Mladá kanadská puška Lance Stroll nezažívá zrovna ideální debutovou sezonu a dost často se kvůli svému pozadí stává terčem kritiků.
Před pár dny osmnáctiletý Stroll řekl, že si z kritiky na jeho osobu a hlavně tedy jeho jezdecké schopnosti hlavu nedělá. Situace se ale každým výrokem lehce vyhrocuje a ke slovu se nyní dostal i otec Lance Strolla, který osvětluje situaci a brání svého syna.
“Já na něj netlačím. Jediný tlak, který je na něj vyvíjen, je ten, který na sebe vyvíjí on sám. Já jsem jen jeho otec. Tým platí celou řadu profesionálů, kteří tyto situace řeší a stáj je s jeho chováním a pokrokem spokojen,” řekl pro kanadský deník Le Journal de Montreal miliardář Lawrence Stroll.
"Je jasné, že tu vždy bude určitá žárlivost, ale je třeba připomenout, že Lance si svoji sedačku vyjezdil. Vyhrál všechny série, ve kterých byl a získal dostatek bodů pro zisk superlicence. Letošek je asi tím nejhorším rokem pro začátečníky, takže týmy mají pro většinu situací pochopení. Nemůžete po osmnáctiletém klučinovi chtít, aby si vše zařídil sám,” dodal Stroll starší.
Sběratel starších modelů Ferrari Lawrence dále poukazuje na fakt, že jeho syn není jediným pilotem, za kterým stojí někdo s nemalým finančním zázemím. Kanaďan se odkazuje na Sergia Peréze, kterého financuje majitel telekomunikační společnosti Telmex Carlos Slim. Ten byl mezi lety 2010-2013 nejbohatším mužem světa. “To tu snad není žádný pilot, do kterého nebyly investovány miliony. Mým příkladem je Sergio Peréz. Ten se tu vzal jak?”
Na otázku ohledně porovnání výkonů jeho syna a Stoffela Vandoornea odpověděl Stroll starší následovně: “Jsou tu dva zásadní rozdíly. Zaprvé, Stoffelovi je 24 nebo 25 let. Lancovi jen 18. Zadruhé, rozdíl mezi Vandoornem a Fernandem Alonsem je větší než mezi Lancem a Felipem Massou.”
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.