V letošní sezóně se začínají objevovat prapodivné trendy, které se cyklicky opakují. Máme tu nespolehlivost McLarenu, respektive Hondy. Tajení formy ze strany Mercedesu a velmi časté bouračky Lance Strolla.
Lance Stroll to má v současné době velmi těžké. Často se stává terčem kritiky kvůli svému rodinnému pozadí a faktu, že má - bez okolků řečeno - koupenou sedačku.
Veřejnosti by tento fakt úplně nevadil. V nelidsky drahém motorsportu je to přeci běžné. Problémem je, že Stroll není ve velmi slušném voze, se kterým navíc mohl naživo trénovat během loňska, schopen zajíždět solidní výsledky. Ano, bavíme se tu o 18letém klučinovi, na druhou stranu Verstappen v jeho věku takové potíže nezažíval. A podobně starý skoro zelenáč Ocon jezdí na Force Indii báječně.
Krom nepřesvědčivých časů tu jsou navíc karamboly. Začalo to dokonce ještě před závodem v Melbourne. Stroll totiž dokázal svůj Williams dostat mimo trať hned dvakrát během prvního týdne testování v Barceloně.
Pak tu byl Bahrajn, zbytečné hodiny v Rusku a v současné době má Lance na kontě nula bodíků a pokud zavítáte do našeho výsledkového servisu, tak zjistíte, že v prvních třech závodech syn kanadského miliardáře ani nedojel.
Tento víkend navíc na jezdce čeká zrádné Monako, které bude pro mladé piloty těžkou zkouškou. První dva tréninky nabídly hned několik divokých momentů. Ocon si koly škrt o svodidla, Verstappen měl také párkrát namále. No, a Stroll to nakonec poslal do bariéry před kasínem, díky čemuž byl trénink na pár minutu přerušen.
"Když v Monaku neškrtnete svodidla, tak nejedete na limitu. Alespoň vím, že jsem jel tvrdě. Teď přesně vím, jak se zachovat v sobotu. Ve třetím tréninku se do toho dostanu," komentuje situaci Stroll.
"S dneškem jsem jinak spokojený, až na tu malou nehodu na konci. Musím si vše ještě projít, abych věděl, kde se zlepšit. Zatáčka číslo osm a pak ta poslední. To jsou mé slabiny," pokračuje Stroll.
"Fakt mě to štve, jelikož i když hraju na PlayStationu, tak jsou to ty stejná místa, kde to nemohu trefit. Teď je ale třeba připravit se na sobotu. Potřebuju trošku zlepšit časy a poladit projetí některých částí," zakončuje Kanaďan.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.