Sebastian Vettel vede po Velké ceně Monaka v šampionátu jezdců nad Lewisem Hamiltonem o 25 bodů. Podle Nikiho Laudy by bylo zapotřebí, aby alespoň jednou ze závodu odstopil, jinak podle něj pilot Mercedesu nebude mít šanci na zisk titulu. Do konce sezóny přitom zbývá ještě 14 velkých cen.
Mercedes se trápí na těch nejměkčích směsích, což se může projevit i příští týden v Kanadě nebo později v Baku, kde se jezdí s nižším přítlakem, a pneumatiky se tak hůře zahřívají.
"Musíme najít řešení pro provozní rámec pneumatik. A jedna věc je jasná: Vettel musí aspoň jednou odstoupit, jinak je konec. Ferrari se dostalo do tempa. Pokud to tak zůstane, tak ztráta ohromně naroste, je to alarmující," uvádí Lauda pro domácí tisk.
Hamilton po výpadku v kvalifikaci a startu až z 13. místa dojel v Monaku na sedmém místě. Chce-li pomýšlet na titul, musí zabrat: "Samozřejmě, že už si nemůžu dovolit další víkend, jako byl tento. Určitě ne při současném tempu, kdy je Ferrari rychlé."
Ale nemá cenu se zaobírat tím, že si to nemůžete dovolit. Zkrátka pracujete na tom, abyste vyřešili jakékoliv potíže, které máte, a doufáte, že už se neobjeví. Není to tak, že bychom do Monaka přijeli nepřipravení, zkrátka se věci pro nás nevyvinuly dobře a auto na tom bylo úplně jinak, než kdykoliv dříve," poznamenává britský jezdec.
Těšit ho může spolehlivost motorů Mercedes, zatímco nad Vettelem visí hrozba penalizace minimálně o 10 míst na startovním roštu, protože využil již všechna turba určená pro letošní rok a nasadil už třetí motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie z povolených čtyř.
Auto mají jinak rychlé, jak si Hamilton dobře uvědomuje: "Zdá se, že Ferrari funguje všude, takže máme opravdu vážnou... příštích 14 závodů bude velmi, velmi obtížných. Zřejmě mají to nejsilnější auto pro celý rok, něco jako my loni, kdy naše auto fungovalo všude.
Tohle auto momentálně nefunguje ve všech závodech, do nichž nastupujeme. Čím více se dozvídáme, tím jsme silnější. Víme, že Ferrari není neprůstřelné, některé věci je potenciálně brzy postihnou, všechny ty počty, které teoreticky využili, takže uvidíme," dodává jezdec Mercedesu s odkazem na počet využitých komponent pohonné jednotky.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.