Sebastian Vettel vede po Velké ceně Monaka v šampionátu jezdců nad Lewisem Hamiltonem o 25 bodů. Podle Nikiho Laudy by bylo zapotřebí, aby alespoň jednou ze závodu odstopil, jinak podle něj pilot Mercedesu nebude mít šanci na zisk titulu. Do konce sezóny přitom zbývá ještě 14 velkých cen.
Mercedes se trápí na těch nejměkčích směsích, což se může projevit i příští týden v Kanadě nebo později v Baku, kde se jezdí s nižším přítlakem, a pneumatiky se tak hůře zahřívají.
"Musíme najít řešení pro provozní rámec pneumatik. A jedna věc je jasná: Vettel musí aspoň jednou odstoupit, jinak je konec. Ferrari se dostalo do tempa. Pokud to tak zůstane, tak ztráta ohromně naroste, je to alarmující," uvádí Lauda pro domácí tisk.
Hamilton po výpadku v kvalifikaci a startu až z 13. místa dojel v Monaku na sedmém místě. Chce-li pomýšlet na titul, musí zabrat: "Samozřejmě, že už si nemůžu dovolit další víkend, jako byl tento. Určitě ne při současném tempu, kdy je Ferrari rychlé."
Ale nemá cenu se zaobírat tím, že si to nemůžete dovolit. Zkrátka pracujete na tom, abyste vyřešili jakékoliv potíže, které máte, a doufáte, že už se neobjeví. Není to tak, že bychom do Monaka přijeli nepřipravení, zkrátka se věci pro nás nevyvinuly dobře a auto na tom bylo úplně jinak, než kdykoliv dříve," poznamenává britský jezdec.
Těšit ho může spolehlivost motorů Mercedes, zatímco nad Vettelem visí hrozba penalizace minimálně o 10 míst na startovním roštu, protože využil již všechna turba určená pro letošní rok a nasadil už třetí motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie z povolených čtyř.
Auto mají jinak rychlé, jak si Hamilton dobře uvědomuje: "Zdá se, že Ferrari funguje všude, takže máme opravdu vážnou... příštích 14 závodů bude velmi, velmi obtížných. Zřejmě mají to nejsilnější auto pro celý rok, něco jako my loni, kdy naše auto fungovalo všude.
Tohle auto momentálně nefunguje ve všech závodech, do nichž nastupujeme. Čím více se dozvídáme, tím jsme silnější. Víme, že Ferrari není neprůstřelné, některé věci je potenciálně brzy postihnou, všechny ty počty, které teoreticky využili, takže uvidíme," dodává jezdec Mercedesu s odkazem na počet využitých komponent pohonné jednotky.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.