Přestože Alonso nedokončil Indy 500, tak opět ukázal, že je jezdcem světového formátu. A takový pilot si zaslouží i pořádné auto.
Pokud jste si v neděli prodloužili závodní odpoledne až do večerních hodin a sledovali bezmála čtyři hodiny trvající závod Indy 500, tak je vám jasné, že výkon Fernanda Alonsa výborný - a to i přesto, že mu opět vypověděla Honda.
Nyní je rodák z asturijského Ovieda zpět v kokpitu vozu Formule 1, a jak se nám blíží léto, začínají se objevovat spekulace ohledně jeho budoucnosti. Zak Brown během GP Monaka řekl, že věří v Alonsovo setrvání. Španěl to ale vidí trochu jinak.
"Ještě uvidíme. Lhal bych vám, kdybych teď řekl, že mám nějaký jasný plán. Možná odejdu k jiné značce, třeba k Mercedesu, nebo někam úplně jinam. Kdyby třeba začal dominovat Renault, to je ale jen příklad," řekl pro španělskou televizi Canal Cuatro mistr světa z let 2005 a 2006.
Fernando věří, že dveře má otevřené ve většině stájí: "Věřím, že ano. Když v červnu nebo v červenci zavolám jakékoliv stáji, tak věřím, že tu bude nějaká možnost. Všechno je to byznys a bude záležet na dohodě. Jediný Red Bull je asi stáj, která má dveře zavřené. Mají mladé piloty s dlouhodobými kontrakty," pokračoval sebevědomě Alonso.
Dalším aspektem, který je třeba zvážit, je dle Alonsa samotný formát současné Formule 1. Španělovi se například nelíbí nafukování kalendáře a pokud by v budoucnu přibývaly další velké ceny, tak by Alonso zvažoval konec kariéry.
"Formule 1 se mi v posledních letech moc nelíbila- krom letoška. Šetřit benzín, šetřit gumy a zajíždět časy na úrovni GP2 mě nebaví. Máme tu ale nové vedení a uvidíme, co na nás přichystají. Někde jsem nedávno četl, že by chtěli mít pětadvacet závodů. Když jsem já začínal, tak se jich jezdilo pouze šestnáct. Dnes jich máme dvacet. Jestli řeknou dvacet pět, tak končím," dodal Alonso.
Budoucnost v McLarenu?Alonso po odchodu z Ferrari tráví již třetí sezónu u McLarenu, kterému dodává motory Honda. A je to velmi zajímavý obrázek. Ferrari v současné době vede šampionát a Woking je na chvostu bez jediného bodu. I tak Alonso tomuto projektu věří, i když přiznává, že je vše otevřené.
"Není důležité, zda jste konkurenceschopní. Všichni chceme vyhrávat a tvrdě pracovat, abychom toho dosáhli. Já bych s nimi chtěl vyhrávat hrozně moc, jelikož na projektu McLaren-Honda děláme od píky a pořád se zlepšujeme. Kdyby se nám letos, příští rok nebo prostě někdy podařilo vyhrát, byl by to krásný závěr naší práce. Je to pořád mým cílem, ale jsem otevřen všemu. Chci vidět, jak se nyní budou vyvíjet vozy a následně budu řešit otázky budoucnosti," okomentoval svou budoucnost v McLarenu Španěl.
Rozhodnutí by mělo přijít v srpnu: "Nechci dělat žádné unáhlené závěry, chci teď počkat a uvidíme, jak se věci budou mít. Nemáme žádnou představu. Budeme tedy pracovat ve stejném stylu až do srpna a uvidíme. Samozřejmě to na klidu moc nepřidá..."
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.