V Monaku šéf McLarenu Zak Brown hýřil ohledně setrvání Fernanda Alonsa ve Wokingu optimismem. Nyní trošku zvolňuje.
Budoucnost pětatřicetiletého rodáka z Ovieda je ve hvězdách. Alonsovi končí letos smlouva s McLarenem a vzhledem ke svému věku by si rád konečně po třech letech našel angažmá u stáje, která by mohla v následující sezóně bojovat o titul. A na McLaren to zrovna nevypadá.
"Musíme vyřešit naše problémy s autem. Rok 2018 se neúprosně blíží a my budeme muset zvážit naší situaci a vymyslet plán, jak se znovu dostat na přední pozice. Na stole je celá řada možností. Jedna věc je ale jasná, musíme se dostat dopředu. Ještě nevím, jak to provedeme, ale pracuje se na tom," okomentoval stáje situaci Brown pro stanici ESPN.
"Jen těžko budeme v příštím roce bojovat o titul. To je jasné. Můžeme ale hodně poskočit. Snažíme se pořád hledat formu. Rádi bychom se do této situace dostali ještě před letní přestávkou. Uvidíme, co nám následující měsíce přinesou," pokračoval šéf Technologické skupiny McLaren.
Co se týče Alonsa, tak ani byznysman Brownova formátu neví, jak si dvojnásobného mistra světa udržet. "Nevím, jak ho mám přesvědčit. Bude to na něm, on uvidí, jestli to k tomu je. Nejlepší asi bude, když ho necháme, aby vše prodiskutoval s týmem a ještě uvidíme, jak se vyvrbí zbytek sezóny," zakončil Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.