Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey obhajuje strategie, které u svých jezdců zvolili během Velké ceny Monaka.
V úvodu drželi Max Verstappen čtvrtou a Daniel Ricciardo pátou pozici za třetím Valtterim Bottasem. Red Bull povolal do boxů nejdříve Holanďana, čímž donutil Mercedes k reakci. Ricciardo setrval na dráze na ultra-měkké směsi, kterou si dobře hlídal, o pět kol déle, a oba tak po své pozdější zastávce přeskočil - podobně jako Vettel svého týmového kolegu Räikkönena u Ferrari.
Verstappen byl poté hodně naštvaný, podle Neweyho ale předem nebylo jasné, jak budou strategie fungovat, a oba jezdci o variantách dobře věděli: "Hovořili jsme dříve o tom, že pokud se zasekneme za Bottasem s oběma našimi vozy, pak jejich strategie rozdělíme."
"Nebylo to před závodem jasné, která bude účinnější - jestli dřívější či pozdější zastávka. U podseknutí máte zahřívání v prvním kole, pozdější zastávka záleží na tom, zda máte více přirozené rychlosti. Bylo to těsné," pokračuje konstruktér Red Bullu.
"Podseknutí téměř fungovalo. Žel jsme měli [u Verstappena] o něco pomalejší zastávku, šlo o jednu z těch rozhodujících. Když máte jednoho, který to zkusí s dřívější zastávkou a druhého, který do boxu zamíří později, tak ten první má lepší šanci na podseknutí, proto jsme to tak udělali," vysvětluje Newey.
Verstappen byl naštvaný, že se mu před Bottase nepodařilo dostat a že před oběma navíc vyjel Ricciardo. Nemá se ale nač zlobit: "Před závodem jsme o tom hovořili a oběma jezdcům jsme upřímně řekli, že nevíme, které řešení je lepší, jestli dřívější či pozdější zastávka než soupeř. Oba to akceptovali. Je to normální, že když pilot vyleze z auta, tak to nechápe a hladina jeho adrenalinu je stále vysoká," chápe Newey svého jezdce.
Z Monaka si i přesto odvážejí povzbuzení: "V následujících dvou podnicích budeme zřejmě méně konkurenceschopnější - mají podobné vlastnosti, i když ne až tak extrémní jako Monza. Momentálně jsme jasně třetím nejlepším týmem. Samozřejmě se nyní pokusíme udělat pokrok a napodobit to, co se nám podařilo v Monaku.
Myslím, že auto ukázalo slušnou rychlost, jen musíme pokračovat v práci na něm. Monako je samozřejmě celkem unikátním okruhem, ale nám se auto rozhodně podařilo zlepšit. Měli jsme na něm o víkendu pár nových věcí v návaznosti na Barcelonu. Musíme na to jen dále tlačit," dodává Newey, který se opět více soustředí na F1 projekt ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.