Přestože Alonso nedokončil Indy 500, tak opět ukázal, že je jezdcem světového formátu. A takový pilot si zaslouží i pořádné auto.
Pokud jste si v neděli prodloužili závodní odpoledne až do večerních hodin a sledovali bezmála čtyři hodiny trvající závod Indy 500, tak je vám jasné, že výkon Fernanda Alonsa výborný - a to i přesto, že mu opět vypověděla Honda.
Nyní je rodák z asturijského Ovieda zpět v kokpitu vozu Formule 1, a jak se nám blíží léto, začínají se objevovat spekulace ohledně jeho budoucnosti. Zak Brown během GP Monaka řekl, že věří v Alonsovo setrvání. Španěl to ale vidí trochu jinak.
"Ještě uvidíme. Lhal bych vám, kdybych teď řekl, že mám nějaký jasný plán. Možná odejdu k jiné značce, třeba k Mercedesu, nebo někam úplně jinam. Kdyby třeba začal dominovat Renault, to je ale jen příklad," řekl pro španělskou televizi Canal Cuatro mistr světa z let 2005 a 2006.
Fernando věří, že dveře má otevřené ve většině stájí: "Věřím, že ano. Když v červnu nebo v červenci zavolám jakékoliv stáji, tak věřím, že tu bude nějaká možnost. Všechno je to byznys a bude záležet na dohodě. Jediný Red Bull je asi stáj, která má dveře zavřené. Mají mladé piloty s dlouhodobými kontrakty," pokračoval sebevědomě Alonso.
Dalším aspektem, který je třeba zvážit, je dle Alonsa samotný formát současné Formule 1. Španělovi se například nelíbí nafukování kalendáře a pokud by v budoucnu přibývaly další velké ceny, tak by Alonso zvažoval konec kariéry.
"Formule 1 se mi v posledních letech moc nelíbila- krom letoška. Šetřit benzín, šetřit gumy a zajíždět časy na úrovni GP2 mě nebaví. Máme tu ale nové vedení a uvidíme, co na nás přichystají. Někde jsem nedávno četl, že by chtěli mít pětadvacet závodů. Když jsem já začínal, tak se jich jezdilo pouze šestnáct. Dnes jich máme dvacet. Jestli řeknou dvacet pět, tak končím," dodal Alonso.
Budoucnost v McLarenu?Alonso po odchodu z Ferrari tráví již třetí sezónu u McLarenu, kterému dodává motory Honda. A je to velmi zajímavý obrázek. Ferrari v současné době vede šampionát a Woking je na chvostu bez jediného bodu. I tak Alonso tomuto projektu věří, i když přiznává, že je vše otevřené.
"Není důležité, zda jste konkurenceschopní. Všichni chceme vyhrávat a tvrdě pracovat, abychom toho dosáhli. Já bych s nimi chtěl vyhrávat hrozně moc, jelikož na projektu McLaren-Honda děláme od píky a pořád se zlepšujeme. Kdyby se nám letos, příští rok nebo prostě někdy podařilo vyhrát, byl by to krásný závěr naší práce. Je to pořád mým cílem, ale jsem otevřen všemu. Chci vidět, jak se nyní budou vyvíjet vozy a následně budu řešit otázky budoucnosti," okomentoval svou budoucnost v McLarenu Španěl.
Rozhodnutí by mělo přijít v srpnu: "Nechci dělat žádné unáhlené závěry, chci teď počkat a uvidíme, jak se věci budou mít. Nemáme žádnou představu. Budeme tedy pracovat ve stejném stylu až do srpna a uvidíme. Samozřejmě to na klidu moc nepřidá..."
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.