Italská naděje a třetí pilot Ferrari Antonio Giovinazzi se letos vrátí zpět do kokpitu F1, tentokrát ale vymění Sauber za Haas.
Antonio Giovinazzi si zajistil angažmá u Ferrari díky svým výkonům v GP2, respektive Formuli 2. Loni v této sérii skončil druhý za Francouzem Gaslym. Letos se dokonce Giovinazzi dostal i k závodění v královně motorsportu, kdy v prvních dvou velkých cenách nahradil zraněného Wehrleina u Sauberu.
V Austrálii zajel Ital solidní 12. místo a začaly se objevovat spekulace, že Ferrari tahá za nitky, aby Giovinazzimu zajistilo sedačku u svého zákaznického týmu na celou sezónu. Do jaké míry to byla pravda, se asi nikdy nedozvíme. Realita totiž byla taková, že Giovinazzi během druhého závodu v Číně svůj Sauber dvakrát naboural a od té doby o po něm slehla zem.
Nyní se ale na stránkách Haasu objevila zpráva, že Giovinazzi v této sezóně za americkou stáj, která též odebírá pohonné jednotky od Ferrari, odjede sedm volných tréninků počínaje Velkou cenou Británie. V šesti případech by měl nahradit Magnussena, pouze v Mexiku si vyzkouší Grosjeanův monopost.
Sám Ital je z této možnosti nadšený: "Už tak to pro mě byl skvělý rok plný příležitostí Jsem rád, že mám ještě tuto další možnost s Haasem. Je skvělé být součástí týmu Ferrari a díky možnosti jezdit volné jízdy za Haas budu mít prostor pro další zlepšování. Navíc budu moci zúročit mé snažení ze simulátoru i v reálném voze."
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.