Italská naděje a třetí pilot Ferrari Antonio Giovinazzi se letos vrátí zpět do kokpitu F1, tentokrát ale vymění Sauber za Haas.
Antonio Giovinazzi si zajistil angažmá u Ferrari díky svým výkonům v GP2, respektive Formuli 2. Loni v této sérii skončil druhý za Francouzem Gaslym. Letos se dokonce Giovinazzi dostal i k závodění v královně motorsportu, kdy v prvních dvou velkých cenách nahradil zraněného Wehrleina u Sauberu.
V Austrálii zajel Ital solidní 12. místo a začaly se objevovat spekulace, že Ferrari tahá za nitky, aby Giovinazzimu zajistilo sedačku u svého zákaznického týmu na celou sezónu. Do jaké míry to byla pravda, se asi nikdy nedozvíme. Realita totiž byla taková, že Giovinazzi během druhého závodu v Číně svůj Sauber dvakrát naboural a od té doby o po něm slehla zem.
Nyní se ale na stránkách Haasu objevila zpráva, že Giovinazzi v této sezóně za americkou stáj, která též odebírá pohonné jednotky od Ferrari, odjede sedm volných tréninků počínaje Velkou cenou Británie. V šesti případech by měl nahradit Magnussena, pouze v Mexiku si vyzkouší Grosjeanův monopost.
Sám Ital je z této možnosti nadšený: "Už tak to pro mě byl skvělý rok plný příležitostí Jsem rád, že mám ještě tuto další možnost s Haasem. Je skvělé být součástí týmu Ferrari a díky možnosti jezdit volné jízdy za Haas budu mít prostor pro další zlepšování. Navíc budu moci zúročit mé snažení ze simulátoru i v reálném voze."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.