Již během závodního víkendu v Monaku kolovaly zvěsti o tom, že právě Monte Carlo může být posledním závodem pro Joylona Palmera ve stáji francouské automobilky. Renault totiž jedná s Perézem, který by ho mohl nahradit ještě během letošní sezóny.
Druhý rok Joylona Palmera ve světě Formule 1 není o nic lepší než jeho premiérová sezóna za Renault. Loni Brit skončil na bodech pouze jednou, a to v Malajsii (10. místo). Jeho tehdejší kolega Magnussen loni získal bodů sedm, takže jejich výkony byly víceméně podobné.
Letos je to ale jiné. Palmer stojí proti zkušenému Hulkovi, který je schopen z monopostem RS17 zajíždět slušné výsledky. V Monaku sice nedojel, ale předtím byl schopen bodovat ve třech závodech v řadě. Palmer je po šesti velkých cenách stále na nule.
A je tedy jasné, že ambiciózní tým, jakým tovární stáj Renaultu bezpochyby je, bude chtít angažovat kvalitní piloty. Navíc letos končí smlouva hned celé řadě velkých jmen a pokud se Palmer nezlepší, jen těžko by se dalo očekávat, že ho u Renaultu uvidíme v příštím roce. Indicie dokonce naznačují, že by se mohl rozloučit se sedačkou ještě během letošní sezóny.
Francouzské periodikum L'Equipe totiž informuje o tom, že Renault v současné době jedná se Sergiem Perézem, tedy bývalým kolegou Nica Hülkenberga.
Checo je velmi zkušeným pilotem a rozhodně není v hledáčku pouze takového Renaultu. Peréz je též spojován se sedačkou u Ferrari, pokud by se Kimi rozhodl skončit či mu nebyla prodloužena smlouva. Je třeba také dodat, že za Perézem stojí silná podpora ze strany sponzorů i samotného Mexika.
Je tak velmi málo pravděpodobné, že by Peréz během následujících závodů vyměnil růžovku za žluťáska. Navíc samotná Force India si bude chtít Checa držet co nejdéle, a to kvůli boji v Poháru konstruktérů, kde je indická stáj na čtvrtém místě před Toro Rosso a Williamsem.
Peréz si pak jistě bude chtít počkat, jak se celá situace ohledně přestupů vyvine u ostatních stájí. Při současné formě Maranella by bylo Ferrari jistě lákavé, navíc je třeba vzít v potaz fakt, že tento sedmadvacetiletý Mexičan býval členem Jezdecké akademie Ferrari před svým angažmá u McLarenu v roce 2013.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.