Šéf Toro Rosso Franz Tost o víkendu v Monaku pochválil svého motorového partnera: Renault podle něj po kompletním přepracování pohonné jednotky v zimě dosahuje menších pokroků.
Stáj Toro Rosso drží v šampionátu konstruktérů páté místo poté, co Carlos Sainz přidal na její konto v Monaku dalších 8 bodů. Po stejném bodovém zisku ve Španělsku přeskočila i Williams, o 24 bodů více má před ní čtvrtá Force India. Proti loňsku, kdy stáj z Faenzy jezdila s rok starými motory Ferrari, jde po přechodu k Renaultu o velké zlepšení.
Na otázku, kdy očekávají další velký pokrok svého motorového partnera, Tost odpovídá slovy: "Uvidíme. Renault dělá určité drobné kroky. Nejprve musí dostat vše pod kontrolu z pohledu spolehlivosti. Nesmíme zapomenout, že Renault přišel s úplně novou konstrukcí motoru - a to zabírá čas."
"Všichni víme, že pohonné jednotky jsou teď velmi, velmi složité, a já jsem přesvědčený o tom, že v druhé polovině sezóny nám poskytnou velmi dobrý a silný motor. Musím říct, že zatím jsme s výkonností Renaultu docela spokojeni," pokračuje šéf Toro Rosso.
Renault řeší v továrně potíže se spolehlivostí nové specifikace, kterou plánuje nasadit ke konci července místo začátku června, jak se původně očekávalo.
U Toro Rosso ale z toho zklamáni nejsou: "Žádné frustrace. Vždy záleží na tom, z čeho vycházíte. Loni jsme měli rok starý motor a teď jsme dokonce spokojeni s tím, že máme letošní motor. A jak jsem řekl dříve, tak jsem přesvědčený, že Renault dosáhne pokroků, které slibují," dodává Tost.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.