V Monaku šéf McLarenu Zak Brown hýřil ohledně setrvání Fernanda Alonsa ve Wokingu optimismem. Nyní trošku zvolňuje.
Budoucnost pětatřicetiletého rodáka z Ovieda je ve hvězdách. Alonsovi končí letos smlouva s McLarenem a vzhledem ke svému věku by si rád konečně po třech letech našel angažmá u stáje, která by mohla v následující sezóně bojovat o titul. A na McLaren to zrovna nevypadá.
"Musíme vyřešit naše problémy s autem. Rok 2018 se neúprosně blíží a my budeme muset zvážit naší situaci a vymyslet plán, jak se znovu dostat na přední pozice. Na stole je celá řada možností. Jedna věc je ale jasná, musíme se dostat dopředu. Ještě nevím, jak to provedeme, ale pracuje se na tom," okomentoval stáje situaci Brown pro stanici ESPN.
"Jen těžko budeme v příštím roce bojovat o titul. To je jasné. Můžeme ale hodně poskočit. Snažíme se pořád hledat formu. Rádi bychom se do této situace dostali ještě před letní přestávkou. Uvidíme, co nám následující měsíce přinesou," pokračoval šéf Technologické skupiny McLaren.
Co se týče Alonsa, tak ani byznysman Brownova formátu neví, jak si dvojnásobného mistra světa udržet. "Nevím, jak ho mám přesvědčit. Bude to na něm, on uvidí, jestli to k tomu je. Nejlepší asi bude, když ho necháme, aby vše prodiskutoval s týmem a ještě uvidíme, jak se vyvrbí zbytek sezóny," zakončil Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.