V letošní sezóně se začínají objevovat prapodivné trendy, které se cyklicky opakují. Máme tu nespolehlivost McLarenu, respektive Hondy. Tajení formy ze strany Mercedesu a velmi časté bouračky Lance Strolla.
Lance Stroll to má v současné době velmi těžké. Často se stává terčem kritiky kvůli svému rodinnému pozadí a faktu, že má - bez okolků řečeno - koupenou sedačku.
Veřejnosti by tento fakt úplně nevadil. V nelidsky drahém motorsportu je to přeci běžné. Problémem je, že Stroll není ve velmi slušném voze, se kterým navíc mohl naživo trénovat během loňska, schopen zajíždět solidní výsledky. Ano, bavíme se tu o 18letém klučinovi, na druhou stranu Verstappen v jeho věku takové potíže nezažíval. A podobně starý skoro zelenáč Ocon jezdí na Force Indii báječně.
Krom nepřesvědčivých časů tu jsou navíc karamboly. Začalo to dokonce ještě před závodem v Melbourne. Stroll totiž dokázal svůj Williams dostat mimo trať hned dvakrát během prvního týdne testování v Barceloně.
Pak tu byl Bahrajn, zbytečné hodiny v Rusku a v současné době má Lance na kontě nula bodíků a pokud zavítáte do našeho výsledkového servisu, tak zjistíte, že v prvních třech závodech syn kanadského miliardáře ani nedojel.
Tento víkend navíc na jezdce čeká zrádné Monako, které bude pro mladé piloty těžkou zkouškou. První dva tréninky nabídly hned několik divokých momentů. Ocon si koly škrt o svodidla, Verstappen měl také párkrát namále. No, a Stroll to nakonec poslal do bariéry před kasínem, díky čemuž byl trénink na pár minutu přerušen.
"Když v Monaku neškrtnete svodidla, tak nejedete na limitu. Alespoň vím, že jsem jel tvrdě. Teď přesně vím, jak se zachovat v sobotu. Ve třetím tréninku se do toho dostanu," komentuje situaci Stroll.
"S dneškem jsem jinak spokojený, až na tu malou nehodu na konci. Musím si vše ještě projít, abych věděl, kde se zlepšit. Zatáčka číslo osm a pak ta poslední. To jsou mé slabiny," pokračuje Stroll.
"Fakt mě to štve, jelikož i když hraju na PlayStationu, tak jsou to ty stejná místa, kde to nemohu trefit. Teď je ale třeba připravit se na sobotu. Potřebuju trošku zlepšit časy a poladit projetí některých částí," zakončuje Kanaďan.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.