výkonů jeho syna a Stoffela Vandoornea odpověděl Stroll starší následovně: “Jsou tu dva zásadní rozdíly. Zaprvé, Stoffelovi je 24 nebo 25 let. Lancovi jen 18. Zadruhé, rozdíl mezi Vandoornem a Fernandem Alonsem je větší než mezi Lancem a Felipem Massou.”
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.