Již během závodního víkendu v Monaku kolovaly zvěsti o tom, že právě Monte Carlo může být posledním závodem pro Joylona Palmera ve stáji francouské automobilky. Renault totiž jedná s Perézem, který by ho mohl nahradit ještě během letošní sezóny.
Druhý rok Joylona Palmera ve světě Formule 1 není o nic lepší než jeho premiérová sezóna za Renault. Loni Brit skončil na bodech pouze jednou, a to v Malajsii (10. místo). Jeho tehdejší kolega Magnussen loni získal bodů sedm, takže jejich výkony byly víceméně podobné.
Letos je to ale jiné. Palmer stojí proti zkušenému Hulkovi, který je schopen z monopostem RS17 zajíždět slušné výsledky. V Monaku sice nedojel, ale předtím byl schopen bodovat ve třech závodech v řadě. Palmer je po šesti velkých cenách stále na nule.
A je tedy jasné, že ambiciózní tým, jakým tovární stáj Renaultu bezpochyby je, bude chtít angažovat kvalitní piloty. Navíc letos končí smlouva hned celé řadě velkých jmen a pokud se Palmer nezlepší, jen těžko by se dalo očekávat, že ho u Renaultu uvidíme v příštím roce. Indicie dokonce naznačují, že by se mohl rozloučit se sedačkou ještě během letošní sezóny.
Francouzské periodikum L'Equipe totiž informuje o tom, že Renault v současné době jedná se Sergiem Perézem, tedy bývalým kolegou Nica Hülkenberga.
Checo je velmi zkušeným pilotem a rozhodně není v hledáčku pouze takového Renaultu. Peréz je též spojován se sedačkou u Ferrari, pokud by se Kimi rozhodl skončit či mu nebyla prodloužena smlouva. Je třeba také dodat, že za Perézem stojí silná podpora ze strany sponzorů i samotného Mexika.
Je tak velmi málo pravděpodobné, že by Peréz během následujících závodů vyměnil růžovku za žluťáska. Navíc samotná Force India si bude chtít Checa držet co nejdéle, a to kvůli boji v Poháru konstruktérů, kde je indická stáj na čtvrtém místě před Toro Rosso a Williamsem.
Peréz si pak jistě bude chtít počkat, jak se celá situace ohledně přestupů vyvine u ostatních stájí. Při současné formě Maranella by bylo Ferrari jistě lákavé, navíc je třeba vzít v potaz fakt, že tento sedmadvacetiletý Mexičan býval členem Jezdecké akademie Ferrari před svým angažmá u McLarenu v roce 2013.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.