Šéf Toro Rosso Franz Tost o víkendu v Monaku pochválil svého motorového partnera: Renault podle něj po kompletním přepracování pohonné jednotky v zimě dosahuje menších pokroků.
Stáj Toro Rosso drží v šampionátu konstruktérů páté místo poté, co Carlos Sainz přidal na její konto v Monaku dalších 8 bodů. Po stejném bodovém zisku ve Španělsku přeskočila i Williams, o 24 bodů více má před ní čtvrtá Force India. Proti loňsku, kdy stáj z Faenzy jezdila s rok starými motory Ferrari, jde po přechodu k Renaultu o velké zlepšení.
Na otázku, kdy očekávají další velký pokrok svého motorového partnera, Tost odpovídá slovy: "Uvidíme. Renault dělá určité drobné kroky. Nejprve musí dostat vše pod kontrolu z pohledu spolehlivosti. Nesmíme zapomenout, že Renault přišel s úplně novou konstrukcí motoru - a to zabírá čas."
"Všichni víme, že pohonné jednotky jsou teď velmi, velmi složité, a já jsem přesvědčený o tom, že v druhé polovině sezóny nám poskytnou velmi dobrý a silný motor. Musím říct, že zatím jsme s výkonností Renaultu docela spokojeni," pokračuje šéf Toro Rosso.
Renault řeší v továrně potíže se spolehlivostí nové specifikace, kterou plánuje nasadit ke konci července místo začátku června, jak se původně očekávalo.
U Toro Rosso ale z toho zklamáni nejsou: "Žádné frustrace. Vždy záleží na tom, z čeho vycházíte. Loni jsme měli rok starý motor a teď jsme dokonce spokojeni s tím, že máme letošní motor. A jak jsem řekl dříve, tak jsem přesvědčený, že Renault dosáhne pokroků, které slibují," dodává Tost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.