V letošní sezóně se začínají objevovat prapodivné trendy, které se cyklicky opakují. Máme tu nespolehlivost McLarenu, respektive Hondy. Tajení formy ze strany Mercedesu a velmi časté bouračky Lance Strolla.
Lance Stroll to má v současné době velmi těžké. Často se stává terčem kritiky kvůli svému rodinnému pozadí a faktu, že má - bez okolků řečeno - koupenou sedačku.
Veřejnosti by tento fakt úplně nevadil. V nelidsky drahém motorsportu je to přeci běžné. Problémem je, že Stroll není ve velmi slušném voze, se kterým navíc mohl naživo trénovat během loňska, schopen zajíždět solidní výsledky. Ano, bavíme se tu o 18letém klučinovi, na druhou stranu Verstappen v jeho věku takové potíže nezažíval. A podobně starý skoro zelenáč Ocon jezdí na Force Indii báječně.
Krom nepřesvědčivých časů tu jsou navíc karamboly. Začalo to dokonce ještě před závodem v Melbourne. Stroll totiž dokázal svůj Williams dostat mimo trať hned dvakrát během prvního týdne testování v Barceloně.
Pak tu byl Bahrajn, zbytečné hodiny v Rusku a v současné době má Lance na kontě nula bodíků a pokud zavítáte do našeho výsledkového servisu, tak zjistíte, že v prvních třech závodech syn kanadského miliardáře ani nedojel.
Tento víkend navíc na jezdce čeká zrádné Monako, které bude pro mladé piloty těžkou zkouškou. První dva tréninky nabídly hned několik divokých momentů. Ocon si koly škrt o svodidla, Verstappen měl také párkrát namále. No, a Stroll to nakonec poslal do bariéry před kasínem, díky čemuž byl trénink na pár minutu přerušen.
"Když v Monaku neškrtnete svodidla, tak nejedete na limitu. Alespoň vím, že jsem jel tvrdě. Teď přesně vím, jak se zachovat v sobotu. Ve třetím tréninku se do toho dostanu," komentuje situaci Stroll.
"S dneškem jsem jinak spokojený, až na tu malou nehodu na konci. Musím si vše ještě projít, abych věděl, kde se zlepšit. Zatáčka číslo osm a pak ta poslední. To jsou mé slabiny," pokračuje Stroll.
"Fakt mě to štve, jelikož i když hraju na PlayStationu, tak jsou to ty stejná místa, kde to nemohu trefit. Teď je ale třeba připravit se na sobotu. Potřebuju trošku zlepšit časy a poladit projetí některých částí," zakončuje Kanaďan.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.