Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey obhajuje strategie, které u svých jezdců zvolili během Velké ceny Monaka.
V úvodu drželi Max Verstappen čtvrtou a Daniel Ricciardo pátou pozici za třetím Valtterim Bottasem. Red Bull povolal do boxů nejdříve Holanďana, čímž donutil Mercedes k reakci. Ricciardo setrval na dráze na ultra-měkké směsi, kterou si dobře hlídal, o pět kol déle, a oba tak po své pozdější zastávce přeskočil - podobně jako Vettel svého týmového kolegu Räikkönena u Ferrari.
Verstappen byl poté hodně naštvaný, podle Neweyho ale předem nebylo jasné, jak budou strategie fungovat, a oba jezdci o variantách dobře věděli: "Hovořili jsme dříve o tom, že pokud se zasekneme za Bottasem s oběma našimi vozy, pak jejich strategie rozdělíme."
"Nebylo to před závodem jasné, která bude účinnější - jestli dřívější či pozdější zastávka. U podseknutí máte zahřívání v prvním kole, pozdější zastávka záleží na tom, zda máte více přirozené rychlosti. Bylo to těsné," pokračuje konstruktér Red Bullu.
"Podseknutí téměř fungovalo. Žel jsme měli [u Verstappena] o něco pomalejší zastávku, šlo o jednu z těch rozhodujících. Když máte jednoho, který to zkusí s dřívější zastávkou a druhého, který do boxu zamíří později, tak ten první má lepší šanci na podseknutí, proto jsme to tak udělali," vysvětluje Newey.
Verstappen byl naštvaný, že se mu před Bottase nepodařilo dostat a že před oběma navíc vyjel Ricciardo. Nemá se ale nač zlobit: "Před závodem jsme o tom hovořili a oběma jezdcům jsme upřímně řekli, že nevíme, které řešení je lepší, jestli dřívější či pozdější zastávka než soupeř. Oba to akceptovali. Je to normální, že když pilot vyleze z auta, tak to nechápe a hladina jeho adrenalinu je stále vysoká," chápe Newey svého jezdce.
Z Monaka si i přesto odvážejí povzbuzení: "V následujících dvou podnicích budeme zřejmě méně konkurenceschopnější - mají podobné vlastnosti, i když ne až tak extrémní jako Monza. Momentálně jsme jasně třetím nejlepším týmem. Samozřejmě se nyní pokusíme udělat pokrok a napodobit to, co se nám podařilo v Monaku.
Myslím, že auto ukázalo slušnou rychlost, jen musíme pokračovat v práci na něm. Monako je samozřejmě celkem unikátním okruhem, ale nám se auto rozhodně podařilo zlepšit. Měli jsme na něm o víkendu pár nových věcí v návaznosti na Barcelonu. Musíme na to jen dále tlačit," dodává Newey, který se opět více soustředí na F1 projekt ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.