Přestože Alonso nedokončil Indy 500, tak opět ukázal, že je jezdcem světového formátu. A takový pilot si zaslouží i pořádné auto.
Pokud jste si v neděli prodloužili závodní odpoledne až do večerních hodin a sledovali bezmála čtyři hodiny trvající závod Indy 500, tak je vám jasné, že výkon Fernanda Alonsa výborný - a to i přesto, že mu opět vypověděla Honda.
Nyní je rodák z asturijského Ovieda zpět v kokpitu vozu Formule 1, a jak se nám blíží léto, začínají se objevovat spekulace ohledně jeho budoucnosti. Zak Brown během GP Monaka řekl, že věří v Alonsovo setrvání. Španěl to ale vidí trochu jinak.
"Ještě uvidíme. Lhal bych vám, kdybych teď řekl, že mám nějaký jasný plán. Možná odejdu k jiné značce, třeba k Mercedesu, nebo někam úplně jinam. Kdyby třeba začal dominovat Renault, to je ale jen příklad," řekl pro španělskou televizi Canal Cuatro mistr světa z let 2005 a 2006.
Fernando věří, že dveře má otevřené ve většině stájí: "Věřím, že ano. Když v červnu nebo v červenci zavolám jakékoliv stáji, tak věřím, že tu bude nějaká možnost. Všechno je to byznys a bude záležet na dohodě. Jediný Red Bull je asi stáj, která má dveře zavřené. Mají mladé piloty s dlouhodobými kontrakty," pokračoval sebevědomě Alonso.
Dalším aspektem, který je třeba zvážit, je dle Alonsa samotný formát současné Formule 1. Španělovi se například nelíbí nafukování kalendáře a pokud by v budoucnu přibývaly další velké ceny, tak by Alonso zvažoval konec kariéry.
"Formule 1 se mi v posledních letech moc nelíbila- krom letoška. Šetřit benzín, šetřit gumy a zajíždět časy na úrovni GP2 mě nebaví. Máme tu ale nové vedení a uvidíme, co na nás přichystají. Někde jsem nedávno četl, že by chtěli mít pětadvacet závodů. Když jsem já začínal, tak se jich jezdilo pouze šestnáct. Dnes jich máme dvacet. Jestli řeknou dvacet pět, tak končím," dodal Alonso.
Budoucnost v McLarenu?Alonso po odchodu z Ferrari tráví již třetí sezónu u McLarenu, kterému dodává motory Honda. A je to velmi zajímavý obrázek. Ferrari v současné době vede šampionát a Woking je na chvostu bez jediného bodu. I tak Alonso tomuto projektu věří, i když přiznává, že je vše otevřené.
"Není důležité, zda jste konkurenceschopní. Všichni chceme vyhrávat a tvrdě pracovat, abychom toho dosáhli. Já bych s nimi chtěl vyhrávat hrozně moc, jelikož na projektu McLaren-Honda děláme od píky a pořád se zlepšujeme. Kdyby se nám letos, příští rok nebo prostě někdy podařilo vyhrát, byl by to krásný závěr naší práce. Je to pořád mým cílem, ale jsem otevřen všemu. Chci vidět, jak se nyní budou vyvíjet vozy a následně budu řešit otázky budoucnosti," okomentoval svou budoucnost v McLarenu Španěl.
Rozhodnutí by mělo přijít v srpnu: "Nechci dělat žádné unáhlené závěry, chci teď počkat a uvidíme, jak se věci budou mít. Nemáme žádnou představu. Budeme tedy pracovat ve stejném stylu až do srpna a uvidíme. Samozřejmě to na klidu moc nepřidá..."
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.