Nico Hülkenberg je jasnou jedničkou v tovární stáji Renault. Tento zkušený pilot a vítěz 24h Le Mans je dle ambasadora stáje Alaina Prosta klíčovým mužem pro další vývoj.
Čtyřnásobný mistr světa a ambasador stáje francouzské automobilky Alain Prost vidí devětadvacetiletého Hülkenberga jako zásadní stavební bod pro budoucnost stáje.
"Nico je velmi důležitý, je přesně tím, koho Renault potřeboval. Je velmi charismatický a navíc je i velmi zkušený pilot, který může svými postřehy velmi nápomocný," řekl Prost pro agenturu SID.
"Chceme se rychle zlepšovat, ale musíme být také opatrní. Formuli 1 znám dobře a vím, že si nikdy nemůžete dávat nesplnitelné cíle," dodal rodák z městečka Lorette.
Se svou pozicí je spokojený i německý pilot, který si v paddocku vydobyl přezdívku Hulk, a to díky své rychle měnící se náladě.
"Je to pro mě velmi důležitá fáze mé kariéry. Věřím tomuto projektu a chci s nimi pracovat a vyhrávat šampionáty. Myslím si, že je to reálné - a to i přes to, že v motorsportu není nikdy nic jisté. Máme k tomu ale dobré predispozice i finanční zázemí," řekl Hulk.
Nico je tedy jasným mužem pro další roky, otázkou nyní je, co bude s Palmerem. Již v Monaku se spekulovalo, že pokud by teď o víkendu Palmer způsobil nějaké faux pas, tak poletí.
Mluvilo se o návratu Fernanda Alonsa. Ve hře byl loni i Carlos Sainz, tomu ale angažmá u Francouzů zatrhl Red Bull. Letos je ale více než jasné, že Carlos bude hladový po zajímavějším kokpitu, než je béčko Red Bullu.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.