Šéf Toro Rosso Franz Tost o víkendu v Monaku pochválil svého motorového partnera: Renault podle něj po kompletním přepracování pohonné jednotky v zimě dosahuje menších pokroků.
Stáj Toro Rosso drží v šampionátu konstruktérů páté místo poté, co Carlos Sainz přidal na její konto v Monaku dalších 8 bodů. Po stejném bodovém zisku ve Španělsku přeskočila i Williams, o 24 bodů více má před ní čtvrtá Force India. Proti loňsku, kdy stáj z Faenzy jezdila s rok starými motory Ferrari, jde po přechodu k Renaultu o velké zlepšení.
Na otázku, kdy očekávají další velký pokrok svého motorového partnera, Tost odpovídá slovy: "Uvidíme. Renault dělá určité drobné kroky. Nejprve musí dostat vše pod kontrolu z pohledu spolehlivosti. Nesmíme zapomenout, že Renault přišel s úplně novou konstrukcí motoru - a to zabírá čas."
"Všichni víme, že pohonné jednotky jsou teď velmi, velmi složité, a já jsem přesvědčený o tom, že v druhé polovině sezóny nám poskytnou velmi dobrý a silný motor. Musím říct, že zatím jsme s výkonností Renaultu docela spokojeni," pokračuje šéf Toro Rosso.
Renault řeší v továrně potíže se spolehlivostí nové specifikace, kterou plánuje nasadit ke konci července místo začátku června, jak se původně očekávalo.
U Toro Rosso ale z toho zklamáni nejsou: "Žádné frustrace. Vždy záleží na tom, z čeho vycházíte. Loni jsme měli rok starý motor a teď jsme dokonce spokojeni s tím, že máme letošní motor. A jak jsem řekl dříve, tak jsem přesvědčený, že Renault dosáhne pokroků, které slibují," dodává Tost.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.