Již během závodního víkendu v Monaku kolovaly zvěsti o tom, že právě Monte Carlo může být posledním závodem pro Joylona Palmera ve stáji francouské automobilky. Renault totiž jedná s Perézem, který by ho mohl nahradit ještě během letošní sezóny.
Druhý rok Joylona Palmera ve světě Formule 1 není o nic lepší než jeho premiérová sezóna za Renault. Loni Brit skončil na bodech pouze jednou, a to v Malajsii (10. místo). Jeho tehdejší kolega Magnussen loni získal bodů sedm, takže jejich výkony byly víceméně podobné.
Letos je to ale jiné. Palmer stojí proti zkušenému Hulkovi, který je schopen z monopostem RS17 zajíždět slušné výsledky. V Monaku sice nedojel, ale předtím byl schopen bodovat ve třech závodech v řadě. Palmer je po šesti velkých cenách stále na nule.
A je tedy jasné, že ambiciózní tým, jakým tovární stáj Renaultu bezpochyby je, bude chtít angažovat kvalitní piloty. Navíc letos končí smlouva hned celé řadě velkých jmen a pokud se Palmer nezlepší, jen těžko by se dalo očekávat, že ho u Renaultu uvidíme v příštím roce. Indicie dokonce naznačují, že by se mohl rozloučit se sedačkou ještě během letošní sezóny.
Francouzské periodikum L'Equipe totiž informuje o tom, že Renault v současné době jedná se Sergiem Perézem, tedy bývalým kolegou Nica Hülkenberga.
Checo je velmi zkušeným pilotem a rozhodně není v hledáčku pouze takového Renaultu. Peréz je též spojován se sedačkou u Ferrari, pokud by se Kimi rozhodl skončit či mu nebyla prodloužena smlouva. Je třeba také dodat, že za Perézem stojí silná podpora ze strany sponzorů i samotného Mexika.
Je tak velmi málo pravděpodobné, že by Peréz během následujících závodů vyměnil růžovku za žluťáska. Navíc samotná Force India si bude chtít Checa držet co nejdéle, a to kvůli boji v Poháru konstruktérů, kde je indická stáj na čtvrtém místě před Toro Rosso a Williamsem.
Peréz si pak jistě bude chtít počkat, jak se celá situace ohledně přestupů vyvine u ostatních stájí. Při současné formě Maranella by bylo Ferrari jistě lákavé, navíc je třeba vzít v potaz fakt, že tento sedmadvacetiletý Mexičan býval členem Jezdecké akademie Ferrari před svým angažmá u McLarenu v roce 2013.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.