Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey obhajuje strategie, které u svých jezdců zvolili během Velké ceny Monaka.
V úvodu drželi Max Verstappen čtvrtou a Daniel Ricciardo pátou pozici za třetím Valtterim Bottasem. Red Bull povolal do boxů nejdříve Holanďana, čímž donutil Mercedes k reakci. Ricciardo setrval na dráze na ultra-měkké směsi, kterou si dobře hlídal, o pět kol déle, a oba tak po své pozdější zastávce přeskočil - podobně jako Vettel svého týmového kolegu Räikkönena u Ferrari.
Verstappen byl poté hodně naštvaný, podle Neweyho ale předem nebylo jasné, jak budou strategie fungovat, a oba jezdci o variantách dobře věděli: "Hovořili jsme dříve o tom, že pokud se zasekneme za Bottasem s oběma našimi vozy, pak jejich strategie rozdělíme."
"Nebylo to před závodem jasné, která bude účinnější - jestli dřívější či pozdější zastávka. U podseknutí máte zahřívání v prvním kole, pozdější zastávka záleží na tom, zda máte více přirozené rychlosti. Bylo to těsné," pokračuje konstruktér Red Bullu.
"Podseknutí téměř fungovalo. Žel jsme měli [u Verstappena] o něco pomalejší zastávku, šlo o jednu z těch rozhodujících. Když máte jednoho, který to zkusí s dřívější zastávkou a druhého, který do boxu zamíří později, tak ten první má lepší šanci na podseknutí, proto jsme to tak udělali," vysvětluje Newey.
Verstappen byl naštvaný, že se mu před Bottase nepodařilo dostat a že před oběma navíc vyjel Ricciardo. Nemá se ale nač zlobit: "Před závodem jsme o tom hovořili a oběma jezdcům jsme upřímně řekli, že nevíme, které řešení je lepší, jestli dřívější či pozdější zastávka než soupeř. Oba to akceptovali. Je to normální, že když pilot vyleze z auta, tak to nechápe a hladina jeho adrenalinu je stále vysoká," chápe Newey svého jezdce.
Z Monaka si i přesto odvážejí povzbuzení: "V následujících dvou podnicích budeme zřejmě méně konkurenceschopnější - mají podobné vlastnosti, i když ne až tak extrémní jako Monza. Momentálně jsme jasně třetím nejlepším týmem. Samozřejmě se nyní pokusíme udělat pokrok a napodobit to, co se nám podařilo v Monaku.
Myslím, že auto ukázalo slušnou rychlost, jen musíme pokračovat v práci na něm. Monako je samozřejmě celkem unikátním okruhem, ale nám se auto rozhodně podařilo zlepšit. Měli jsme na něm o víkendu pár nových věcí v návaznosti na Barcelonu. Musíme na to jen dále tlačit," dodává Newey, který se opět více soustředí na F1 projekt ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.