Jedním z mnoha rozdílů mezi IndyCar a Formulí 1 jsou finanční odměny za vyhrané závody. Ve Formuli 1 piloti své bonusy získávají od týmů. V IndyCar Series si piloti mohou přijít na tučné odměny přímo od pořadatelů.
V případě běžných závodů se bavíme o odměnách v řádech desítek tisíc dolarů. Jedinou výjimkou je Stará cihelna, tedy Indy 500. V tomto legendárním závodě se točí úplně jiné částky a vítěz krom nehynoucí slávy získá i slušný balík.
Letošní vítěž Takuma Sató, kterého můžete znát i z kokpitu Formule 1, kde jezdil mezi lety 2002-2008 (v poslední sezóně jel pouze 4 závody, pak japonský tým Super Aguri F1 odstoupil), si přišel na krásných 2 458 129 dolarů, tedy nějakých 61 miliónů korun.
Fernando Alonso také neodešel s prázdnou a přestože 21 kol před koncem musel ze závodu odstoupit kvůli problému s pohonnou jednotkou Honda, odjel domů bohatší o 300 000 dolarů, tedy 7,5 milionů korun. Navíc získal ještě 50 000 dolarů za kontroverzní zisk trofeje pro nováčka roku. O této ceně rozhodují novináři a ti ji přisoudili Alonsovi, i když by asi větší smysl dávalo, kdyby si cenu odnesl dvaadvacetiletý Ed Jones. Ten v závodě obsadil krásné třetí místo.
Celkový přehled odměn:1. Takuma Sató, 2 458 129 $2. Hélio Castroneves, 770 629 $3. Ed Jones, 535 629 $4. Max Chilton, 484 129 $5. Tony Kanaan, 438 129 $6. Juan Pablo Montoya, 255 805 $7. Alexander Rossi, 420 629 $8. Marco Andretti, 384 629 $9. Gabby Chaves, 235 305 $10. Carlos Muñoz, 364 129 $11. Ed Carpenter, 395 129 $12. Graham Rahal, 361 129 $13. Mikhail Aleshin, 355 629 $14. Simon Pagenaud, 349 129 $15. Sebastián Saavedra, 210 305 $16. J.R. Hildebrand, 345 129 $17. Pippa Mann, 200 305 $18. Spencer Pigot, 200 305 $19. Josef Newgarden, 334 129 $20. James Davison, 355 129 $21. Oriol Servia, 200 305 $22. James Hinchcliffe, 349 129 $23. Will Power, 388 129 $24. Fernando Alonso, 305 805 $25. Charlie Kimball, 339 129 $26. Zach Veach, 200 805 $27. Ryan Hunter-Reay, 351 629 $28. Sage Karam, 202 805 $29. Buddy Lazier, 200 305 $30. Conor Daly, 334 129 $31. Jack Harvey, 205 805 $32. Scott Dixon, 446 629 $33. Jay Howard, 200 305 $
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.