Jedním z mnoha rozdílů mezi IndyCar a Formulí 1 jsou finanční odměny za vyhrané závody. Ve Formuli 1 piloti své bonusy získávají od týmů. V IndyCar Series si piloti mohou přijít na tučné odměny přímo od pořadatelů.
V případě běžných závodů se bavíme o odměnách v řádech desítek tisíc dolarů. Jedinou výjimkou je Stará cihelna, tedy Indy 500. V tomto legendárním závodě se točí úplně jiné částky a vítěz krom nehynoucí slávy získá i slušný balík.
Letošní vítěž Takuma Sató, kterého můžete znát i z kokpitu Formule 1, kde jezdil mezi lety 2002-2008 (v poslední sezóně jel pouze 4 závody, pak japonský tým Super Aguri F1 odstoupil), si přišel na krásných 2 458 129 dolarů, tedy nějakých 61 miliónů korun.
Fernando Alonso také neodešel s prázdnou a přestože 21 kol před koncem musel ze závodu odstoupit kvůli problému s pohonnou jednotkou Honda, odjel domů bohatší o 300 000 dolarů, tedy 7,5 milionů korun. Navíc získal ještě 50 000 dolarů za kontroverzní zisk trofeje pro nováčka roku. O této ceně rozhodují novináři a ti ji přisoudili Alonsovi, i když by asi větší smysl dávalo, kdyby si cenu odnesl dvaadvacetiletý Ed Jones. Ten v závodě obsadil krásné třetí místo.
Celkový přehled odměn:1. Takuma Sató, 2 458 129 $2. Hélio Castroneves, 770 629 $3. Ed Jones, 535 629 $4. Max Chilton, 484 129 $5. Tony Kanaan, 438 129 $6. Juan Pablo Montoya, 255 805 $7. Alexander Rossi, 420 629 $8. Marco Andretti, 384 629 $9. Gabby Chaves, 235 305 $10. Carlos Muñoz, 364 129 $11. Ed Carpenter, 395 129 $12. Graham Rahal, 361 129 $13. Mikhail Aleshin, 355 629 $14. Simon Pagenaud, 349 129 $15. Sebastián Saavedra, 210 305 $16. J.R. Hildebrand, 345 129 $17. Pippa Mann, 200 305 $18. Spencer Pigot, 200 305 $19. Josef Newgarden, 334 129 $20. James Davison, 355 129 $21. Oriol Servia, 200 305 $22. James Hinchcliffe, 349 129 $23. Will Power, 388 129 $24. Fernando Alonso, 305 805 $25. Charlie Kimball, 339 129 $26. Zach Veach, 200 805 $27. Ryan Hunter-Reay, 351 629 $28. Sage Karam, 202 805 $29. Buddy Lazier, 200 305 $30. Conor Daly, 334 129 $31. Jack Harvey, 205 805 $32. Scott Dixon, 446 629 $33. Jay Howard, 200 305 $
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.