Šéf Red Bullu Christian Horner chválí svůj tým za to, že díky lepší výkonnosti ve Velké ceně Monaka férově Stříbrné šípy porazil.
Daniel Ricciardo i přes start z páté pozice těžil z podobné strategie jako Sebastian Vettel z Ferrari - zůstat na dráze co nejdéle na rychlejších ultra-měkkých pneumatikách, které by v pohodě zvládly celý závod, a přezout na super-měkké později než soupeři. Díky tomu se nedostal pouze před svého týmového kolegu Maxe Verstappena, ale i přes Valtteriho Bottase, jenž v Monaku předčil Lewise Hamiltona probíjejícího se z hloubi pole.
"Porazit jasně a férově Mercedes, mít dobrou rychlost na čistém vzduchu, to byl z pohledu týmu skvělý den. Získali jsme pódium nikoliv po odstoupeních, ale čistě na základě výkonnosti," těší Hornera, jehož Red Bull ale ztrácí v šampionátu konstruktérů na druhý Mercedes 82 bodů.
"Daniel i po obroušení svodidel při restartu po zajetí safety-caru dosáhl všechno, co bylo možné. Dostat obě auta do cíle a zaslouženě vybojovat pódium je v Monaku velmi uspokojivým výsledkem. Auta udělala další pokrok," pokračuje šéf rakouské stáje.
Proč se jim nepodařilo dostat obě auta před Mercedesy, když byli o tolik lepší? "Závodili jsme s Bottasem a naším cílem bylo jej podseknout. Viděli jsme, že auta se blíží určitému provozu, a Max se dostal do skvělé pozice. Žel jsme ztratili zhruba sekundu v boxové uličce, při zastávce, rozjezdu a zkrátka naší pozicí ve srovnání s Bottasem."
"To by jinak díky Maxově výjezdovému kolu stačilo k přeskočení Bottase. Na druhou stranu nás Bottas pokryl, protože se soustředil na Maxe. To pak otevřelo příležitost pro Daniela, jemuž se naskytl čistý vzduch. Ten ho dobře využil a přetavil to k přeskočení obou kluků a k dosažení třetího místa," vysvětluje Horner.
Red Bull měl v závodě dobrou rychlost, stále však hodně ztrácí v kvalifikaci. Jeho šéf to připisuje výkonnějším módům motorů, které mohou v Q3 Ferrari a Mercedesy krátkodobě využívat - Renault zatím takovou mapu nemá.
"Nemyslím si, že bychom se mohli zapojit do boje o pole-position - druhá řada byla optimem. Možná jsme mohli v kvalifikaci porazit Bottase, ale na pole jsme neměli. Vidíme, že tito kluci mají stále trochu dodatečného výkonu navíc. V Q1 a v Q2 vypadáme skvěle, ale v Q3 víme, že Ferrari a Mercedes toho vždy předvedou o trochu více," odpovídá Horner, podle něhož má v oblasti maximálního výkonu v Q3 navrch stále Mercedes nad Ferrari, což však na klikatém městském okruhu v Monaku nebylo tak patrné.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.