Italská naděje a třetí pilot Ferrari Antonio Giovinazzi se letos vrátí zpět do kokpitu F1, tentokrát ale vymění Sauber za Haas.
Antonio Giovinazzi si zajistil angažmá u Ferrari díky svým výkonům v GP2, respektive Formuli 2. Loni v této sérii skončil druhý za Francouzem Gaslym. Letos se dokonce Giovinazzi dostal i k závodění v královně motorsportu, kdy v prvních dvou velkých cenách nahradil zraněného Wehrleina u Sauberu.
V Austrálii zajel Ital solidní 12. místo a začaly se objevovat spekulace, že Ferrari tahá za nitky, aby Giovinazzimu zajistilo sedačku u svého zákaznického týmu na celou sezónu. Do jaké míry to byla pravda, se asi nikdy nedozvíme. Realita totiž byla taková, že Giovinazzi během druhého závodu v Číně svůj Sauber dvakrát naboural a od té doby o po něm slehla zem.
Nyní se ale na stránkách Haasu objevila zpráva, že Giovinazzi v této sezóně za americkou stáj, která též odebírá pohonné jednotky od Ferrari, odjede sedm volných tréninků počínaje Velkou cenou Británie. V šesti případech by měl nahradit Magnussena, pouze v Mexiku si vyzkouší Grosjeanův monopost.
Sám Ital je z této možnosti nadšený: "Už tak to pro mě byl skvělý rok plný příležitostí Jsem rád, že mám ještě tuto další možnost s Haasem. Je skvělé být součástí týmu Ferrari a díky možnosti jezdit volné jízdy za Haas budu mít prostor pro další zlepšování. Navíc budu moci zúročit mé snažení ze simulátoru i v reálném voze."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.